Ovo je Srbija: EPS odbija prigovore zato što EDS ne dostavlja podatke - šta treba da uradite?
Elektroprivreda Srbije (EPS) odbila je neke reklamacije građana na visoku cenu računa za jul zbog toga što im Elektrodistribucija Srbije (EDS) nije dostavila informaciju o očitavanju.
Foto: 021.rs
Redakciji 021.rs javili su se građani koji su uložili prigovor na julski račun za struju. Njima je prigovor odbijen, što ne bi bio problem da je objašnjenje razumno.
U ovom slučaju, smatraju oni, ima svega osim logike. Kako se navodi u jednom od odgovora na prigovora u koji je 021.rs imao uvid, žalba građana se odbija zato što Elektrodistribucija nije dostavila EPS-u tražene podatke o očitavanju.
EPS dalje poručuje građanima da se obrate Elektrodistribuciji Srbiji (EDS).
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" kaže za 021.rs da je ovo nepoštena poslovna praksa i da građani koji su dobili ovakve odgovore treba da upute žalbu tržišnoj inspekciji.
Građani kojima je rečeno da se prigovor odbija zato što EPS-u podatke nije dostavio EDS, pitaju se kako je to moguće i da li su oni ti koji moraju da idu od preduzeća do preduzeća da bi zaštitili svoja prava ili bi pak te stvari trebalo da reše preduzeća kojima plaćaju uslugu.
Osim toga, nejasno im je kako EPS može da odbije prigovor ukoliko preduzeće nije dobilo podatke na osnovu kojih bi utvrdili da je žalba neosnovana.
U Elektroprivredi Srbije navode za 021.rs da račune fakturišu na osnovu očitanih stanja na brojilima domaćinstava u Srbiji, za koje je odgovoran EDS, koji posluje van njihovog sistema od kraja 2020. godine.
Objašnjavaju da se u slučaju reklamacije Elektrodistribuciji Srbije upućuje zahtev za kontrolu očitavanja brojila, a nakon dobijenih informacija obaveštava potrošače o ishodu reklamacije.
"Prilikom odgovora u ovakvim situacijama prigovor kupca se ne odbija, ali se ne može smatrati ni kao opravdan bez prethodno dobijene informacije od EDS-a. Kupci se u ovakvim slučajevima obaveštavaju da je propisana dužnost operatora distributivnog sistema (EDS) da ispravi registrovane podatke za obračunski period. Ako se kontrolom utvrdi ispunjenost uslova za ispravku već registrovanih podataka, treba da se o tome obavesti EPS, koji je dužan da po dostavljenom obaveštenju postupi", navode iz Elektroprivrede Srbije.
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" za 021.rs kaže da ovakav odgovor EPS-a označava nepoštenu poslovnu praksu i da se nezakonito ophode prema potrošačima.
"Zakon kaže da je onaj koji pruža uslugu, odnosno izdaje račun, odgovoran i za saobraznost te usluge. To što EPS upućuje građane na EDS, to je potpuno nezakonito zato što građanima ne izdaje račune Elektrodistribucija nego Elektroprivreda Srbije", ističe on.
Dodaje i da nema smisla činjenica da EPS i EDS ne sarađuju.
"Ukoliko EDS ne dostavlja podatke, postavlja se pitanje na osnovu čega su izdali račun i na osnovu čega su pisali podatke o potrošnji struje. Potrošača ne zanima kakav odnos ima EPS sa nekim firmama sa kojima sarađuje. Potrošača zanima ono što treba da ga zanima i ono što je predviđeno zakonom, a to je da plati stvarnu ostvarenu potrošnju, a ne fiktivno nalupane brojeve i stanja brojila", objašnjava Gavrilović.
Ono što je izuzetno bitno jeste da građani kojima EPS odbije reklamaciju na ovaj način žalbu upute tržišnoj inspekciji.
"Potrošači odmah treba da upute žalbu pisanim putem i da kažu da ih je pružalac usluge obmanuo i da vrši nepoštenu poslovnu praksu. U međuvremenu, treba da plate nesporni deo računa, a da onaj sporni deo ne plate. Time se EPS dovodi u poziciju da dokazuje da li je to stvarna potrošnja ili nije, a EPS već sam tvrdi da im EDS ne dostavlja podatke. Znači, sve je jasno", kaže Gavrulović.
Iz Elektroprivrede Srbije podsećaju građane da se i dalje mogu obratiti ovom preduzeću i reklamirati račune za jul i to putem mejla na reklamacije@eps.rs, pozivanjem kontakt centra na broj 0800-111-202 (besplatan telefonski broj) ili lično na adresi navedenoj na svakom računu za električnu energiju.
Portal 021.rs uputio je pitanja i Elektrodistribuciji Srbije, ali do momenta objavljivanja teksta nije stigao odgovor.
Koliko je EPS dobio žalbi na račune za jul?
"Efektiva" je preko Zahteva za pristup informacijama od javnog značaja od Elektrodistribucije Srbije tražila informacije o tome koliko je ovo preduzeće dobilo reklamacija na uvećane račune za struju za jul.
U odgovoru u koji je 021.rs imao uvid stoji da je EPS imao 3.300 podnetih reklamacija na račune, od čega je više od 1.600 rešeno kao opravdano.
Gavrilović na osnovu ovih podataka smatra da je uzrok povećanih računa za struju ipak bila sistemska greška.
"Iz ovog odgovora može se zaključiti da je 50 odsto reklamacija bilo opravdano. Znamo da velik broj građana nije htelo da uputi reklamaciju, ali da je njih milion uputilo, broj oštećenih bi bio i veći, po ovoj logici bar 500.000. To znači da je bila u pitanju sistemska greška, da EPS nije uradio svoj posao u skladu sa zakonom", objašnjava on.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
UŽIVO BLOG Novosadska tragedija: Sveće za nastradale u Novom Sadu, Beogradu, Nišu, Kragujevcu, Tuzli
02.11.2024.•
137
Sve žrtve tragedije na Železničkoj stanici u Novom Sadu su identifikovane. Naređeno je saslušanje ministra Gorana Vesića. Od danas su u Novom Sadu Dani žalosti.
Vesić potvrdio da je dao izjavu policiji zbog tragedije u Novom Sadu
02.11.2024.•
2
Ministar građevinarstva Goran Vesić potvrdio je da je u Policijskoj upravi Novi Sad, u prisustvu tužioca, dao izjavu o tragediji na Železničkoj stanici u kojoj je nastradalo 14 osoba.
FOTO, VIDEO Kako je izgledao skup ispred Železničke stanice: Tišina koja zaglušuje
02.11.2024.•
1
Više stotina građana okupilo se da na uglu Bulevara Jaše Tomića i Bulevara oslobođenja odaju pomen tragično preminulima na Železničkoj stanici.
FOTO, VIDEO Građani na skupu kod Železničke stanice: Transparenti sa imenima stradalih, sveće i muk
02.11.2024.•
33
Više od hiljadu ljudi okupilo se na uglu Bulevara Jaše Tomića i Bulevara oslobođenja da odaju pomen poginulima u tragediji na Železničkoj stanici.
Gradonačelnik Đurić nakon nesreće kod Železničke stanice: Građani da veruju državi i sistemu
02.11.2024.•
131
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić naveo je da je danas u 12 časova završen uviđaj i da su od tada veštaci na terenu kako bi utvrdili šta je dovelo do nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Učiteljica nastradalog na Železničkoj: Tužna sam i pretužna, poginuo je moj učenik sa dve unučice
02.11.2024.•
7
Na skupu kod Železničke stanice, gde se odaje počast nastradalima, došla je i Gordana Poljaković, bivša učiteljica nastradalog Đorđa Firića.
Lazović: Formirati komisiju zbog tragedije u Novom Sadu, vlast skriva dokaze
02.11.2024.•
0
Kopredsednik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović poručio je da će opozicija zahtevati formiranje komisije Skupštine Srbije da bi se sprečilo prikrivanje činjenica i odgovornosti o tragediji u Novom Sa
Turkulov o povređenima: I dalje su u kritičnom stanju, svi su još jednom operisani
02.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine dr Vesna Turkulov rekla je da su sve tri povređene osobe u obrušavanju nadštresnice u kritičnom stanju.
Zastave na pola koplja na ambasadama Srbije zbog nesreće u Novom Sadu
02.11.2024.•
0
Ambasade i generalni konzulati Srbije spustili su zastave na pola koplja, zbog urušavanja nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu u kome je poginulo 14 osoba, dok je troje ljudi povređeno.
Inženjerska komora Srbije: Sastavićemo tim eksperata kako bi se utvrdili uzroci nesreće u Novom Sadu
02.11.2024.•
20
Inženjerska komora Srbije saopštila je da će sastaviti tim eksperata koji će biti na raspolaganju Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i svim nadležnim organima.
Predsednica DaNS-a: Mora se proveriti stabilnost cele zgrade Železničke stanice
02.11.2024.•
19
Predsednica Društva arhitekata Novog Sada Ana Ferik Ivanovič kaže da se posle obrušavanja nadstrešnice mora proveriti stabilnost cele zgrade Železničke stanice.
Skup ispred Železničke stanice danas u 17h: "Da podelimo tugu i ujedinimo se u bolu i solidarnosti"
02.11.2024.•
19
Novosadska opozicija pozvala je građane da danas, 2. novembra dođu na skup ispred Železničke stanice.
Centar Srce: Naši volonteri su tu svaki dan
02.11.2024.•
0
Centar Srce saopštio je da su njihovi volonteri dostupni građanima svakog dana od 14 do 23 sata.
Šta sve Kinezi grade u Novom Sadu: Planiraju da buše ispod Petrovaradinske tvrđave i novi most
02.11.2024.•
34
Kineske kompanije u Srbiji, a samim tim i u Novom Sadu i okolini, ostvaruju svojevrsnu "dominaciju" u infrastrukturnim projektima.
Putin izrazio saučešće zbog nastradalih u Novom Sadu
02.11.2024.•
5
Predsednik Ruske Federacije Vladimir Putin izrazio je saučešće zbog tragedije u Novom Sadu.
Na Železničkoj stanici poginuo i naučnik iz Severne Makedonije, radio na BioSens institutu
02.11.2024.•
5
Naučnik sa BioSens instituta Vasko Sazdovski, iz Severne Makedonije, nastradao je u obrušavanju nadstrešnice Železničke stanice.
Zavod za zaštitu spomenika: Laž da nismo dozvolili sanaciju nadstrešnice, to nije naša nadležnost
02.11.2024.•
16
Nakon što su mediji jutros objavili da nadstrešnica koja se srušila na Železničkoj stanici nije obnovljena, jer nije Zavoda za zaštitu spomenika kulture nije odobrio, ova institucija demantuje navode.
FOTO: Dan nakon tragedije došli da obrću prase u Futogu na otkazanoj Kupusijadi
02.11.2024.•
57
U Danu žalosti, pojedine osobe su odlučile da je važnije da obrnu prase. Portal 021.rs je dobio fotografije na kojima se vide ljudi koji su se okupili na otkazanoj "Kupusijadi".
VIDEO Novosadsko pozitivna: Veliki broj građana daje krv - "podstakla me želja da pomognem"
02.11.2024.•
1
Veliki broj građana okupio se danas ispred Zavoda za transfuziju krvi Vojvodine da bi donirali krv.
Kreni-promeni Novi Sad: Javnost mora hitno da dobije ove odgovore
02.11.2024.•
9
Novosadski ogranak pokreta Kreni-promeni objavio je niz pitanja na koje nadležni moraju pod hitno da daju odgovore.
Učenica Poljoprivredne škole u Futogu jedna od stradalih u nesreći u Novom Sadu
02.11.2024.•
6
Poljoprivredna škola sa domom učenika u Futogu oprostila se na mrežama od svoje učenice Milice Adamović koja je stradala u nesreći kod Železničke stanice u Novom Sadu.
Komentari 34
Ljuba
Luka
Tommy gun
14.09.2023 • 12:34
Nije baš tako
Isti problem imam, pa sam se raspitao kod drugara u EDS. Oni, naime, očitavaju brojila javne potrošnje i ugovorene potrošače.Javnu rasvetu, bilborde, semafore, cementare, fabričke pogone, .... Ostatak je u nadležnosti EPS, tj. firme koju su oni angažovali (čitaj Bosketova i Grčićeva)
Lazar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar