FOTO: Kako će izgledati garaža kod Instituta u Kamenici - za izgradnju tri milijarde dinara

Izgradnja javne garaže u kompleksu Instituta u Sremskoj Kamenici, sa rekonstrukcijom saobraćajnih površina, koštaće više od tri milijarde dinara.
Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine nedavno je raspisala javni konkurs za izvođače radova na izgradnji javne garaže, koji će koštati nešto više od 2,6 milijardi dinara bez PDV-a, odnosno oko 3,2 milijarde sa obračunatim porezima.
 
Kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, radovi ne bi trebalo da traju duže od 720 kalendarskih dana.
Projektovana garaža biće površine od oko 19.400 kvadrata, imaće pet etaža sa ukupno 404 parking mesta. Sastojaće se od podruma, suterena, prizemlja i prvog i drugog sprata, sa omogućenim parkingom i na krovu.
 
Kako navode iz Uprave za kapitalna ulaganja za 021.rs, trenutno u okviru kompleksa Instituta u Sremskoj Kamenici postoje dva regularna mesta za parkiranje do kojih se dolazi Putem dr Goldmana, pre rampe glavnog platoa - sa leve strane ima 420 parking mesta, a sa desne oko 170.
Uz to, postoje i još tri regularna parkinga čija mesta koriste samo zaposleni, dok postoje i određena "divlja mesta" u šumi kompleksa na kojima broj vozila dnevno varira.
 
"Budući da trenutni broj parking mesta ne zadovoljava potrebe korisnika i stvara poteškoće u saobraćaju prilikom pristupa celom kompleksu Instituta, projektom je planirana izgradnja objekta javne garaže sa ukupno 404 parking mesta", navode iz Uprave za 021.rs.
 
Od ovog broja će biti 305 redovnih parking mesta (od kojih 12 obezbeđuje punjenje električnih automobila), dok će biti 53 mesta za osobe sa poteškoćama u kretanju koji će se nalaziti u blizini lifta i 46 proširena mesta.
 
  
Foto: Uprava za kapitalna ulaganja APV
 
Projektovana javna garaža bi trebalo da se izgradi na postojećem parking prostoru u okviru Instituta, koji ima kapacitet od oko 170 parking mesta.
 
Projektom se predviđa da će u objektu biti tri prostorije sa vertikalnim komunikacijama za korisnike (stepenište i lift), sigurnosno stepenište za vatrogasne intervencije. Dodatno, na svakoj etaži su predviđeni ulazni pretprostori i prolazi, toaleti, kao i aparati za naplatu parkinga.
 
Krov objekta biće ravan i na njemu će biti omogućeno parkiranje. Osim toga, predviđena je i nadstrešnica koja se nalazi iznad zone komunikacija i rampi.
 
Kako dodaju iz Uprave za kapitalna ulaganja, osim izgradnje javne garaže planirana je i rekonstrukcija i izgradnja novih saobraćajnica, parkinga i trotoara, kao i izgradnja transformatorske stanice.
 
Foto: Uprava za kapitalna ulaganja APV
 
Kolski pristup objektu javne garaže omogućeni su sa Puta dr Goldmana, odnosno dve saobraćajne trake za ulaz i jedna za izlaz iz garaže, dok je na zapadnoj strani planirana nova saobraćajnica koja se priključuje na Ulicu majora Tepića i projektovana je kao kolski izlaz sa dve saobraćajne trake.
 
"Izgradnjom nove saobraćajnice koja se pruža prema Ulici majora Tepića, otvara se i novi izlaz sa samog Instituta, te vozila ubuduće neće morati da se vraćaju isključivo jednim pravcem što je mnogo puta dovelo do zagušenja saobraćaja. Samim tim, biće omogućeno i nesmetano kretanje sanitetskih vozila koja će brzo moći da dolaze do prijemnih odeljenja Instituta", ističu iz Uprave za 021.rs.
 
Na lokalitetu Instituta u Sremskoj Kamenici isprojektovana je i kružna raskrsnica, koja će služiti i kao okretnica za gradski autobus, gde se planiraju dva stajališta.
 
"Pešački pristupi objektu su sa jedne strane projektovani uz planiranu ulaznu traku koja vodi do glavnog ulaza u garažu, a sa druge strane planirana je staza koja se prožima kroz jedan deo zelenila uz Put dr Goldmana, dovodeći do glavnog pešačkog ulaza. Pristup za vatrogasnu intervenciju omogućen je sa Puta dr Goldmana i u direktnoj je vezi sa sigurnosnim stepeništem", dodaju oni.
Na površinama u neposrednoj blizini javne garaže i na platoima planira se opremanje urbanim mobilijarom, odnosno klupama i kantama za otpatke, kao i sadnja niskih vidokodekorativnih vrsta listopadnog, zimzelenog i četinarskog šiblja, uz formiranje nižeg sprata rastinja sačinjenog od pokrivača tla.
 
"Na novoprojektovanom zelenom ostrvu, uz glavnu saobraćajnicu, predviđeno je formiranje linearnog zasada četinara, kao nastavak na postojeći drvored, dok će na fasadi novoprojektovanog objekta biti formirane žardinjere sa višegodišnjim vrstama sa poleglim habitusom i puzavicom", navode iz Uprave za kapitalna ulaganja.
 
Transformatorska stanica, dodaju, smeštena je van objekta javne garaže, u zoni kolskog izlaza iz objekta.
 
Kako piše u Modelu ugovora, suma od oko 3 milijarde dinara biće raspoređena po godinama u kojima će se radovi odvijati, a isplata bi trebalo da se završi zaključujući sa 2026. godinom.
 
Rok za podnošenje prijava je 6. jun, nakon čega će se znati koji ponuđač ili grupa ponuđača je izabrana za ovaj posao.
  • Premijer

    15.05.2024 16:13
    Pitajte bivseg premijera Vojvodine kako se doslo do te cene po 1 parking mestu ?
  • Inzenjer

    14.05.2024 21:59
    @ko je lud ovde
    Stambeni kvadrat po principu kljuc u ruke izadje oko 600/700e, ovaj celokupan projekat za 20.000 kvadrata parkinga (znaci nema keramike po podovima,laminata,vrata od stanova, itd...) kosta 256.000.000e???? Marza AP Vojvodine je 2.000% po ovoj matematici... Nemam nista protiv izgradnje, apsolutno nam je neophodno, ali ne po 20x skupljoj ceni, koja se zna gde vec ide...
  • Srki

    14.05.2024 10:41
    Da pogađam...
    Da li je pobednik GAT? I verovatno jedini ponuđač

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti