Istraživanje otkrilo: Posle koje kilometraže vozilo u Srbiji završi u nezgodi

Nijedno vozilo nije imuno na udese, i normalno je da pretrpe manja ili veća oštećenja svakih par godina.
Istraživanje otkrilo: Posle koje kilometraže vozilo u Srbiji završi u nezgodi
Foto: Pixabay (ilustracija)
Posedovanje informacije o kilometraži vozila može vam reći mnogo toga o njegovoj prošlosti, kao i to koliko je puta možda bilo oštećeno.
Da bi pomogla sa ovim, carVertical, automobilska informaciona kompanija, sprovela je istraživanje u Srbiji da bi utvrdila koliko kilometara automobil obično pređe pre nego što završi u nesreći.
Broj automobilskih nesreća u Srbiji raste
 
Kompanija za istoriju vozila izmerila je odnos između kilometraže vozila i procenta nesreća u periodu od 2021-2023. Podaci otkrivaju da u 2021. prosečno vozilo prelazi 315.339 km u Srbiji dok ne završi u nesreći, u 2022. - 279.303 km, i u 2023. - 235.621 km, što implicira da se vozila više oštećuju sada nego pre par godina, prenosi N1.
 
Doduše, povećana stopa oštećenja može imati veze sa kretanjem nakon pandemije, koje je znatno uvećano nakon 2020.
 
"Vozilo sa pređenih 300.000 kilometara može imati jedno ili više oštećenja. Doduše, čak i očešanje ili ogrebotina takođe se računaju kao nezgode, pa bi kupci polovnih vozila trebalo da istraže kakvu je vrstu oštećenja vozilo pretrpelo pre nego što ga kupe", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak carVertical-a.
 
Dok manja oštećenja ne bi trebalo da utiču na odluku o kupovini, ozbiljna nezgoda može implicirati da auto ima strukturalna oštećenja i da nije siguran za vožnju.
 
Vozila u drugim zemljama Evrope imaju više nezgoda na putu
 
Sličan obrazac oštećenja kao u Srbiji može se primetiti u susednoj Rumuniji, koji je otišao sa 160.909 km u 2021. na čak 128.968 km u 2023. Prosečan automobil u Rumuniji sada pređe 32.000 km manje dok ne završi u nesreći, nego pre par godina.
Kako studija otkriva, u 2023. vozila u Srbiji prelaze 59,9 odsto više kilometara dok ne završe u nesreći nego vozila u Evropi. Ovo znači da se vozila u Srbiji ređe oštećuju nego u drugim zemljama. Ipak, kako se oštećenja svakako dešavaju, neki neiskreni prodavci mogu pokušati da prikriju istoriju vozila kako bi zaradili više pri prodaji svog auta.
 
"Kupci ne bi trebalo da tretiraju polovne automobile kao nove. Svaki vozač očekuje da mu auto bude u dobrom stanju, ali u stvarnosti to nije uvek slučaj. Procenjujemo da je 52,4 odsto polovnih vozila oštećeno barem jednom. Zato provera istorije vozila igra važnu ulogu u celom procesu kupovine auta, kao i probna vožnja i fizička provera ovlašćenog servisa", kaže Buzelis.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Mladić se probudio na sopstvenoj kremaciji

Rohitaš Kumar (25) oz Indije, koji je bio proglašen mrtvim, probudio se na sopstvenoj kremaciji, neposredno pre nego što je trebalo da bude spaljen, jer lekar nije uradio obdukciju.

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.