"Paja i Jare" i na biciklističkoj stazi: Šta kaže grad o kamionima na nasipu?
Nasipom u Podunavskoj ulici, koja se prostire do Telepa prema Kamenjaru, učestalo se kreću kamioni sa nekoliko tona tereta.
Foto: Google Maps
Na ovaj problem je Skupštini grada skrenuo pažnju odbornik Lige socijaldemokrata Vojvodine - Vojvođani Robert Kolar.
Kako je 021.rs ranije pisao, prošle godine je izgrađena i biciklistička staza od Telepa do Futoga, uz Dunavski nasip, u dužini većoj od deset i po kilometara, a ova investicija bila je vredna 170 miliona dinara.
Iz gradske uprave su tada podsećali i da ova staza pripada jednoj od tri biciklistička koridora koji prolaze kroz Srbiju - koridoru "Euro Velo 6" koji ide od Atlantika do Crnog mora i kroz našu zemlju proteže se u dužini od 665 kilometara.
Takođe, Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) je svoju prvu ovogodišnju kritičnu masu, koja je održana 23. februara, posvetila upravo ovom nasipu sa međunarodnom biciklističkom stazom, sa porukom da ona "pripada biciklistima".
Ukazivali su na to da se delom koji je predviđen isključivo za dvotočkaše, motorna vozila još uvek kreću, kršeći tako zabranu i ugrožavajući bezbednost biciklista.
Sličan slučaj je i na nasipu kroz Futog, koji sugrađani nelegalno koriste da vozilima dođu do obližnjih čardi i objekata uz reku, iako duž nasipa postoji nekoliko raskrsnica kojima je moguće iz Futoga preći preko nasipa i nastaviti dalje ka obali reke.
Odborničko pitanje
Odbornik Lige socijaldemokratske stranke - Vojvođani (LSV-Vojvođani) Robert Kolar je na sednici Skupštine Grada Novog Sada održanoj 7. decembra prošle godine uputio odborničko pitanje predsednici Skupštine.
Kako je on naveo u svom pitanju, ovaj nasip koji se prostire Podunavskom ulicom sve do "Karin komerca" izgrađen je 1960-ih i u više navrata je sprečavao poplave zbog visokih voda.
"Ono što je sve češća pojava, koja se ponavlja nekoliko desetina puta dnevno, jeste da se teški teretni saobraćaj kreće kroz ovu ulicu. Potom je Gradska uprava za saobraćaj napravila analizu, kojom je zaključeno da to ne sme da se dešava, tim pre što svi ti kamioni koji tuda prolaze idu prvenstveno do 'Karin komerca' po šljunak, pesak i drugi građevinski materijal, a imaju prilaz sa strane Futoškog puta", naveo je Kolar u obraćanju tokom sednice početkom decembra prošle godine.
Dodao je i da ovim nasipom svakodnevno prolaze kamioni teški i po više desetina tona, što predstavlja opasnost po bezbednost vodozaštitnog bedema.
"Pretpostavljam da putnički saobraćaj ne čini problem, ali ovo čini, a pre svega što nedavno izgradili biciklističku stazu na tom koridoru, koji je evropski projekat, preko kog sada desetine turista prelazi biciklom i šleperi ih bukvalno, na moje oči, 'oduvaju' sa te biciklističke staze", objasnio je odbornik LSV-Vojvođani.
GU za saobraćaj: Učinjeno sve iz naše nadležnosti
Na odborničko pitanje koje je postavio Robert Kolar odgovorila je Gradska uprava za saobraćaj i puteve 13. februara ove godine.
Oni su u svom odgovoru naveli da je ova gradska uprava "iz okvira svojih nadležnosti preduzela sve mere i aktivnosti kako bi bezbednost vodozaštitnog bedema bila zaštićena".
Kako su odgovorili, shodno Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, uprava je donela Rešenje o utvrđivanju režima saobraćaja za teretna vozila na teritoriji grada, u skladu sa postojećom saobraćajnom signalizacijom.
Ovim rešenjem je propisano da se prolaz i zaustavljanje teretnih vozila izuzetno može odobriti za javna preduzeća čiji je osnivač Grad Novi Sad, republika ili pokrajina u periodu od 0 do 24 časa, za vozila kojim za snabdevanje od 20 časova do 10 sati narednog dana, za izvođenje radova i za selidbe, manifestacije i slično u periodu od 0 do 24 časa. Takođe i za teretna vozila sa priključnim u periodu od 20 časova do 7 sati narednog dana.
"Na predmetnoj lokaciji je postavljen saobraćajni znak 21. januara 2014. godine, kojim je zabranjen prolaz svim vozilima, osim za vozila JVP 'Vode Vojvodine' i VDP 'Šajkaška' i biciklistima, tako da je ova uprava na predmetnoj lokaciji odobrila prolaz samo za vozila navedenih preduzeća", navode iz gradske uprave.
Ističu da se u pojedinačnim upravnim aktima, koji se izdaju po zahtevu stranaka u dispozitivu rešenja, "izričito je naglašeno da se odobrava prolaz i zaustavljanje motornim vozilima u ulicama u zoni zabrane saobraćaja za teretna vozila na području Grada Novog Sada i u svim naseljenim mestima, izuzev dela odbrambenog nasipa".
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
5
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
15
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
105
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
19
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
4
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
6
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
23
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
9
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
24
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
26
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
84
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 19
Pravo Ja
Ddd
Gde ste BILI, LSV?
Ništa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar