Rekli ste: "Oko sokolovo" da ne maltretira Novosađane, nek kažnjava bahate sa "sva četiri"
Većina građana nije za ukidanje sistema "NS patrol" ("Oko sokolovo"), ali smatra da bi ga trebalo unaprediti, pokazala je anketa portala 021.rs.
Foto: 021.rs
Anketa portala o tome treba li ukinuti novouvedeni sistem "NS patrol" u Novom Sadu pokazala je da su građani podeljeni u stavovima.
Gotovo podjednak broj građana smatra da bi novosadski pandan "Oka sokolovog" trebalo da se ukine u potpunosti i da ne bi trebalo da se ukida, ali da je neophodno da se unapredi.
Anketa je za manje od dva dana prikupila više od 2.100 glasova. Za ukidanje je glasalo 943 učesnika ankete, dok je protiv ukidanja, bez izmena sadašnjeg sistema, bilo samo 266 učesnika.
Veliki broj građana, njih 931, smatra da sistem ne treba ukidati, ali da je potrebno da se unapredi.
Razlog za anketu bio je taj što je "NS patrol" počeo da kažnjava građane koji vozila parkiraju ispred kapija svojih kuća, što su praktikovali decenijama. Ovo je izazvalo brojne negativne komentare.
Evo šta su o sistemu rekli čitaoci portala 021.rs:
"U suštini, za ukidanje 'oka sokolovog' su samo oni kojima ovaj haos u parkiranju odgovara, oni koji bez ikakve griže savesti ostave svoja kola da blokiraju nekoga drugoga, bilo druge automobile, bilo pešake, bicikliste ili invalide i majke sa kolicima za decu. Ne sumnjam da bi i današnja opozicija zadrzala 'oko sokolovo' kad bi došla na vlast, no potrebno je govoriti protiv vlasti i pridobijati nove glasače ma kako suludo izgledalo da je protiv pokušaja sređivanja haosa u gradu, a na drugoj strani joj puna usta priče o sveopštem haosu. Dakle, svaki potez na sređivanju bar dela sveopšteg haosa u kom živimo, došao od bilo koga, opozicije ili vlasti bi imao podršku od svakog normalnog u ovoj državi. A za one koji vole da žive u svinjcu nemam razumevanja", napisao je jedan čitalac.
"Prvo neka se reši urbanistički haos. Zgrade bez parkinga, krševe što iz Evrope dolaze. Pa onda glumite Švedsku."
"Treba da rade svoj posao, a ne da maltretiraju narod. Samo da se provozaju desnim trakama i ispišu kazne, biće 5.000 kazni dnevno."
"Neće imati smisla ukoliko bude radilo kao i svaki prosečni pandur. Ukoliko zakon ne bude isti za sve. Ukoliko dođe neki kum, kumić, brat, ortak, biznis partner ili ti ne daj bože, prijatelj (finansijer) stranke, pa se ta kazna obriše maestralno iz sistema... Parkiraću i dalje ispred svoje kuće, na mestu koje sam JA održavao svih proteklih godina, staze koje sam JA čistio svake zime, jer eto, da mi famozna komunalna ne bi napisala kaznu, drveće koje sam JA održavao ispred kuće da ne bi nekontrolisano raslo. Budu li mi napisali kaznu, imaću živaca da se teram po sudovima. Mogu da nam uvedu i tehnologiju poslednje generacije, džabe, kad će tamo neki glavonja u Branka Bajića, ispred Brkine Marine i gomile takvih lokala, sedeti mirno, soko zažmuriti na oba oka i otići..."
"Ukinuti. Postoji saobraćajna policija za delove u njihovoj nadležnosti i komunalna u njihovoj pa neka rade i neće se ljudi bahatiti.Ovako se samo komunalci bahate preuzimanjem posla saobraćajne policije i selektivnog maltretiranja građana."
"Ne treba ga ukinuti nego ga treba koristiti tako da služi svrsi, a svrha mu je da spreči korišćenje kolovoza kao parkinga. Prvo i osnovno, ne treba uopšte da se kreće sitnim ulicama po Telepu i Adicama, nego bulevarima, prometnijim ulicama i centrom grada. Drugo, kakvo čekanje tri minuta dok 'Oko sokolovo' prođe opet?! Kada se naiđe na nepropisno zaustavljen/parkiran automobil, 'Oko sokolovo' treba da stane i da sačeka 15 sekundi. Ako vlasnik ne pomeri automobil - kazna. I gotovo. Pa da vidite kako bi se uveo red.
Ja sam svestan da u mnogim delovima grada nema dovoljno parkinga. Ali se na svaki problem može gledati dvojako - isto tako je ispravno reći da u mnogim delovima grada ima previše automobila. Znate kako ja rešavam taj problem? Idem peške, biciklom, javnim prevozom. Ali ne, prosečni Srbenda mora da smanji broj koraka na minimum. Da može, zaglavio bi automobil u ulazna vrata zgrade, samo da što manje šeta. Naravno da treba očuvati zelenilo na Šodrošu, ali ne samo tamo, treba ga očuvati svuda u gradu umesto što se iz petnih žila napinjemo da se sve što može asfaltira i pretvori u parking. Takođe bi pomoglo kada bismo sami podigli svoju debelu guzicu iz fotelje i otišli po svoju hranu, umesto što čekamo dostavno vozilo koje će se parkirati nepropisno dok dostavljač ode na 10. sprat da nam donese dva girosa. Ili kada bismo taksi zvali tek onda kada smo spremni da izađemo iz stana, umesto da ga zovemo dok smo još u kupatilu pa da vozilo pet minuta blokira ulicu dok nas čeka."
"Treba da krene snimanje delova grada gde je haos, a ne kažnjavati ljude koji parkiraju na prilazima u svoje kućno dvorište. Kada će vozili patrolirati centrom, Grbavicom, Novom Detelinarom ili Podbarom? Tamo gde ljudi sede u kafićima dok su im vozila sa sva četiri žmigavca parkirana na putu?"
"Nikako ukinuti, samo ga malo modifikovati, tj. obezbediti ljudima koji parkiraju ispred svojih kuća da to mogu da čine bez sankcija. Ali zato ove što parkiraju gde stignu ili se parkiraju u krajnju desnu traku sa "sva četiri upaljena" kao evo sa'ću fore. Njih drakonski po ušima. Prvi put 50.000,drugi put 100.000... Pa tako redom dok ne ostane bez auta. Nažalost drugačije se neće rešiti problem bahatosti pojedinih vozača..."
"Pa u ovakvom formatu gde će da se vozaju po delovima grada i kažnjavaju ljude koji ne smetaju nikom, taj format bih ukinuo odmah. A da postoji par vozila koja se voze isključivo po 20-30 ulica koje su objektivno preopterećene i gde stoji non-stop neko u desnoj traci. E, to bih ostavio. Ali moraju samo tu da se voze i nigde dugo. Takođe pauk bih stavio da stoje u bazi i samo po pozivu da mogu da izađu, sta oni ima da se vozaju po gradu kao reketaši."
Projekat "Građani (da se) pitaju" podržala je "Slavko Ćuruvija Fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".
Projekat "Građani (da se) pitaju" podržala je "Slavko Ćuruvija Fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
3
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
6
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
97
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
16
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
3
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
5
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
20
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
23
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 40
Nebojša
Ne vredi njih opominjati niti se buniti, ini teraju svoje jer za njih gradjani nisu bitni jer racunaju da mogu da kupe glasove za pobedu. OD VAS ZAVISI.SVAKO KO NE IZADJE GLASA ZA NJIH.
Janicar
M. Stojisic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar