Kako smanjiti prodajnu cenu automobila za jednu petinu?

Nabavka korišćenih automobila uvek podrazumeva veći broj rizika, jer je ponekad teško odrediti da li je održavanje vozila bilo odgovarajuće.
Kako smanjiti prodajnu cenu automobila za jednu petinu?
Foto: Pixabay
Međutim, određena saznanja o automobilima i korišćenje evidencija o istoriji vozila može pomoći kod pregovora o povoljnijoj ceni.
Iako pregovaranje predstavlja posebnu veštinu, možete očekivati smanjenje cene automobila i za jednu petinu od oglašene vrednosti. Stručnjaci kompanije carVertical za podatke u oblasti automobilske industrije savetuju kako da se komunicira sa prodavcima i usavrši proces pregovaranja.
Pronalaženje slabih tačaka automobila
 
Svaki model ima specifične slabosti, koje treba unapred da znate. Čitajte onlajn ocene za automobil koji želite da kupite, kako biste razumeli njegove potencijalne probleme i ranjivosti. Ako ste zaista zainteresovani za neki automobil, ne otkrivajte to prodavcu. U suprotnom će vam biti teško da sa njim pregovarate.
 
Čak i korišćeni automobil sa najboljim izgledom verovatno ima nedostatke. Koroziju, neispravnu elektroniku, istrošene pneumatike, curenje tečnosti, ogrebotine i udubljenja lako će uočiti i profesionalni i neiskusni vozači.
 
Nakon kontrole unutrašnjosti i spoljašnjosti vozila uvek izvršite probnu vožnju, jer ćete tako dobiti više informacija o vozilu nego na bilo koji drugi način. Obavezno testirajte vozilo na različitim terenima i pri različitim brzinama. Isprobajte sve stepene prenosa, proverite da li kočnice pravilno rade i poslušajte da li se u motoru i sistemu oslanjanja stvara buka.
 
Sa prodavcem treba razgovarati čak i o najmanjim problemima, jer će to pomoći kod pregovora o konačnoj ceni.
 
Evidencije o istoriji pomažu da steknete prednost u pregovorima
 
Prodavac uvek više zna o vozilu od kupca. Zbog te neravnoteže on u pregovorima ima prednost, osim u slučaju kada ste spremni da zađete dublje u prošlost automobila.
 
Onlajn provera istorije vozila omogućava uvid u evidencije o lažnim kilometražama, oštećenjima, promenama registracije, održavanju i ostalim korisnim informacijama.
 
"Ako kupac otkrije neke negativne evidencije o istoriji ili dokaze o nezgodama, to može olakšati pregovore. Provera istorije nekog korišćenog automobila predstavlja ključni korak i, ako se on propusti, može doći do preplaćivanja vozila koje je u lošem stanju", izjavljuje Matas Buzelis, stručnjak u oblasti automobilske industrije i rukovodilac odeljenja za komunikacije u kompaniji carVertical.
 
Oko 15 odsto svih automobila koji su provereni na platformi carVertical imalo je podešenu kilometražu, dok je više od polovine (52,3 odsto) u svojoj istoriji imalo evidentirana oštećenja. Time se dokazuje da je verovatnoća kupovine automobila sa izmenama na odometru ili jeftinim popravkama relativno velika.
 
Pregovaranje sa prodajnim centrima je teže
 
Mnogo je lakše pregovarati sa privatnim prodavcima nego sa prodajnim centrima. Budući da renomirane kompanije za trgovinu automobilima pregledaju automobile pre nego što ih prodaju, one znaju koliko određeni model vredi i mogu da odbiju znatno snižavanje cene. Međutim, to ne znači da sa njima ne možete da pregovarate.
"Nažalost, u trgovanju korišćenim automobilima ne primenjuju se magični popusti. Ako je za vozilo utvrđena razumna cena, sniženje može biti gotovo nemoguće. Međutim, u zavisnosti od stanja automobila i početne cene, troškove možete smanjiti i do 20 odsto", objašnjava Buzelis.
 
Čak i ako se prodavac saglasi sa nižom cenom, neki automobili nisu vredni kupovine. Trebalo bi da kupci razmišljaju dugoročno i procene potencijalne troškove održavanja, kao i preostalu vrednost vozila nakon nekoliko godina. Niko ne želi preterane troškove i probleme sa prodajom u budućnosti.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.