Koliko vozila ima "naštelovanu" kilometražu?

Iako je srpsko tržište puno automobila sa štelovanim meračem kilometara, neki vlasnici čak i ne znaju da je kilometraža na njihovom vozilu korigovana.
Koliko vozila ima "naštelovanu" kilometražu?
Foto: Pixabay
Kako utvrditi da li je merač kilometara falsifikovan?
 
Mala kilometraža može ukazivati na falsifikovane vrednosti brojača kilometara.
Prosečna godišnja pređena kilometraža automobila u Srbiji koje proverava karVertikal iznosi 20.028 kilometara. Za pet godina, takav automobil bi mogao preći više od 100.000 kilometara. Ako je kilometraža polovnog automobila mala, moguće je da je prodavac manipulisao brojačem kako bi prodao vozilo po većoj ceni.
 
"Automobili sa malom kilometražom su veoma traženi na sekundarnom tržištu vozila. Međutim, preporučljivo je ne žuriti sa kupovinom takvog vozila i proveriti njegovu istoriju kilometraže. Nepošteni prodavci šteluju kilometražu kako kod starijih, tako i kod novijih automobila", kažu u karVertikalu.
Prema podacima kojima raspolažu, procenat vozila sa falsifikovanom kilometražom na platformi u Srbiji tokom prve polovine 2024. godine iznosio je 4,1 odsto, što ukazuje da na sekundarnom tržištu vozila još nema dovoljno transparentnosti. Istrošeni delovi su, takođe, razlog za sumnju.
 
Automobil sa velikom kilometražom obično ima i veoma dotrajale delove. Škripa kočnica, zveckanje zamajca ili kvačilo koje se teško pritiska mogu ukazivati da je vozilo prešlo više nego što je navedeno u oglasu. Naravno, mnogo toga zavisi od načina na koji vlasnik vozi i održava automobil.
 
Pri biranju polovnog automobila, preporučljivo je obratiti pažnju na uslove u kojima je korišćen. Ako se vozilo kretalo uglavnom po planinskim predelima, njegovo kvačilo, kočnice i motor će biti znatno istrošeni. 
 
Uvezeni automobili često imaju štelovanu kilometražu. Često se nakon analize istorije vozila neki vlasnici iznenade kada saznaju da je njihov automobil uvezen iz inostranstva, da je bio znatno oštećen ili da ima falsifikovanu kilometražu.
 
"Iako zahvaljujući uvozu kupci imaju veći izbor polovnih automobila, vozila uvezena iz inostranstva nisu uvek u dobrom stanju. Mogućnost štelovane kilometraže je tri puta veća kod uvezenih automobila, tako da provera istorije automobila smanjuje šansu od prevare", kaže stručnjak za automobile u karVertikalu Matas Buzelis.
Česti kvarovi takođe mogu ukazivati na izmenjen čitač kilometara. Ako prodavac tvrdi da je automobil prešao 100.000 kilometara, a stvarna kilometraža je dvostruko veća, neke komponente će biti znatno istrošene. Kupovina takvog automobila može dovesti do trošenja velike količine novca na popravke i poteškoća u planiranju njegovog održavanja.
 
Prema rečima Buzelisa, ponekad je isplativije prodati automobil sa izmenjenim čitačem kilometara i kupiti drugo vozilo nego stalno popravljati staro. Izgled automobila može da pruži dobru naznaku o njegovoj pravoj kilometraži. Što se automobil češće koristi, to je veća verovatnoća da će mu enterijer biti istrošen.
  • Plaćač poreza

    22.09.2024 18:54
    Svako auto na oglasima u Srbiji je prešao 185 hiljada kilometara. Proverite slobodno sami. Ali to je slučajnost, nema "štelovanja".
  • Nikola

    22.09.2024 17:36
    Zahebi nekog drugog
    "Lep* savet
    "ponekad je isplativije prodati automobil sa izmenjenim čitačem kilometara i kupiti drugo vozilo"
    A nije vam palo na pamet da se za skidanje kilometraže krivično odgovara?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Mnogim Amerikancima dosta političkih vesti

Oko polovine Amerikanaca kaže da izuzetno ili veoma prate političke vesti, a oko 60 odsto da treba da ograniče koliko informacija primaju o politici da bi izbegli osećaj preopterećenosti ili umora.