Višespratnice sa garažama iznad tunela na Mišeluku - šta planiraju naprednjaci?

Na prostoru iznad tunela na Mišeluku Grad Novi Sad planira da dozvoli gradnju zgrade sa podrumskom garažom i osam etaža.
Ovo je predlog koji se navodi u regulacionom planu koji je od pre nekoliko dana na javnom uvidu do 4. aprila.
 
Kako se 021.rs uverio uvidom u predlog plana, osnovna razlika u odnosu na dosadašnji plan je da se udvostručuje broj etaža i doda podzemna garaža.
 
Takođe, briše se obaveza arhitektonskog konkursa i inženjersko-geoloških ispitivanja. Nema reči objašnjenja o tome zbog čega se sve ovo ukida. 
 
U još uvek važećem planu iz 2008. godine, kada je prvi put predviđena izgradnja na ovom mestu, data su jasna uputstva šta raditi ukoliko bi se zidalo u zoni tunela. 
 
U ovom dokumentu su urbanisti naveli da je Generalnim planom iz 1974. godine, zbog drugačijeg koncepta saobraćajnog rešenja, prostor unutar saobraćajne petlje Mišeluk bio namenjen samo zaštitnom zelenilu. 
Navedeno je i da nisu rađene analize nosivosti zemljišta iznad tunela u nastavku Mosta slobode, budući da nije planirana izgradnja objekata i da stoga nije neophodna izrada studije kojom bi se precizno definisala zona u okviru koje je bezbedno graditi objekte.
 
Takođe, objašnjeno je da ograničenje za gradnju na ovom delu Mišeluka predstavlja tunel koji prolazi na oko 20 metara ispod kote terena u obuhvatu plana i u određenom pojasu iznad tunela nije moguće graditi objekte visokogradnje kako se tunelska konstrukcija ne bi oštetila.
 
 
Mada se vidi da postoji bojazan zbog gradnje oko tunela, vlast koju su činile proevropske stranke, sadašnja opozicija, 2010. godine su ipak usvojile Plan detaljne regulacije centra na Trandžamentu u Petrovaradinu i time dozvolile gradnju opštegradskog centra, ali i stavile neka ograničenja.
 
Prema još uvek aktuelnom planu, opštegradski centar može da ima prizemlje i tri sprata maksimalne visine 15 metara. Time bi se, računajući i saobraćajne i druge površine, zauzeo prostor od gotovo četiri hektara. 
 
Ostatak prostora bi bila zelena površina sa zonom zaštite tunela od skoro tri i po hektara, pri čemu bi tu mogli da se postave dečija igrališta i slični sadržaji. 
 
U zoni zaštite tunela nije dozvoljena gradnja. Objekti koji bi mogli da se grade su definisani za oblasti turizma, kulture, sporta, trgovine, ugostiteljstva, komercijalnih delatnosti i slično. Zabranjeni su tržni centri i slični objekti, kao i stanovanje.
 
Tada je definisana i obaveza za arhitektonski konkurs za kompleks, kao i inženjersko-geološka istraživanja pre odluke o načinu izgradnje na ovom prostoru.
 
Sada naprednjačka vlast je odlučila da uradi izmene i predlaže da se udvostruči spratnost i uvede podrum za garažu, kao i da se omogući stanovanje - što je do sada bilo zabranjeno.
 
 
U odluci koja je na javnom uvidu potvrđuju da je ograničenje to što postoji zona zaštite tunela u kojoj nije moguća gradnja.
 
Iz grafičkog prikaza konceptualnog plana se može naslutiti da se zadržava ista širina zaštitne zone oko tunela, ali iz tekstualnog dela nacrta se vidi da nema više obaveze inženjersko-geoloških istraživanja i arhitektonskog konkursa.
 
Sadašnja vlast se bavila više spratnošću, odnosno gde bi se gradili objekti od pet etaža, a gde od osam. 
 
Kada je reč o zoni zaštite oko tunela i zelenoj površini, novina je i da se predlaže da se taj deo proglasi za "sportski park".
U odnosu na važeći plan drugačije se označava podela prostora, tako da sada opštegradski centar ima 2,4 hektara, sportski park (što je zelenilo i deo zaštitne zone) 1,4 hektara i saobraćajnice 1,6 hektara.
 
Da napomenemo da je prostor iznad tunela od pet i po hektara u gradskom vlasništvu i da je to neuređena zelena površina, sa nelegalno sagrađenom betonjerkom u delu ka Radio-televiziji Vojvodine. Ova betonjerka je napuštena već duže vremen, a prošle godine je i gorela.
 
Rani javni uvid u Konceptualni okvir plana generalne regulacije opštegradskog centra na Trandžamentu u Petrovaradinu može se obaviti u Mesnoj zajednici "Petrovaradin" u Čajkovskog 1, Mesnoj zajednici "Sremska Kamenica" u Marka Oreškovića 1a i JP "Urbanizam" Bulevar cara Lazara 3.  
 
Nacrt plana je dostupan i na sajtovima Grada Novog Sada i "Urbanizma". 
 
Prigovori i sugestije na plan se šalju do 4. aprila Gradskoj upravi za urbanizam i građevinske poslove Školska 3 ili na mejl planiranje@uprava.novisad.rs.
  • Novi Sad

    27.05.2024 22:50
    Ubice na djelu
    Ove nove planove, koje su razradili ljudi bez znanja i mozga, potencijalne ubice, treba pod hitno ukinuti i vratiti na staro.
    Imaju ogromnu teritoriju duz Temerinskog puta, i neka tu grade svoje visespratnice sa podzemnim garazama, a ne na stropu tunela !!!
  • Nikola

    27.05.2024 22:01
    Projektant - Potemkin. I kada se sva ta skalamerija otklize delom na put a delom na Ribnjak sekta ce ga nazvati Miseluk na vodi.
  • Zos

    22.03.2024 12:05
    Klizište
    80-tih godina planirano je da se na Mišeluku gradi novi Novi Sad. Odustalo se zbog klizišta. Most i auto put nakon mosta trebalo je da bude žila kucalica tog novog Novog Sada. Odustali zbog klizišta. Novi Sad se počeo širiti ka zapadu. Gradilo se Novo naselje, urbanistički poslednji deo Novog Sada. Nakon toga nastaje urbanističko divljanje. Posledica jogurt revolucije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti