Vesić: Prvi voz iz Novog Sada za Suboticu kreće 25. novembra, u toku testiranja pruge

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da su u toku statička testiranja pruge od Novog Sada do Subotice.
Vesić: Prvi voz iz Novog Sada za Suboticu kreće 25. novembra, u toku testiranja pruge
Foto: 021.rs
Kako je rekao, nakon toga će se raditi dinamička testiranja i probne vožnje, a prvi putnički voz tom prugom, kako je i najavio predsednik Aleksandar Vučić, krenuće 25. novembra.
 
Vesić je istakao da se u Srbiji mnogo radi na saobraćajnoj infrastrukturi, kao i da su brze pruge naš najveći tehnološki iskorak i veza sa 21. vekom.
 
"Železnički projekti u našoj zemlji nastavljaju da se nižu", rekao je ministar za TV Pink i podsetio da je izgrađeno 76 kilometara brze pruge od Beograda do Novog Sada, a da sa prugom Novi Sad-Subotica, koja je već izgrađena, imamo novih 108 kilometara brze pruge.
On je dodao da će red vožnje na toj pruzi biti takav da će vozovi saobraćati od pet ujutru do 22 sata, te da će se između Beograda i Subotice stizati za sat i deset minuta.
 
Vesić je napomenuo da se sada rade statička testiranja pruge, a da potom kreću dinamička koja će raditi nemačka kompanija "Dojče Ban" od 23. septembra do 11. oktobra.
 
"Tada počinju probne vožnje koje će se obavljati do 24. novembra, da bi 25. novembra krenuo prvi putnički voz prugom Novi Sad-Subotica", naveo je Vesić.
Prema njegovim rečima, ova brza pruga će potpuno promeniti funkcionisanje svih gradova koji se nalaze na njenoj trasi i omogućiti ljudima da žive u jednom, a rade u drugom mestu.
 
Takođe, omogućiće i razvoj lokalnih biznisa, turizma i nove investicije i, kako je rekao, to će biti još jedan veliki uspeh Vlade Srbije i predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
 
Vesić je istakao da su brze pruge naš najveći tehnološki iskorak i veza sa 21. vekom.
 
"Kao što je u 19. veku izgraditi prugu značilo biti moderna, evropska i tehnološki napredna država tako u 21. veku izgradnja brze pruge znači isto", kazao je Vesić.
 
Naveo je da je u Srbiji poslednja pruga izgrađena 1976. godine, pruga Beograd-Bar i da od tada do 2012. nije izgrađen nijedan centimetar pruga u našoj zemlji, dok je rekonstruisano 31 kilometar pruga.
 
Istakao je da je od 2012. do 2023. izgrađeno novih 108 kilometara pruga, a rekonstruisano 842,8 kilometara.
 
Ministar je spomenuo i izgradnju železničke obilaznice oko Niša koja je u toku navodeći da je taj projekat decenijska želja građana Niša koju nijedna vlast nije realizovala do predsednika Vučića koji je u okviru rekonstrukcije i modernizacije železničke mreže u Srbiji pokrenuo i ovaj projekat.
 
"Mi ćemo za izgradnju te železničke obilaznice izdvojiti više od 150 miliona evra. To je veliki novac za Niš i da nema pomoći države ta obilaznica ne bi bila urađena", rekao je Vesić.
 
Što se tiče brze pruge od Beograda do Niša, naveo je da uskoro počinje da se radi 17,7 kilometara deonice Stalać - Đunis gde se nalazi tunel broj 4, dužine 3,3 kilometra.
 
"To je deo koji finansira Srbija. Za to smo završili tendere i već u julu smo počeli da radimo pripremne radove za izgradnju tunela čime suštinski počinje da se gradi brza pruga između Beograda i Niša", naveo je Vesić.
Prema njegovim rečima, pruga je dužine 230 kilometara i podeljena je na tri deonice - Beograd-Velika Plana, Velika Plana-Paraćin i Paraćin-Niš.
 
"Nadam se da ćemo već u oktobru imati prve tendere za pretkvalifikaciju za drugu i treću deonicu, da bi početkom sledeće godine mogli da imamo izvođače kako bismo do kraja naredne godine mogli da počnemo sa radovima na drugoj i trećoj deonici", rekao je Vesić.
 
Objasnio je da brza pruga Beograd-Niš neće biti građena kao što su se gradile pruge Beograd-Novi Sad i Novi Sad-Subotica gde je potpuno zatvaran saobraćaj, već će se graditi u "prozorima", sa odvijanjem saobraćaja.
 
"Kada budemo završili kompletnu prugu, imaćemo novih 230 kilometara brze pruge između Beograda i Niša. Do kraja ove godine završavamo 23 kilometra pruge od Niša do Brestovca, počeli smo prošle godine rekonstrukciju pruge Niš-Dimitrovgrad tako da sa te strane ostaje da se uradi još 135 kilometara od Brestovca do Preševa i 50 kilometara do Skoplja", rekao je Vesić i podsetio da je sa Vladom Severne Makedonije potpisan sporazum da se zajednički radi ta pruga.
  • Dejan

    27.08.2024 15:21
    Ako bude karta ko do BG što skuplje od busa teško da će narod ući vozim.Bg-Ns-severtrans povratna 800 din,jedan pravac 500din.Viz od prvog 661din povratna 1122din
  • @komšinica

    26.08.2024 23:26
    E, pa to je pitanje za Orbana. Pešta nije u Srbiji.
  • komšinica

    26.08.2024 22:37
    A do Pešte?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti