"Paja i Jare" i na biciklističkoj stazi: Šta kaže grad o kamionima na nasipu?

Nasipom u Podunavskoj ulici, koja se prostire do Telepa prema Kamenjaru, učestalo se kreću kamioni sa nekoliko tona tereta.
"Paja i Jare" i na biciklističkoj stazi: Šta kaže grad o kamionima na nasipu?
Foto: Google Maps
Na ovaj problem je Skupštini grada skrenuo pažnju odbornik Lige socijaldemokrata Vojvodine - Vojvođani Robert Kolar.
 
Kako je 021.rs ranije pisao, prošle godine je izgrađena i biciklistička staza od Telepa do Futoga, uz Dunavski nasip, u dužini većoj od deset i po kilometara, a ova investicija bila je vredna 170 miliona dinara. 
 
Iz gradske uprave su tada podsećali i da ova staza pripada jednoj od tri biciklistička koridora koji prolaze kroz Srbiju - koridoru "Euro Velo 6" koji ide od Atlantika do Crnog mora i kroz našu zemlju proteže se u dužini od 665 kilometara. 
Takođe, Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) je svoju prvu ovogodišnju kritičnu masu, koja je održana 23. februara, posvetila upravo ovom nasipu sa međunarodnom biciklističkom stazom, sa porukom da ona "pripada biciklistima".
 
Ukazivali su na to da se delom koji je predviđen isključivo za dvotočkaše, motorna vozila još uvek kreću, kršeći tako zabranu i ugrožavajući bezbednost biciklista.
 
Sličan slučaj je i na nasipu kroz Futog, koji sugrađani nelegalno koriste da vozilima dođu do obližnjih čardi i objekata uz reku, iako duž nasipa postoji nekoliko raskrsnica kojima je moguće iz Futoga preći preko nasipa i nastaviti dalje ka obali reke. 
Odborničko pitanje 
 
Odbornik Lige socijaldemokratske stranke - Vojvođani (LSV-Vojvođani) Robert Kolar je na sednici Skupštine Grada Novog Sada održanoj 7. decembra prošle godine uputio odborničko pitanje predsednici Skupštine.
 
Kako je on naveo u svom pitanju, ovaj nasip koji se prostire Podunavskom ulicom sve do "Karin komerca" izgrađen je 1960-ih i u više navrata je sprečavao poplave zbog visokih voda.
 
"Ono što je sve češća pojava, koja se ponavlja nekoliko desetina puta dnevno, jeste da se teški teretni saobraćaj kreće kroz ovu ulicu. Potom je Gradska uprava za saobraćaj napravila analizu, kojom je zaključeno da to ne sme da se dešava, tim pre što svi ti kamioni koji tuda prolaze idu prvenstveno do 'Karin komerca' po šljunak, pesak i drugi građevinski materijal, a imaju prilaz sa strane Futoškog puta", naveo je Kolar u obraćanju tokom sednice početkom decembra prošle godine.
 
Dodao je i da ovim nasipom svakodnevno prolaze kamioni teški i po više desetina tona, što predstavlja opasnost po bezbednost vodozaštitnog bedema.
 
"Pretpostavljam da putnički saobraćaj ne čini problem, ali ovo čini, a pre svega što nedavno izgradili biciklističku stazu na tom koridoru, koji je evropski projekat, preko kog sada desetine turista prelazi biciklom i šleperi ih bukvalno, na moje oči, 'oduvaju' sa te biciklističke staze", objasnio je odbornik LSV-Vojvođani.
GU za saobraćaj: Učinjeno sve iz naše nadležnosti
 
Na odborničko pitanje koje je postavio Robert Kolar odgovorila je Gradska uprava za saobraćaj i puteve 13. februara ove godine.
 
Oni su u svom odgovoru naveli da je ova gradska uprava "iz okvira svojih nadležnosti preduzela sve mere i aktivnosti kako bi bezbednost vodozaštitnog bedema bila zaštićena".
 
Kako su odgovorili, shodno Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, uprava je donela Rešenje o utvrđivanju režima saobraćaja za teretna vozila na teritoriji grada, u skladu sa postojećom saobraćajnom signalizacijom.
 
Ovim rešenjem je propisano da se prolaz i zaustavljanje teretnih vozila izuzetno može odobriti za javna preduzeća čiji je osnivač Grad Novi Sad, republika ili pokrajina u periodu od 0 do 24 časa, za vozila kojim za snabdevanje od 20 časova do 10 sati narednog dana, za izvođenje radova i za selidbe, manifestacije i slično u periodu od 0 do 24 časa. Takođe i za teretna vozila sa priključnim u periodu od 20 časova do 7 sati narednog dana.
 
"Na predmetnoj lokaciji je postavljen saobraćajni znak 21. januara 2014. godine, kojim je zabranjen prolaz svim vozilima, osim za vozila JVP 'Vode Vojvodine' i VDP 'Šajkaška' i biciklistima, tako da je ova uprava na predmetnoj lokaciji odobrila prolaz samo za vozila navedenih preduzeća", navode iz gradske uprave.
 
Ističu da se u pojedinačnim upravnim aktima, koji se izdaju po zahtevu stranaka u dispozitivu rešenja, "izričito je naglašeno da se odobrava prolaz i zaustavljanje motornim vozilima u ulicama u zoni zabrane saobraćaja za teretna vozila na području Grada Novog Sada i u svim naseljenim mestima, izuzev dela odbrambenog nasipa".
  • Pravo Ja

    03.03.2024 11:32
    Svakodnevno prolaze kamioni sa više desetina tona tereta dolmom, iako postoji znak do 5 tona, najčešće Karin, a uz njih i ostali. Više puta sam tražio u mesnoj zajednici "Južni Telep" da se nešto uradi po tom pitanju, ali već više od deset godina ništa, policija potkupljiva, ili ne sme da interveniše. Stanovnicima Heroja Pinkija se sležu kuće od vibracija i pitanje momenta kada će početi da se urušavaju.
  • Ddd

    29.02.2024 07:47
    Korupcija na svakom nivou
    kamioni ( a i neki drugi) već godinama tutnje nasipom, cela Promenada je nasuta preko ovog nasipa (Podunavska ulica) i ni jedan nije bio zaustavljen od strane ( bilo koje) policije. Isti ti kamioni tutnje kroz grad natovareni zemljom, peskom i sličnim teretom bez cirade i predstavljaju veliku opasnost za ostale učesnike u saobraćaju a policija apsolutno ne reaguje.
  • Gde ste BILI, LSV?

    28.02.2024 22:25
    Caki,vide li kamione na dolmi?
    Nije li član gradskog veća za saobraćaj bio Aleksandar Kravić iz LSV? Šta je preduzeo da se tu postave kamere, kontrole, da se kažnjavaju vozači, da čuva biciklistička staza?
    Ništa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti