Vozači GSP-a koji su se vratili iz Nemačke: Radi se više, niko ne kaže "gde si ti 45 minuta"

Nakon povećanja plata u GSP-u, koje sada premašuju i 1.000 evra mesečno, pojedini vozači su se, kako piše Dnevnik, vratili iz inostranstva u Novi Sad.
Vozači GSP-a koji su se vratili iz Nemačke: Radi se više, niko ne kaže "gde si ti 45 minuta"
Foto: 021.rs
Vladimir Erdeljan i Tihomir Tomašev vratili su se u GSP iz Nemačke nakon što su probali da žive od vožnje autobusa po evropskim drumovima, za evropske gazde, piše novosadski list.
Otišli su u Nemačku, privučeni idejom da će tamo zaraditi tri puta više i uspeti da uštede.
 
Međutim, osim što su životni troškovi bili tri puta veći, i što nisu mogli da zarade pare o kojima su sanjali, kažu da su u Nemačkoj radili tri puta više nego u Srbiji, po 290, a nekad i po 330 sati mesečno. 
Erdeljan i Tomašev ističu da ih je u Srbiju vratila porodica i GSP, gde je značajno povećana zarada i poboljšani uslovi rada za vozače.
 
"U Nemačkoj su plate bile između dve i tri hiljade evra, ali je većina zarade odlazila na razne obavezne stavke. Zaradi se, ali dok platiš stan 1.300 evra, komunalije, utrošak za osnovne potrebe i hranu, pošalješ nešto kući, nema šta da se uštedi", rekao je Erdeljan za Dnevnik.
 
On ističe da bi se celog života kajao da nije otišao da proba. On je u mali grad Eslingen pored Štutgarta otišao 2018. godine, nakon 11 godina rada u novosadskom GSP-u.
 
"Onog momenta kada sam video da ne mogu sa tadašnjih 51.000 dinara više da guram, tražio sam alternativu. Želeo sam svojoj deci nešto da obezbedim, da se iščupam iz kredita, generalno, da mi materijalno bude bolje. Međutim, nismo računali na odvojenost od porodice i na kraju sam zaključio da nije sve u parama, pogotovo što su troškovi veliki i ne može mnogo da se uštedi", rekao je ovaj Novosađanin, a sa njim se složio i Tihomir Tomašev koji je u Nemačkoj radio mnogo kraće od kolege, samo dva meseca, pre no što se vratio kući.
 
"Brzo sam shvatio da to nije za mene", kazao je Tomašev.
 
U januaru i februaru ove godine osnovne neto plate svih vozača u novosadskom GSP-u dostigle su 105.000 dinara, a sa dežurstvima i prekovremenim radom, plata dostiže i 146.000 dinara. Prosečna plata mehaničara iznosi 97.401 dinar, a sa dežurstvima i prekovremenim dostiže 123.000 dinara.
 
Kažu da se sistem javnog prevoza u Nemačkoj dosta razlikuje od našeg, jer se njime 50, 60 godina unazad, pored državnih bave i privatne kompanije.
 
"Naš poslodavac bio je privatnik. Smene su nam bile katastrofalno dugačke, preko 12 sati. Prijem vozila bio je u 3.40, a u četiri časa ujutro već su bili na liniji, pola sata ranije nego što je to kod nas. Iako većina nas smatra kako je kod preciznih Nemaca sve tačno u minut, to baš i nije tako. Mogu slobodno da kažem da je u odnosu na preduzeće u kome sam radio, u Novom Sadu bolji prevoz u špicevima, te da mi tada imamo češće polaske. Tamo vam otpravnik u periodu gužvi javi da vozite bez reda vožnje dok se ne raščisti", kaže Erdeljan.
Iako je radno vreme u Nemačkoj smenski duplo duže, ističu da su saobraćajna kultura i kultura putnika na mnogo višem nivou nego kod nas.
 
"U Nemačkoj građani ne kritikuju vozače. Svako ko je za vreme gužvi i zastoja ušao u autobus pozdravio me je i pitao kako sam, da li sam umoran. Niko nije rekao 'gde si ti 45 minuta'", ističu sagovornici Dnevnika.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 208

  • kod nas cvetaju

    28.08.2023 09:59
    ruze...
    Nije to vreme 60 i 70-ih godina radis u Nemackoj a gradis u Srbiji. U Nemacku se ide ako nameravas da zivis normalnim zivotom imas prava imas mogucnost napredovanja, imas propise, rukovodioce koji znaju sta rade, imas letovanje zimovanje, hranu, odecu obucu, da ustedis ipak ti treba posao sa fakultetom. I tamo se odlazi da se ne vraca. Moja bliza familija je tamo zavrsili su fakultete i zaposlili se u struci, nakon 5 godina kupili stan na kredit rok otplate 10 godina a stan kosta 600.000 evra, kao da vade iz malog dzepica, euribor, ma kakvi, drzavna banka nadoknadjuje svako povecanje euribora. Kupili vec druga kola, ocekuju prinovu pa im trebaju veca, nova kola ne polovnjak iz proslog veka.
    Mi smo bre jadnici koji ne znaju za nista bolje jer ne mozemo ni da odemo negde da vidimo kako ljudi zive.
    A gospodin gore ako je mislio da ce se obogatiti u Nemackoj za 3 godine malo se zaj.... i to jos sa srednjom skolom.
  • Vidan

    27.08.2023 12:11
    Srbija je jedna zaostala zemlja, a evo i zašto. Radi se o tome da ukoliko se našim državljanima dogodi gubitak lične karte u inostranstvu da oni taj dokument ne mogu da oglase nevažećim putem ambasade već da to moraju da učine po dolasku u Srbiju.
  • Trenutno u nemackoj

    27.08.2023 10:53
    Vidi ti to
    Ja ne verujem sta procitah malo pre. Radim u nemackoj trenutno. Pa ja bih takvu firmu napustio za jedan dan, a ne da im radim par meseci! Dobro ljudi i izdrzase. Mnogo je takvih firmi u nemackoj i dan danas, treba se cuvati. Ovi sto ih nazivaju neradnicima, ne znaju sta je to raditi u nemackoj. Pa ko je lud da nabija tolike sate mesecno, a da mu trecinu skoro ne plate. Jedan moj kolega mi kaze koji je isto procitao ovo, da dobroj firmi ne bitno privatna ili drzavna ne fali vozaca, kada je firma dobra malo ko kuburi sa vozacima jer ih niko ne napusta. Hvala kolegama za ime firme, da znamo cisto da neki nas ne naleti na njih, pa se zezne!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti