Najčešće prevare pri kupovini polovnog automobila: Evo kako ih izbeći

Prilikom kupovine polovnih automobila potrošači se mogu susresti sa brojnim vidovima prevare od nepoštenih prodavaca, a jedna od najčešćih je zahtev za plaćanje unapred.
Najčešće prevare pri kupovini polovnog automobila: Evo kako ih izbeći
Foto: Pixabay
Budući da prevare preovlađuju na tržištu polovnih automobila, stručnjaci iz kompanije carVertical dali su savete o tome kako prepoznati uobičajene obrasce prevare i kako se zaštititi od gubitka novca.
 
Plaćanje unapred je jedna od najčešć'ih prevara, kada prodavci prevaranti objavljuju reklame za automobile koji izgledaju kao da su po povoljnoj ceni, a zatim ubede potencijalnog kupca da se automobil nalazi na udaljenoj lokaciji i traže da im se novac prenese unapred pre dostavljanja automobila.
 
Često se prave da su drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osećaj urgentnosti, a kada se novac prenese, oni ga podignu, uklone oglas i nestaju bez traga.
Takođe, prevaranti kreiraju lažne veb-stranice prodavaca automobila na kojima prikazuju veoma primamljive ponude i ove veb-stranice često veoma liče na dobro poznate mreže zastupnika ili marke i koriste gotovo identične veb-linkove.
 
Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju takozvanog prodavca, često se od njih traži da unapred plate.
 
Kupci treba uvek pažljivo da provere svaku veb-stranicu na kojoj daju svoj novac i ako ponuda deluje kao da je previše dobra da bi bila istinita, onda je to verovatno tako.
Još jedan vid prevare je kad prodavci izbegavaju da spomenu činjenicu o stranom poreklu automobila, jer čak i kada je automobil uvezen pre pet ili osam godina, to je i dalje značajna informacija koja može biti ključna u donošenju odluka.
 
Relativno je jednostavno i jeftino uvesti automobil i stoga se mnogi automobili kupe u jednoj zemlji, a završe u drugoj, međutim, tokom prekograničnih transakcija, kilometražom se može manipulisati i neka oštećenja se mogu prikriti.
 
Oglasi lažnih auto delova za prodaju su veoma popularni na Fejsbuk tržištu, a često uključuje nekog ko reklamira komplet točkova ili retkih delova karoserije za popularni automobil kako bi se stvorila iluzija dobre cene.
 
Pitaće kupca da im prenese novac, a zatim će nestati. Fejsbuk tržište ima slabu kontrolu kvaliteta i nepostojeću korisničku podršku tako da kupci treba da budu veoma oprezni i da razmene novac tek nakon što lično pregledaju robu, navodi se u saopštenju.
 
Prevara sa vraćanjem kilometraže je jedna od najčešćih prevara, prevaranti šteluju merače kilometara jer žele da povećaju vrednost automobila koji veštački prodaju.
 
Starije automobile je moguće štelovati mehanički ili pomoću dijagnostičkih uređaja koji se povezuju sa novim vozilima, pa se prevara sa vraćanjem kilometraže čini da izgleda kao da je automobil vožen manje kilometara nego što je to u stvarnosti - što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i koji vredi daleko manje nego što je plaćen.
 
Skrivena oštećenja su takođe jedna od čestih prevara - normalno je da vozila pretrpe oštećenja na svakih nekoliko godina, međutim, nekada prodavci ne dele detalje o istoriji oštećenja automobila, a jedini način da se to sazna je pomoću provere istorije.
 
Kupovina polovnog automobila sa ozbiljnim oštećenjem u prošlosti može da košta kupce mnogo više novca datog za popravke, a bez spominjanja činjenice da vozilo može da ima oštećenja u strukturi koja ugrožavaju bezbednost.
 
Takođe, neki prodavci prevaranti lažiraju izveštaje o istoriji vozila kako bi uverili kupce da automobil koji prodaju nema mane, a ako se izveštaji o istoriji ne odštampaju i ne generišu na licu mesta, neki događaji se mogu izbrisati.
 
Stoga kupci treba sami da generišu izveštaj o istoriji kako bi izbegli da budu prevareni.
 
Kako se navodi u saopštenju, automobile za iznajmljivanje koje kratkoročno koriste kompanije za zajedničko korišćenje vozila i taksi vozila treba generalno izbegavati budući da je veća verovatnoća da će biti istrošeni i postati rupe bez dna, ali ipak, prodavci često ne kažu kupcima kada su njihova vozila korišćena na ovaj način.
 
Korišćena vozila koja se kratkoročno zajednički koriste imaju mnogo više hladnih startova, što znači da motor i neke druge komponente mogu da se degradiraju i da ne budu pouzdani kao što bi trebalo da budu.
 
S druge strane, taksi vozila često imaju mnogo veću kilometražu i mogu se prepoznati po istrošenom enterijeru - naročito na zadnjem sedištu.
 
Budući da se većina taksi vozila vozi po mestima i gradovima, preporučuje se da kupci pregledaju ove automobile i da posebno obrate pažnju na stanje kočionog sistema i komponente vešanja.
Kada su ukradeni automobili u pitanju, skoro svi završe kao rezervni delovi na crnom tržištu, ali ponekad ovi automobili završe u malim oglasima ili na društvenim mrežama.
 
Kupovina ukradenog vozila će doneti izgubljene dane, ako ne i nedelje, u pokušaju da se povrati novac, a u proveri istorije će biti navedeno da li je automobil prijavljen kao ukraden.
 
Sumnjive šeme plaćanja su čest slučaj prevare i prodavci prevaranti mogu da tvrde da ne prihvataju bankovne prenose, već da preporučuju plaćanja putem servisa kao što je Western Union. Ovo treba da bude momentalni znak za uzbunu, budući da prevaranti mogu da naprave lažne lične karte i tako preuzmu novac, a da nikada ne pokažu stvarni automobil.
  • Свињорез

    28.04.2024 09:03
    А можда је и део терапије
    Оно кад нико неће да ти објави свеску афоризама, па фураш самиздат фазон у насумично одабраним коментар секцијама локалних интернет портала... Ово се стварно ретко виђа, а шта знаш, можда у овој ери тиктока, инстаграма и фејсбука прерасте и у нови жанр!
  • Dr Milanče Mitovski

    28.04.2024 07:55
    Наставак:
    ♦ Толико су владе успешне да њихове реформе не заврши ни једна следећа влада.
    ♦ За неке руководиоце, тапшање по рамену није довољно. Неки очекују и да вас натегну.
    ♦ Многи су код нас наоружани знањем, али немају употребну дозволу.
    ♦ Нестао је средњи слој. Настаје нови- преживљари.
    ♦ Многи наши кадрови (експерти) нису осетили мирис и укус школе.

  • Dr Milanče Mitovski

    28.04.2024 07:54
    СУНЦЕ ГРЕЈЕ НЕПРЕСТАНО

    Све што се ради и улаже на Земаљској кугли кошта и тражи време. Једино Сунце греје и осветљава Земљу бесплатно и ђабе. Уколико се изложи дуже човек може да има последице, „изгореће“. Јесте енергија Сунца је бесплатна и огромна, а није изузета од теме афоризама и везе са човеком свих категорија и свих опредељења. Оно је праведно утиче на све људе исто и подједнако, нема протекције.

    ♦ Постоје ствари који не могу се прихватити и ствари које се не одбијају.
    ♦ Добио је факултетску диплому по повољној цени, а не гратис!
    ♦ Крема која је ушла и у анале је вазелин.
    ♦ Дошло je код нас неко време, не можеш ни мито да даш ако немаш везу.
    ♦ Држава улаже на велико у будућност. Кредит ће отплаћивати будуће генерације.
    ♦ Није урадио све преко ноћи, крао је и дању!
    ♦ Можда и излажем понекад. Они ме лажу без престанка.
    ♦ Прво јој је обећао скидање звезде с неба, а доживела је скидање гачице.
    ♦ Женама није битно ко ће им скинути звезде, већ гаће!
    ♦ Живот мог директора не чине ситнице, већ крупна кривична дела.
    ♦ Егоисти су заљубљени само у себе. На жалост, љубав никада им није узвраћена.
    ♦ Не туците децу по глави. Тамо им је ускладиштена роба за извоз.
    ♦ За одрживи развој животиње опружају реп, а људи га подвијају.
    ♦ Он је канибалиста. Кад-год неко му противуречи узме га на зуб.
    ♦ Ако од мене тражи немогуће, ништа ме не кошта да му то и обећам.
    ♦ Корисници контејнера још увек су трезни. Нико у њих не не баца алкохол.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.