Istraživanje: Ove marke automobila su među najoštećenijima u Srbiji

Nedavno istraživanje kompanije za automobilske podatke carVertical otkrilo je najviše oštećenih automobila u Srbiji, sa BMW vozilima koja zauzimaju prvo mesto na listi.
Istraživanje: Ove marke automobila su među najoštećenijima u Srbiji
Foto: Pixabay
Ovo oslikava trendove i u drugim zemljama, jer je BMW najoštećeniji brend na globalnom nivou. 
 
S druge strane spektra je Peugeot, koji najmanje ulazi u saobraćajne nesreće u Srbiji.
Nakon istraživanja podataka o šteti tokom poslednjih 12 meseci, pretraga je takođe otkrila da Mercedes-Benz, BMW, i Volkswagen imaju najveću vrednost štete.
 
Oko 66 odsto svih proverenih BMW vozila na carVertical-u u Srbiji je oštećeno. Audi 47 odsto, Mercedes-Benz 45,4 odsto Škoda 40,1 odsto i Volkswagen 37,7 odsto se često oštećuju, što sugeriše da bi kupci trebalo da budu oprezni kada kupuju ove automobile.
BMW je dospeo na vrh liste najoštećenijih vozila, ne samo u Srbiji, već i u drugim državama širom sveta.
 
"BMW je veoma poželjan brend automobila, ali uprkos tome što je vrhunski proizvođač vozila, starije i pristupačnije modele često kupuju mladi i neiskusni vozači. Takođe, prema navodima osiguravajućih kompanija, vozači BMW-a skloniji su rizikovanju tokom vožnje. Dakle, nije ni čudo da je na vrhu liste marki automobila sa najučestalijim događajima oštećenja", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u carVertical-u.
 
Automobili koji su pretrpeli ozbiljna oštećenja u prošlosti mogu biti podložniji povremenim kvarovima i zahtevaju veće popravke. Da ne pominjemo da u nekim slučajevima njihova bezbednost može biti ugrožena. 
 
Pravilno istraživanje istorije vozila preko onlajn izvora značajno smanjuje rizik od nabavke automobila s neželjenim nedostacima, što će vam takođe uštedeti novac.
 
Vlasnici automobila takođe treba da provere istoriju svojih vozila, da bi saznali da li postoje neka skrivena oštećenja, koja bi mehaničar trebalo da ispita temeljnije.
 
Automobili marke Peugeot najmanje se oštećuju u Srbiji - oštećeno je samo 25,8 odsto svih vozila pregledanih na carVertical-u. Fiat 26,6 odsto, Renault 27,5 odsto, Citroën 28,1 odsto i Mazda 30,3 odsto takođe ne zaostaju mnogo.
 
Neki automobili se češće oštećuju
 
U vezi sa dokumentacijom o šteti, neki brendovi automobila u Srbiji imaju veći broj slučajeva zabeleženih u svojim istorijskim izveštajima. Prosečan BMW, proveren na carVertical-u, imao je 2,3 evidencije oštećenja, a slede Audi sa 1,93, Mercedes-Benz 1,88, Škoda 1,85 i Ford sa 1,81.
 
"Potpuno je normalno da automobil učestvuje u nesreći jednom u pet godina. To takođe može biti povezano sa kilometražom. Međutim, vozila sa višestrukim evidencijama teških oštećenja često su problematična za posedovanje ili održavanje. Iznenađujuće, carVertical otkrio je da ove godine najveći broj štetnih događaja za pojedinačni auto pripada Volkswagen Passat-u. To specifično vozilo ima čak 32 slučaja oštećenja u svom izveštaju", kaže Buzelis.
 
Vozia marke Renault, najmanje učestvuju u nesrećama - prosečan model Renault automobila imao je 1,5 evidenciju oštećenja na carVertical-u, Citroën - 1,53; Peugeot - 1,54; Fiat - 1,58; i Opel - 1,66.
 
Ovi proizvođači fokusiraju se na proizvodnju automobila ekonomske klase koje ljubitelji brzine obično izbegavaju, pa ređe završavaju u nesrećema.
 
Mercedes-Benz, BMW i Volkswagen obaraju rekorde po najskupljim štetama u Srbiji
 
U Srbiji, Mercedes-Benz - 458.604 dinara, BMW - 437.039 dinara i Volkswagen - 411.138 dinara, imaju najveću prosečnu štetu. 
 
Dok male ogrebotine nisu nešto o čemu treba brinuti kada tražite automobil za kupovinu, o većim oštećenjima trebalo bi da razgovarate sa profesionalnim mehaničarima, kako biste izbegli probleme u budućnosti.
 
Vozila prestižnih marki obično imaju veću prosečnu vrednost štete u poređenju sa automobilima ekonomske klase, pa čak i mala oštećenja mogu koštati stotine hiljade dinara za popravku.
U zavisnosti od marke vozila, popravljanje istog oštećenja može koštati drugačije. Automobili marke Dodge imaju najveću prosečnu vrednost štete u svetu - 696.754 dinara, a sledi Porsche 613.659 dinara i Tesla 573.811 dinara.
 
Metodologija
 
Istraživanje carVertical-a ispitalo je stvarne izveštaje o istoriji automobila, koje su korisnici kompanije prikupili od oktobra 2022. godine do oktobra 2023. godine. Štete navedene u njima su grupisane po brendu automobila, analizirane, pretvorene u procente i rangirane. Obrada miliona provera istorije automobila omogućava kompaniji da vidi trendove, uvide, i predviđanja tržišta polovnih automobila.
  • 021

    10.12.2023 19:27
    Kao zaključak teksta gore, BMW, Audi i Mercedes su dijagnoza. Al' za to nije trebalo pisati tol'ki tekst. To mi svi dobro znamo i bez toga.
  • Suština

    10.12.2023 18:26
    "BMW je dospeo na vrh liste najoštećenijih vozila, ne samo u Srbiji, već i u drugim državama širom sveta.
    ...
    Takođe, prema navodima osiguravajućih kompanija, vozači BMW-a skloniji su rizikovanju tokom vožnje. "

    Potvrđeno.

    BMW nije marka automobila, to je DIJAGNOZA.
  • Službenik

    10.12.2023 16:40
    Po prirodi posla dolazim svakodnevno u kontakt da mladim vozačima početnicima i tvrdim da je ovo sve istina. Oni su u proseku oko 18-21 godinu stari, snažnog tela i snažnog stava, idu u kladionicu u slobodno vreme, žene su za njih "ribe" a uzrečica 'šukuwac. Glavna zabava im je auto.de i skraćivanje amortizera, budženje auspuha i čipovanje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.