Peti most u Novom Sadu dobio građevinsku dozvolu: Pogledajte koliko će koštati

Pokrajinski sekretarijat za građevinarstvo izdao je građevinsku dozvolu za izgradnju mosta između Ratnog ostrva i Petrovaradina.
Peti most u Novom Sadu dobio građevinsku dozvolu: Pogledajte koliko će koštati
Foto: 021.rs

Rešenjem o građevinskoj dozvoli "Putevima Srbije" se dozvoljava izgradnja pristupnog puta, mosta i hidrotehničkih instalacija. 

Kako se navodi u građevinskoj dozvoli, vrednost radova iznosi 12.017.245.528 dinara, odnosno više od 102 miliona evra.

U privremenoj građevinskoj dozvoli za pripremne radove koja je izdata još prošle godine, piše da pripremni radovi koji podrazumevaju izgradnju šipova na levoj obali Dunava i šipova na mestu prelaznog stuba glavne konstrukcije koštaju 815.557.378 dinara, odnosno skoro sedam miliona evra. 
 
Za potrebe gradnje ovog mosta uloženo je i 491.324.424 dinara, odnosno oko četiri miliona evra, za privremene objekte u okviru gradilišnog kampa, odnosno objekte za smeštaj radnika, kancelarije, i slično. 
 
Takođe, u okviru pripremnih radova raščišćavan je teren što je koštalo skoro devet miliona dinara (74.615 evra).
 
Građena je i privremena konstrukcija koja služi kao platforma za dalje radove, a čija vrednost je oko 80 miliona dinara. Radovi na privremenoj konstrukciji počeli su još prošle godine, a već se gradi i stub mosta. 
 
Ovaj projekat je, baš kao i izgradnju mosta u produžetku Bulevara Evrope Republika Srbija prepoznala kao projekat od posebnog značaja, na osnovu čega je utvrđen i javni interes za eksproprijaciju zemljišta koje se nalazi na trasi saobraćajnice. 
 
Ovaj most gradi se u sklopu Fruškogorskog koridora za koji je procenjeno da će koštati oko 600 miliona evra. Ukupna vrednost radova za most, prema dosadašnjoj javno objavljenoj dokumentaciji je skoro 114 miliona evra. Izvođač radova je kineska kompanija CRBC.
 
"Fruškogorski most" imaće 1.663 metra sa prilaznim konstrukcijama i biće širok od 25 do 28 metara. Glavni deo mosta preko Dunava biće dugačak 505,75 metara.
 
Oo je, kako je rečeno na ranijem predstavljanju, most sa kosim zategama sa konstrukcijom od prenapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka. Most će imati dvostruke pilone širine 25 metara. 
Ovo će biti peti most preko Dunava na području Novog Sada i, osim toga što je deo Fruškogorskog koridora, na nivou grada funkcioniše kao obilaznica koja povezuje auto-put Beograd-Subotica sa Petrovaradinom, odnosno sa ostalim mestima na koridoru. 
 
Iako će biti jedan od većih mostova na Dunavu, nije privukao toliku pažnju Novosađana kao što je slučaj sa četvrtim, takozvanim "Kineskim mostom", koji takođe gradi CRBC, a zbog koga je posečen veliki broj stabala na Ribarcu i Šodrošu.
  • Zoks

    05.07.2023 19:40
    LALO,
    polako,nije kod Braše tolka gužva.Kad se samo ovo završi biće extra.Nije daleko Beočin od četvrtog mosta,mnogo brže je stići do njega nego se voziti kroz Futog i Veternik do grada.
  • LALA

    05.07.2023 16:43
    MOSTOVI NASI
    Kad konacno krecete gradnju mosta preko Beocina to vu nama recite. Ovi svi mostivi trebaju alu ovaj je naj vazniji
  • @Nikola

    05.07.2023 15:58
    Ne znam odakle ti podatak, ali beščanski blizanac je koštao 103 miliona evra, i to pre 15 godina, kada je cena materijala bila 110% manja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti