Suludo je koliko novca Novi Sad baca na sudske troškove: "Potrošeni" mostovi, autobusi, škole
Novi Sad je ostao bez više milijardi dinara iz budžeta kako bi platio troškove za tužbe zbog eksproprijacije zemljišta.
Foto: 021.rs
Koliko je novca do sada utrošeno da se plate izgubljeni sporovi u proteklim godinama nije precizno poznato.
Prošle godine je izdvojeno 3,9 milijardi dinara na plaćanje sudskih troškove, a u 2024. je već izdvojeno 1,3 milijarde dinara. Uz to, Novi Sad će se zadužiti za 3,1 milijardu dinara ne bi li mogao da isplati sve obaveze.
Prema tome, Novi Sad će zasigurno za presude potrošiti više od 8,3 milijardi dinara, ali bi ta suma mogla da naraste.
Prema podacima Pravobranilaštva, polovinom marta ove godine bilo je oko 1.300 sudskih postupaka u vrednosti od čak 15,7 milijardi dinara, što je trećina novosadskog godišnjeg budžeta.
Ove brojke zvuče dramatično same po sebi, a stvari nisu bolje kada se pogleda za šta bi taj novac mogao da se iskoristi kako bi život građana bio kvalitetniji.
Na primer, za 8,3 milijarde dinara, koliko je već utrošeno, mogao je da se izgradi novi pešačko-biciklistički most između novosadskog keja i Petrovaradinske tvrđave, zajedno sa uređenjem starog železničkog tunela i gradnjom lifta koji vodi ka gornjem platou tvrđave kod Hotela Varadin.
Foto: Saobraćajni institut CIP
Ova investicija je procenjena na oko 4,5 milijardi dinara, mada tek treba da se obavi tender i završe sve procene, ali je jasno da su tužbe koštale Novi Sad jednog mosta. Inače, gradnju mosta bi trebalo da finansiraju zajedno Pokrajina i Novi Sad, a očekuje se i učešće Republike, verovatno uz neki kredit.
Mogao je, između ostalog, da bude finansiran i pešačko-biciklistički most na ušću kanala DTD u Dunav, kao i pešačko-biciklističkog mosta koji bi spajao kej i Ribarsko ostrvo otprilike na sredini Dunavca. Za ova dva mosta nema tačne procene vrednosti gradnje, ali se govorilo da bi mogli da koštaju nekoliko stotina miliona dinara, u zavisnosti od konačnih projekata i plana kako bi se uredili prilazni putevi.
Takođe, troškovi sudskih sporova su do sada Novi Sad koštali bar tri škole, a verovatno i više. Primer za to je gradnja nove zgrade OŠ "Miloš Crnjanski" na Satelitu, koja košta skoro tri milijarde dinara ili škole na Jugovićevu koja košta milijardu dinara.
Foto: Pro-Ing
Novac koji odlazi za sudske sporove mogao je da se upotrebi i za, na primer, gradnju nikad završenog bazena na Novom naselju, ali i još nekoliko bazena. Ovde je odličan reper cena gradnje zatvorenog bazena u Futogu koji košta skoro 1,8 milijardi dinara. Za ovu investiciju je Novi Sad ranije uzeo kredit u toj visini.
Pomenutih skoro 8,3 milijardi dinara bi dobro došlo i za pokrivanje troškova gradnje tri ili četiri, a verovatno i više podzemnih ili nadzemnih garaža, zavisno od kapaciteta i lokacije. Recimo, troškovi gradnje nadzemne garaže sa okolnim saobraćajnicama, parkinzima i drugim sadržajima kod kompleksa Instituta koštaju oko 3,2 milijarde dinara, dok podzemne garaže u Modene i kod Banovine pojedinačno sa pratećim troškovima uređenja su procenjene na oko milijardu i po do dve milijarde dinara.
Nisu samo sudski troškovi Novi Sad uskratili za mogućnost finansiranja garaža, bazena ili škola. Tu su, na primer, i toplane. Upravo se gradi toplana na Avijatičarskom naselju i cena u prvoj fazi je više od milijardu dinara, a jasno je da bi devet milijardi dinara bilo dovoljno i za drugu fazu i druge troškove.
Teško je dati procenu koliko bi domova zdravlja, vrtića, kulturnih ustanova moglo da se izgradi sa sumu od osam milijardi, jer cena zavisi od veličine objekta, neophodne opreme. Ipak, imajući u vidu da je cena radova za takve objekte poslednjih godina bila oko pola milijarde, zasigurno se može pričati o desetak objekata.
Ovu sumu možemo da prebacimo i na investicije potrebno u saobraćaju. Za više od osam milijardi dinara GSP bi mogao da kupi stotinak električnih autobusa, odnosno još više vozila na gas i dizel, čime bi se praktično obnovio čitav vozni park gradskog saobraćajnog preduzeća.
Naravno, za više od osam milijardi se može sagraditi nekoliko desetina kilometara puteva, mogli bi se postaviti kilometri cevi za vodovod, kanalizaciju...
Na kraju, suma koja se izdvaja za sudske troškove je više od polovine vrednosti Centralnog prečistača otpadnih voda u Petrovaradina, za koji su sredstva obezbeđenja u saradnji sa Kinom kroz projekat "Čista Srbija".
O razlozima zbog kojih Novi Sad izdvaja ogromne sume za sudske troškove pročitajte na OVOM LINKU.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
57
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
10
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
2
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
1
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
3
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
13
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
15
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
21
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Od danas otvorena Knjiga žalosti u Skupštini Novog Sada
04.11.2024.•
11
Knjiga žalosti postavlja je u Skupštini Novog Sada, povodom nesreće koja se u petak dogodila na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vanredni polasci gradskih autobusa sa Železničke stanice u Petrovaradinu
04.11.2024.•
7
JGSP "Novi Sad" uveo je vanredne polaske ka Železničkoj stanici u Petrovaradinu zbog preusmeravanja železničkog saobraćaja usled tragedije na stanici u Novom Sadu.
Komentari 27
Adv.
Ns time
Oduzet mi je stan solidarnosti posle 5 godina od stecenog materijalnog prava.
Isplacen u potpunosti.Neuknjizen su mi prodali.
Ne vracaju pare, a uzeli ga .
Ne pristaju na medijaciju i dogovor.
Eto to je ta cuvena birokratija.
Sad ce tuzba , posto je i Kasacioni upravo vratio da se sve ispravlja.
Bruka Osnovnog i Apelacionog NS suda.
Kalimero
Ja razumem da je lakše mastarati nego biti objektivan ali je isto tako i detinjasto
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar