Ovo je Srbija: EPS odbija prigovore zato što EDS ne dostavlja podatke - šta treba da uradite?
Elektroprivreda Srbije (EPS) odbila je neke reklamacije građana na visoku cenu računa za jul zbog toga što im Elektrodistribucija Srbije (EDS) nije dostavila informaciju o očitavanju.
Foto: 021.rs
Redakciji 021.rs javili su se građani koji su uložili prigovor na julski račun za struju. Njima je prigovor odbijen, što ne bi bio problem da je objašnjenje razumno.
U ovom slučaju, smatraju oni, ima svega osim logike. Kako se navodi u jednom od odgovora na prigovora u koji je 021.rs imao uvid, žalba građana se odbija zato što Elektrodistribucija nije dostavila EPS-u tražene podatke o očitavanju.
EPS dalje poručuje građanima da se obrate Elektrodistribuciji Srbiji (EDS).
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" kaže za 021.rs da je ovo nepoštena poslovna praksa i da građani koji su dobili ovakve odgovore treba da upute žalbu tržišnoj inspekciji.
Građani kojima je rečeno da se prigovor odbija zato što EPS-u podatke nije dostavio EDS, pitaju se kako je to moguće i da li su oni ti koji moraju da idu od preduzeća do preduzeća da bi zaštitili svoja prava ili bi pak te stvari trebalo da reše preduzeća kojima plaćaju uslugu.
Osim toga, nejasno im je kako EPS može da odbije prigovor ukoliko preduzeće nije dobilo podatke na osnovu kojih bi utvrdili da je žalba neosnovana.
U Elektroprivredi Srbije navode za 021.rs da račune fakturišu na osnovu očitanih stanja na brojilima domaćinstava u Srbiji, za koje je odgovoran EDS, koji posluje van njihovog sistema od kraja 2020. godine.
Objašnjavaju da se u slučaju reklamacije Elektrodistribuciji Srbije upućuje zahtev za kontrolu očitavanja brojila, a nakon dobijenih informacija obaveštava potrošače o ishodu reklamacije.
"Prilikom odgovora u ovakvim situacijama prigovor kupca se ne odbija, ali se ne može smatrati ni kao opravdan bez prethodno dobijene informacije od EDS-a. Kupci se u ovakvim slučajevima obaveštavaju da je propisana dužnost operatora distributivnog sistema (EDS) da ispravi registrovane podatke za obračunski period. Ako se kontrolom utvrdi ispunjenost uslova za ispravku već registrovanih podataka, treba da se o tome obavesti EPS, koji je dužan da po dostavljenom obaveštenju postupi", navode iz Elektroprivrede Srbije.
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" za 021.rs kaže da ovakav odgovor EPS-a označava nepoštenu poslovnu praksu i da se nezakonito ophode prema potrošačima.
"Zakon kaže da je onaj koji pruža uslugu, odnosno izdaje račun, odgovoran i za saobraznost te usluge. To što EPS upućuje građane na EDS, to je potpuno nezakonito zato što građanima ne izdaje račune Elektrodistribucija nego Elektroprivreda Srbije", ističe on.
Dodaje i da nema smisla činjenica da EPS i EDS ne sarađuju.
"Ukoliko EDS ne dostavlja podatke, postavlja se pitanje na osnovu čega su izdali račun i na osnovu čega su pisali podatke o potrošnji struje. Potrošača ne zanima kakav odnos ima EPS sa nekim firmama sa kojima sarađuje. Potrošača zanima ono što treba da ga zanima i ono što je predviđeno zakonom, a to je da plati stvarnu ostvarenu potrošnju, a ne fiktivno nalupane brojeve i stanja brojila", objašnjava Gavrilović.
Ono što je izuzetno bitno jeste da građani kojima EPS odbije reklamaciju na ovaj način žalbu upute tržišnoj inspekciji.
"Potrošači odmah treba da upute žalbu pisanim putem i da kažu da ih je pružalac usluge obmanuo i da vrši nepoštenu poslovnu praksu. U međuvremenu, treba da plate nesporni deo računa, a da onaj sporni deo ne plate. Time se EPS dovodi u poziciju da dokazuje da li je to stvarna potrošnja ili nije, a EPS već sam tvrdi da im EDS ne dostavlja podatke. Znači, sve je jasno", kaže Gavrulović.
Iz Elektroprivrede Srbije podsećaju građane da se i dalje mogu obratiti ovom preduzeću i reklamirati račune za jul i to putem mejla na reklamacije@eps.rs, pozivanjem kontakt centra na broj 0800-111-202 (besplatan telefonski broj) ili lično na adresi navedenoj na svakom računu za električnu energiju.
Portal 021.rs uputio je pitanja i Elektrodistribuciji Srbije, ali do momenta objavljivanja teksta nije stigao odgovor.
Koliko je EPS dobio žalbi na račune za jul?
"Efektiva" je preko Zahteva za pristup informacijama od javnog značaja od Elektrodistribucije Srbije tražila informacije o tome koliko je ovo preduzeće dobilo reklamacija na uvećane račune za struju za jul.
U odgovoru u koji je 021.rs imao uvid stoji da je EPS imao 3.300 podnetih reklamacija na račune, od čega je više od 1.600 rešeno kao opravdano.
Gavrilović na osnovu ovih podataka smatra da je uzrok povećanih računa za struju ipak bila sistemska greška.
"Iz ovog odgovora može se zaključiti da je 50 odsto reklamacija bilo opravdano. Znamo da velik broj građana nije htelo da uputi reklamaciju, ali da je njih milion uputilo, broj oštećenih bi bio i veći, po ovoj logici bar 500.000. To znači da je bila u pitanju sistemska greška, da EPS nije uradio svoj posao u skladu sa zakonom", objašnjava on.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
U subotu pre podne oblačno, posle podne razvedravanje
22.11.2024.•
0
U Novom Sadu će u subotu pre podne biti umereno oblačno, a posle podne se očekuje razvedravanje.
FOTO: Novi Sad stao na 15 minuta
22.11.2024.•
16
Novi Sad je u 11.52 ponovo stao i odao poštu stradalima u obrušavanju nadstrešnice Železničke stanice.
FOTO, VIDEO: Za beg iz grada - pogledajte kuću koja se prodaje u Zmajevu
22.11.2024.•
0
Ukoliko grad već počinje da vas zamara, pa tražtie mesto za odmor ili život van prenaseljenog mesta, onda možete da se okrenete nekom od mesta u blizini velikih gradova.
Kreni-Promeni predao peticiju za puštanje mladih iz zatvora u Novom Sadu: "Rok od nedelju dana"
22.11.2024.•
2
Mladi iz pokreta Kreni-Promeni predali su peticiju za oslobođenje pritvorenih nakon protesta 5. novembra Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu.
Advokat o presudi za nesreću: Najmanje pet godina je neće biti, dok ne uzmu ostali korupcioni novac
22.11.2024.•
9
Advokat Borivoje Borović smatra da presuda u slučaju obrušavanja nadstrešnice u Novom Sadu neće biti doneta u narednih pet godina.
Počela saslušanja uhapšenih zbog tragedije na Železničkoj stanici
22.11.2024.•
1
U Tužilaštvu u Novom Sadu počela su saslušanja uhapšenih zbog tragedije na Železničkoj stanici.
Tri nedelje od nesreće na Železničkoj stanici: Kordoni, blokade, hapšenja i pitanja o pravdi
22.11.2024.•
5
U trećoj nedelji nakon obrušavanja nadstrešnice Železničke stanice 15. žrtva podlegla je teškim povredama, dok se dvoje mladih još uvek bori za život. Na red su došla i prva hapšenja zbog nesreće.
Nije vreme za muziku: Joker Out odložio koncert u Novom Sadu, prihod doniraju porodicama nastradalih
22.11.2024.•
5
Slovenački bend "Joker Out" odlučio je da, zbog tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, ne održi koncert u "Fabrici", koji je bio planiran za 26. novembar.
I prosvetari da zastanu na 15 minuta: Nema značajnijeg zadatka od podsticanja kritičkog mišljenja
22.11.2024.•
3
Nezavisni sindikat prosvetnih radnika Srbije (NSPRS) poziva zaposlene u sistemu obrazovanja da danas obustave sve aktivnosti na petnaest minuta, s početkom u 11.52.
Srbija staje na 15 minuta u znak sećanja na 15 poginulih u padu nadstrešnice u Novom Sadu
22.11.2024.•
7
Građani su pozvani da danas, u akciji "Zastani Srbijo", u 11.52h stanu na 15 minuta i time odaju poštu poginulima u pada nadstrešnice na novosadskoj Železničkoj stanici.
Prethodnog dana u Betaniji rođeno 19 beba
22.11.2024.•
0
Prethodnog dana u Betaniji je bilo 18 porođaja, a rođeno je 19 beba.
Opozicija: Novosađani će danas poručiti gradonačelniku da ne može izbeći odgovornost
22.11.2024.•
24
Novosadska opozicija koja učestvuje u radu Skupštine grada pozvala je građane da se danas, 22. novembra, u 11.52 časova, pridruže akciji i zastanu na 15 minuta.
Odavanje počasti poginulima u padu nadstrešnice u petak u kampusu Univerziteta
21.11.2024.•
3
Grupa nastavnika i saradnika Filozofskog fakulteta pozvala je zaposlene i studente Novosadskog univerziteta da se pridruže akciji "Zastani, Srbijo!".
Majka nastradale u Novom Sadu: Hapšenja ne bi bilo da nije bilo protesta
21.11.2024.•
44
Zorica Ruman, majka Anđele Ruman iz Stare Pazove, devojke koja je poginula u nesreći u Novom Sadu, kaže da možda niko od odgovornih ne bi bio uhapšen da nije bilo pritiska javnosti.
Tužilaštvo za organizovani kriminal: Dela osumnjičenih za pad nadstrešnice nisu u našoj nadležnosti
21.11.2024.•
7
Tužilaštvo za organizovani kriminal (TOK) za sada neće postupati u predmetu u slučaju nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Tmuran petak sa susnežicom u Novom Sadu: Radionice za decu, predavanja, koncerti...
21.11.2024.•
0
Petak će biti tmuran i očekuje se susnežica, ali tu su i koncerti, predstave i razne aktivnosti u Novom Sadu da poprave raspoloženje.
Vučić: Nema više ostavki, do hapšenja nije došlo pod pritiskom demonstranata
21.11.2024.•
57
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da više neće biti ostavki i da će nadležni organi "nastaviti da rade svoj posao".
Novaković: Stvari će početi da se rešavaju kada osoba A.V. završi u tužilaštvu zbog korupcije
21.11.2024.•
2
"Suštinski, pala nam je korupcija na glavu", rekao je narodni poslanik i bivši gradonačelnik Novog Sada Borislav Novaković.
Inženjerska komora: Sud časti prikuplja dokumentaciju za utvrđivanje uzroka nesreće u Novom Sadu
21.11.2024.•
3
Inženjerska komora Srbije saopštila je da je njen Sud časti preduzeo radnje u vezi sa prikupljanjem dokumentacije neophodne za utvrđivanje uzroka nesreće u Novom Sadu.
Uhapšena još jedna osoba zbog nesreće na Železničkoj stanici, dok se za jednom traga
21.11.2024.•
10
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu saopštilo je da je još jedna osoba uhapšena danas zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Pogačar: Ukoliko Relja ne bude pušten, tek će onda uslediti blokade svih institucija
21.11.2024.•
6
Opozicija će nakon saslušanja studenta Akademije umetnosti u Novom Sadu Relje Stanojevića odlučiti kako će dalje postupati, rekao je gradski odbornik pokreta Bravo Miran Pogačar.
Komentari 34
Ljuba
Luka
Tommy gun
14.09.2023 • 12:34
Nije baš tako
Isti problem imam, pa sam se raspitao kod drugara u EDS. Oni, naime, očitavaju brojila javne potrošnje i ugovorene potrošače.Javnu rasvetu, bilborde, semafore, cementare, fabričke pogone, .... Ostatak je u nadležnosti EPS, tj. firme koju su oni angažovali (čitaj Bosketova i Grčićeva)
Lazar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar