Novosađani o klimatizaciji u gradskim autobusima: Pa, klimaju se...

Očekuje nas sve toplije vreme, pa smo pitali sugrađane kako se osećaju kada se voze gradskim i prigradskim prevozom.
Novosađani o klimatizaciji u gradskim autobusima: Pa, klimaju se...
Foto: 021.rs
Temperature u autobusima se često ne razlikuju od onih spolja, a znaju da pređu i 35 stepeni Celzijusa.
 
Vreli talas je već u jeku, a vožnja autobusima bez klime, sudeći po komentarima Novosađana, predstavlja pravi izazov. 
Iz JGSP "Novi Sad" odgovorili su našoj sugrađanki da nabavljaju isključivo klimatizovane autobuse, ali da su svesni da postoje i oni bez klime. 
 
Navode da se dešava da prilikom kvarova posežu za neklimatizovanim autobusima koji tada predstavljaju zamenu.
Prema rečima jedne sugrađanke, čak i u jutarnjim časovima temperature u gradskom autobusu dostižu 30 stepeni Celzijusa.
 
 
Pozvali smo građane da nam kažu svoje iskustvo prilikom vožnje gradskim i prigradskim prevozom.
 
"Pre oko dve nedelje, vozač jednog od buseva za Futog je na pitanje putnika zašto ne radi klima na ovom paklu, odgovorio da klima na temperaturama većim od 35⁰C jednostavno ne može da radi. Najgore je što ljudi, ne da se ne kupaju, nego se i ne zapiraju. Kad uđeš u krcat bus, imaš utisak da bi ti u tom momentu cev auspuha legla ko boca sa kiseonikom", naveo je jedan od njih.
 
Nekoliko Novosađana navelo je da su pojedini autobusi klimatizovani, ali da klime slabo rade. 
 
"Na sve to što klime nisu servisirane još pošalju autobus od pre 20 godina koji neretko na ovakvim temperaturama prokuva i ugasi se. Njega kad vidim propuštam autobus", istakao je jedan komentator.
 
Bilo je i onih koji su tvrdili da je bolje ići peške, s obzirom na stanje u autobusima. 
 
"U poslednje vreme se najčešće vozim sedmicom i nijedna u koju sam ušla nije bila klimatizovana", prokomentarisala je jedna sugrađanka.
 
Komentari su pominjali još neke linije koje često nemaju klimu, kao što su: 63, 19, 8
 
"Ovih dana često koristim 'jedanaesticu'. Ljudi, često vozi visokopodni raspadakis, vozač se hladi tako što drži otvorena prednja vrata, kao u stara dobra vremena. Nešto mi se stuži kad vidim da jadne vozače u toj konzervi. Meni ovo vreme savršeno odgovara i putujem pet - šest stanica, ali i te kako imam razumevanja i za vozače i za putnike koji se kuvaju u takvom busu", saoseća se jedna sugrađanka.
 
"Pa klimaju se...", našalio se jedan komentator.
 
Par njih je steklo utisak da autobusi zapravo greju, a ne hlade.
 
"Ma svaki ima klimu i stari i novi. Toliko su opremljeni sa klimom, kad pootvaraju vrata mi se rashladimo. E, sad treba se čuvati i ne biti blizu klime ne da da se prehladimo nego da ne ispadnemo", ironično je primećeno u komentaru.
 
Stariji autobusi su predstavljeni u komentarima kao najčešći uzrok što u autobusima ne rade ili ne postoje klima uređaji.
 
"Prigradski autobusi Budisava, Kovilj... kako kad... Uglavnom nema klimatizovanih buseva. Popodne još kako kad. Vozi dugački bus, a prazan autobus. Kad bi trebalo u prepodnevnim, jutarnjim satima..."
 
Jedna Novosađanka je rekla da se juče prvi put ove godine vozila u klimatizovanom autobusu koji ide za Sremsku Kamenicu.
 
Tu su i komentari ljudi koji imaju nešto bolja iskustva.
 
"Klimatizoovani uglavnom", bio je jedan kratak odgovor u komentarima. 
 
"Svi prigradski autobusi imaju klimu i vecina gradskih", zaključuje jedan komentator.
 
Pojedini su primetili da u novim autobusima budu ugodnije vožnje, naročito na liniji 11.
 
"Uglavnom jesu, prigradski kako koji.", primećuje jedan sugrađanin.
 
Podsećamo da su iz JGSP "Novi Sad" za 021.rs pre par nedelja rekli da dve trećine voznog parka čine klimatizovani autobusi.
 
"Vozni park obuhvata 275 autobusa. Nabavkom novih vozila značajno se smanjila starost voznog parka i povećao broj klimatizovanih autobusa, tako da trenutno 172 vozila imaju ugrađenu klimu", navode oni.
 
GSP tvrdi da je ovaj broj dovoljan da se građanima obezbedi kvalitetan prevoz u letnjim mesecima.
Ipak, treba podsetiti i na to da se 021.rs ovom temom bavio i u julu 2022. godine. Iako u GSP kažu da se sa 172 klimatizovana autobusa njihov broj povećao, u julu 2022. iz GSP-a su naveli da u voznom parku imaju 173 vozila sa ugrađenom klimom. Dakle, za jedan više.
 
Više o analizi ovog problema možete da pročitate OVDE.
  • Novosadjanka

    11.07.2024 19:04
    U regionu smo sigurno najbolji sto se tice buseva bez klime. Ekonomski tigar, sto bi rekao uzviseni.
  • starosadjanin

    11.07.2024 12:51
    ovi naprednjaci su upropastili gsp ponos grada,gradjani strpite se malo do promene vlasti,resenje dolazi tada u vidu tramvaja koje podrzavaju pravi novosadjani koji vole svoj grad.
  • milovan telep

    11.07.2024 11:25
    nije strašno
    Redovni sam korisnik GSP-a,12 zbog mesta stanovanja ali i sve druge linije zbog posla.
    Ako izuzmemo visoko podne(ja ih zovem visoki parter),ostali su podnošljivi,uglavnom klimatizovani.Visokopodni bi mogli, ako baš mora, da se ubace u prvim polascima rano ujutro ili kasno uveče.
    Moram priznati da ne razumem ni starije sugrađane,šta rade po autobusima po najvećoj vrućini,sedite kući,klima,TV....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Otvoreno 53. Brankovo kolo

U Karlovačkoj gimnaziji, otvoreno je 53. Brankovo kolo, a ta manifestacija je ove godine posvećena proslavi 200 godina od rođenja Branka Radičevića.

Poboljšan kreditni rejting Novog Sada

Agencija za procenu kreditnog rizika na svetskom finansijskom tržištu, "Moody's Investors Service", odlučila je da Gradu Novom Sadu poboljša kreditni rejting na Ba2 "pozitivni izgledi".