U Srbiju od danas moguć uvoz polovnih vozila iz SAD

Pravilnik o ispitivanju počinje da se primenjuje danas, 30. septembra čime zvanično kreće uvoz polovnjaka iz Amerike.
U Srbiju od danas moguć uvoz polovnih vozila iz SAD
Foto: Pixabay (ilustracija)
To je potvrđeno sajtu Polovni automobili u Agenciji za bezbednost saobraćaja. 
 
Kako je za ovaj sajt pojasnio načelnik sektora za vozila Agencije Milan Milojević, ovaj pravilnik odnosiće se za sada na putnička i laka teretna vozila (kategorije M1 i N1). On dodaje da će sistem funkcionisati po modelu koji je preuzet iz evropske direktive, a koja se bavi homologacijom celog vozila. 
"Mi smo propisali alternativne zahteve koje će vozilo morati da ispuni kako bi moglo da dobije uverenje Agencije, a oni su proistekli iz evropskog propisa. Glavni cilj nam je bio da vozila koja dolaze u našu zemlju budu pre svega bezbedna. To između ostalog podrazumeva da u Srbiji mogu da se registruju samo vozila za koja imamo jasne dokaze da su uređaji i oprema, kao i vozilo u celini upodobljeni, odnosno da ispunjavaju alternativne zahteve iz Pravilnika o ispitivanju vozila. Dakle, ako imamo dokaz da su na vozilu koje stigne sa američkog tržišta kočnice homologovane, da automobil ima homologaciju za sigurnosni pojas, svetlosne uređaje, svega što se tiče bezbednosti, moći će da se izda Uverenje i da se takvo vozilo registruje", napominje Milojević.
Vozila iz Amerike imaju određene razlike u odnosu na vozila evropskih proizvođača. Pre svega tu se misli na snop svetala, prikaz brzine na odometrima (kod "amerikanaca" je u miljama), drugačije standarde za emisiju štetnih gasova... Zbog tih razloga, do sada nije bio moguć njihov uvoz. 
 
Sada su, prvo zahvaljujući izmeni člana 249 Zakona o bezbednosti saobraćaja, a zatim i usvajanjem izmenjenog Pravilnika o ispitivanju vozila stvoreni uslovi da ova vozila dobiju odgovarajuće uverenje. 
 
Ko će raditi pregled vozila i koliko će koštati? 
 
Sve ovo će proveravati pravna lica koja su dobila ovlašćenje Agencije za bezbednost saobraćaja, a to su, kako je za sajt Polovni automobili potvrdio Milojević, Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije i laboratorija Mašinskog fakulteta u Beogradu. 
 
U ovom momentu nije poznato koliko će koštati modifikacije, recimo prepravka snopa svetala ili pokazivača pravca, ali se cena samog uverenja Agencije neće menjati - biće 3.000 dinara, uz administrativnu taksu.
Bez uvoza polovnjaka iz Kine
 
Početak primene Pravilnika o ispitivanju ne znači da će biti dozvoljen uvoz polovnjaka sa drugih tržišta, kao što je recimo Kina. 
 
Naime, iako je još 1. jula ove godine počeo da važi Sporazum o slobodnoj trgovini između Srbije i Kine, koji predviđa prvo smanjenje, a posle pet godina i ukidanje carine na uvoz polovnih vozila iz Kine, pitanje je kada će našim propisima to biti omogućeno. 
 
Problem je, kako saznaje portal Polovni automobili, što za kineska polovna vozila nema dokumentacije na osnovu koje bi mogla da se radi homologacija. Tek nedavno su pojedini veliki kineski proizvođači počeli da prilagođavaju vozila jednobraznim tehničkim uslovima koji se primenjuju u Evropskoj uniji, ali je reč o električnim automobilima.   
  • Hm...

    30.09.2024 09:20
    Šta će mi onda uvoz vozila iz Amerike, em sam uvoz košta mnogo, em "prepravljanje" farova, žmigavaca, brzinometra...Na šta će da liči onda takav auto sa svim tim prepravkama, ako izgubi na svojoj originalnosti? Nisu ni Ameri blesavi da ne ulažu u bezbednost i dugotrajnost svojih vozila koju su jaka kao tenk. Zna li neki majstor kod nas da radi američka vozila? Koliko li tek koštaju rezervni delovi i kako ih nabaviti?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija