Problemi sa partnerom, buka u komšiluku i komunalci: Na šta se Novosađani žale ombudsmanu?

Novosađani su se tokom protekle godine žalili lokalnom zaštitniku građana na brojne probleme vezane za rad institucija, ali i na porodične odnose.
Problemi sa partnerom, buka u komšiluku i komunalci: Na šta se Novosađani žale ombudsmanu?
Foto: 021.rs
Kako se navodi u izveštaju Lokalnog ombudsmana za 2023. godinu, ovoj instituciji se obratilo 464 građana, što podnošenjem pritužbe, što telefonskim pozivom ili ličnim dolaskom na razgovor sa zaposlenima. Zaposleni u ovoj instituciji su čak pokrenuli jedan postupak i na osnovu razgovora na Fejsbuku.
 
Statistika za prošlu godinu pokazuje da su se lokalnom zaštitniku građana obraćali više muškarci nego žene, a da su se u malom broju slučajeva ovoj instituciji žalila i pravna lica, kao što su stambene zajednice. 
Lokalni ombudsman je tokom 2023. godine postupao u ukupno 203 predmeta, s tim što je 35 predmeta preneto iz 2022. godine. Postupci su okončani u 155 slučajeva. Samo u 17 predmeta je organ javne uprave na koji su se građani žalili rešio predmet nakon obraćanja lokalnog ombudsmana.
 
Zaštitnik građana je dao preporuku organima dva puta, uputio je i jedno mišljenje i jednom tražio tumačenje postupka.
 
Prijave su odbačene zbog nenadležnosti u 71 postupku, a više postupaka je obustavljeno ili prosleđeno drugim institucijama.
Novosađani su se najviše žalili na Gradsku upravu za inspekcijske poslove, dok je broj žalbi protiv ostalih organa bio jednocifren. Protiv Gradske uprave za urbanizam je tako bilo šest prijava, a protiv Uprave za građevinsko zemljište i investicije pet. 
 
Jedan primer primedbe građana na Gradsku upravu za inspekcijske poslove koji se odnosio na rad komunalne milicije, bio je zbog novčane kazne zbog zaustavljanja vozila na javnoj površini ispred porodične kuće u kojoj građanin stanuje. Lokalni ombudsman je nakon analize pritužbe i odgovora organa zaključio da ta lokacija nije obeleženo parking mesto, odnosno da predstavlja javnu površinu ispred porodične kuće. Ombudsman je obustavio postupak, a građanin je upućen da, ukoliko drugi građani parkiraju vozila na predmetnoj lokaciji i time onemogućavaju nesmetan prilaz njegovom dvorištu može da se obrati Parking servisu kako bi se uklonila vozila. 
 
Osim primedbi na službe čiji rad kontroliše Lokalni ombudsman, Novosađani su se tokom prethodne godine često žalili na subjekte koji nisu u nadležnosti ove institucije, zbog čega je i došlo do velikog broja odbačenih primedbi, nakon što se ombudsman oglašavao nenadležnim.
 
Građani su se tako žalili na Inspekciju rada, Tržišnu inspekciju, Dom zdravlja, JVP "Vode vojvodine", JP "Putevi Srbije", Republički geodetski zavod, Policijsku upravu, i druge.
 
Osim toga, kako se navodi u izveštaju, Novosađani su se žalili i na komšije i članove porodice. 
 
Neki od problema na koje su građani ukazivali odnose se na neasfaltirane ulice, havarije na vodovodnim cevima, obračun potrošnje vode, buku iz kafića, pogrešno naplaćene poreze i administrativne takse i odugovlačenje upisa u katastar nepokretnosti.
 
Novosađani su ombudsmanu skretali pažnju i na mobing u školi, nejavljanje u kol centru Doma zdravlja, socijalnu ugroženost, držanje domaćih životinja, diskriminaciju na poslu, nedobijanje poštanskih pošiljaka, nasilje u školi, problem u vezi sa nadoknadom štete nakon julskih oluja, poteškoće sa ozakonjenjem objekata i slično.
 
Građani su u ombudsmanu videli i nekog ko bi mogao da im pomogne kada je reč o povećanju subvencija za privatne vrtiće. Pitali su zaštitnika građana i u vezi sa isticanjem zastave Republike Srbije, a požalili su se i na banke. Žalili su se i na postupanje policije i tužilaštva u vezi sa postupanjem u slučaju prijave nasilja u porodici.
 
Novosađani su smatrali da ombudsman može da im pomogne i kada je reč o odnosima sa komšijama i stanarima, ali i problemima sa partnerom.
 
Ipak, u ovim slučajevima, lokalni zaštitnik se oglasio nenadležnim i, ukoliko je za to postojala mogućnost, upućivao građane na druge nadležne institucije. 
Lokalni ombudsman je u toku 2023. godine utrošio 17.312.955 dinara, što je oko 88 odsto ukupno odobrenih sredstava. Većina novca otišla je na plate i ostala primanja u okviru institucije, a organizovane su i razne obuke i seminari. 
 
Izveštaj o radu Lokalnog ombudsmana naći će se pred odbornicima Skupštine grada na sednici u petak, 19. aprila. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nada

    16.04.2024 21:11
    Cudna zemlja cudni zakoni
    Najači tisak mi je ostavio covek sto je parkirao auto na zelenu povrsinu ispred svoje kuce i dobio prijavu od komunalne policije zato sto ta povrsina je javno dobro. Ok. I mi smo platili kaznu pre 30 godina posto smo zidali sprat a napolju istovaren sljunak. Ali ja tu zelenu povrsinu kosim 50 godina. Neka je onda kosi drzava!!
  • Milenko

    16.04.2024 13:10
    Blago nama
    U proseku neka kancelarija, sa ne znamo koliko zaposlenih, primi manje od dva poziva dnevno i potrosi cca 18 narodnih ili ti budzetskih miliona. To je sve sto imam da kazem.
  • Свињорез

    16.04.2024 08:33
    Које су ово форе и фазони?! Измислили неко дебилно радно место за човека где просечно добије једну и по жалбу дневно! И онда тај човек доноси "решења" као рецимо ово што је наведено у тексту, која брука!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti