U Srbiju od danas moguć uvoz polovnih vozila iz SAD
Pravilnik o ispitivanju počinje da se primenjuje danas, 30. septembra čime zvanično kreće uvoz polovnjaka iz Amerike.
Foto: Pixabay (ilustracija)
To je potvrđeno sajtu Polovni automobili u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Kako je za ovaj sajt pojasnio načelnik sektora za vozila Agencije Milan Milojević, ovaj pravilnik odnosiće se za sada na putnička i laka teretna vozila (kategorije M1 i N1). On dodaje da će sistem funkcionisati po modelu koji je preuzet iz evropske direktive, a koja se bavi homologacijom celog vozila.
"Mi smo propisali alternativne zahteve koje će vozilo morati da ispuni kako bi moglo da dobije uverenje Agencije, a oni su proistekli iz evropskog propisa. Glavni cilj nam je bio da vozila koja dolaze u našu zemlju budu pre svega bezbedna. To između ostalog podrazumeva da u Srbiji mogu da se registruju samo vozila za koja imamo jasne dokaze da su uređaji i oprema, kao i vozilo u celini upodobljeni, odnosno da ispunjavaju alternativne zahteve iz Pravilnika o ispitivanju vozila. Dakle, ako imamo dokaz da su na vozilu koje stigne sa američkog tržišta kočnice homologovane, da automobil ima homologaciju za sigurnosni pojas, svetlosne uređaje, svega što se tiče bezbednosti, moći će da se izda Uverenje i da se takvo vozilo registruje", napominje Milojević.
Vozila iz Amerike imaju određene razlike u odnosu na vozila evropskih proizvođača. Pre svega tu se misli na snop svetala, prikaz brzine na odometrima (kod "amerikanaca" je u miljama), drugačije standarde za emisiju štetnih gasova... Zbog tih razloga, do sada nije bio moguć njihov uvoz.
Sada su, prvo zahvaljujući izmeni člana 249 Zakona o bezbednosti saobraćaja, a zatim i usvajanjem izmenjenog Pravilnika o ispitivanju vozila stvoreni uslovi da ova vozila dobiju odgovarajuće uverenje.
Ko će raditi pregled vozila i koliko će koštati?
Sve ovo će proveravati pravna lica koja su dobila ovlašćenje Agencije za bezbednost saobraćaja, a to su, kako je za sajt Polovni automobili potvrdio Milojević, Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije i laboratorija Mašinskog fakulteta u Beogradu.
U ovom momentu nije poznato koliko će koštati modifikacije, recimo prepravka snopa svetala ili pokazivača pravca, ali se cena samog uverenja Agencije neće menjati - biće 3.000 dinara, uz administrativnu taksu.
Bez uvoza polovnjaka iz Kine
Početak primene Pravilnika o ispitivanju ne znači da će biti dozvoljen uvoz polovnjaka sa drugih tržišta, kao što je recimo Kina.
Naime, iako je još 1. jula ove godine počeo da važi Sporazum o slobodnoj trgovini između Srbije i Kine, koji predviđa prvo smanjenje, a posle pet godina i ukidanje carine na uvoz polovnih vozila iz Kine, pitanje je kada će našim propisima to biti omogućeno.
Problem je, kako saznaje portal Polovni automobili, što za kineska polovna vozila nema dokumentacije na osnovu koje bi mogla da se radi homologacija. Tek nedavno su pojedini veliki kineski proizvođači počeli da prilagođavaju vozila jednobraznim tehničkim uslovima koji se primenjuju u Evropskoj uniji, ali je reč o električnim automobilima.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Više od 70 "fantomskih" preduzeća osnovano ove godine: Kako posluju i šta ih karakteriše?
30.09.2024.•
3
Poreska policija je u prvoj polovini tekuće godine otkrila 74 "fantomska" preduzeća.
Ko gubi dok banke dobijaju: "Gubimo svi, ali promena bi ugrozila mnoge pozicije"
29.09.2024.•
5
Banke su kod nas skoro pa jedini izvor finansiranja privrednih tokova, preduzetništva, poslovnih poduhvata i zauzimaju više od 90 odsto ovog tržišta.
Živimo li bolje: Šta kaže vlast, šta statistika, a šta stručnjaci
29.09.2024.•
12
Realne zarade u Srbiji u poslednjih 12 godina porasle su za otprilike 46 odsto, odnosno rasle su 3,2 odsto godišnje.
Nemačka auto-industrija bi mogla da uđe u ozbiljnu krizu: Kako će to uticati na Srbiju
29.09.2024.•
8
Kompanija Volkswagen objavila je planove za smanjenje troškova, koji predviđaju i potencijalno zatvaranje fabrika u Nemačkoj prvi put u istoriji.
Nije naodmet znati: Koji sve dodatni troškovi očekuju kupce nekretnina?
29.09.2024.•
4
Kupovina stana često, osim same cene nekretnine, donosi i dodatne nepredviđene troškove.
"Skoro svi u regionu se voze jeftinije od nas": Pregled cena goriva u Srbiji i okolnim zemljama
29.09.2024.•
20
Gorivo, evrodizel i motorni benzin će naredne nedelje ostati na istom nivu cena kao prošle nedelje, ali će takođe ostati i u vrhu u regionu.
Mask će ipak platiti milione dolara Brazilu: Društvena mreža X bi mogla da bude odblokirana
29.09.2024.•
1
Vrhovni sud Brazila odredio je da mreža X treba da plati nešto više od pet miliona dolara pre nego što joj bude dozvoljeno da nastavi sa radom u toj zemlji, navodi se u sudskim dokumentima.
Ovo su poreske obaveze koje nas očekuju u oktobru
29.09.2024.•
0
Kako građani i privrednici ne bi plaćali zatezne kamate na neblagovremeno namirene obaveze, Poreska uprava svakog meseca označi datume i rokove do kojih je neophodno platiti porez.
Bernar Arno bogatiji za 17 milijardi dolara
29.09.2024.•
2
Bogatstvo vlasnika grupacije za prodaju luksuzne robe LVMH Bernara Arnoa poraslo je za 17 milijardi dolara na 201 milijardu dolara.
Svetska banka odobrila 25 miliona evra za nauku i inovacionu delatnost u Srbiji
28.09.2024.•
1
Svetska banka saopštila je da je Srbiji odobrila dodatno finansiranje u iznosu od 25 miliona evra, kroz Projekat akceleracije inovacija i podsticanja rasta preduzetništva (SAIGE).
Nove - stare cene goriva: Litar dizela 190, benzina 176 dinara
27.09.2024.•
6
Objavljene su nove cene goriva.
Veliki broj preduzeća radnicima isplaćuje minimalac, najbolje plaćeni informatičari
27.09.2024.•
8
Nema univerzalnog odgovora na pitanje koliki procenat zaposlenih koji prima minimalnu platu je "održiv" za ekonomiju zemlje, jer to zavisi od specifičnih ekonomskih, socijalnih i kulturnih faktora.
EBRD prognozira da će rast BDP-a Srbije dostići 3,8 odsto
26.09.2024.•
3
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je danas da očekuje da će rast BDP u Srbiji ove godine biti brži nego 2023.
Direktorka Infostuda: IT sektor i dalje najplaćeniji, ali je trenutno kod nas u velikoj krizi
26.09.2024.•
15
Stopa nezaposlenosti među mladima je 9,2 odsto, a najtraženiji poslovi su iz oblasti ekonomije, administracije ali i informacionih tehnologija (IT).
Manje pšenice i kukuruza, a više šećerne repe i šljiva
25.09.2024.•
3
Proizvodnja pšenice u Srbiji iznosi 2.901.000 tona, što je za 15,9 odsto manje u odnosu na proizvodnju ostvarenu u prošloj godini, saopštio je danas Republički zavod za statististiku (RZS).
Arsić: Srbija je na petom mestu u Evropi po inflaciji, cene se ubrzano približavaju evropskim
25.09.2024.•
3
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Milojko Arsić je danas izjavio da zadržava procenu da će rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) Srbije na kraju ove godine biti oko 3,5 odsto.
Rističević: Za deset godina BDP Hrvatske porastao za 50 odsto, a Srbije za 80 odsto
25.09.2024.•
12
Srbija je povećala bruto domaći proizvod (BDP) za poslednjih deset godina za 80 odsto, a Hrvatska za 50 odsto, rekao je danas poslanik u Skupštini Srbije Marijan Rističević (Srpska napredna stranka).
Sa tržišta Srbije povučeno više od 80 proizvoda: Zašto se nebezbedna roba nađe na rafovima?
25.09.2024.•
3
Sanitarnoj inspekciji nedostaje svaki treći inspektor. Koliko ih nedostaje Tržišnoj nije poznato iz javno dostupnih dokumenata, ali je jasno da ni oni nemaju dovoljno ljudi.
"Sve pare u Ekspo": Šta (ne)donosi rebalans budžeta građanima Srbije?
24.09.2024.•
17
Prihodi budžeta su od početka godine znatno veći od plana, a za celu godinu u rebalansu se procenjuje da će biti za skoro 133 milijarde dinara veći nego planirano.
Struja je skupa, zima dolazi - a šta će Srbija?
24.09.2024.•
26
Pred mnogim gradovima u Srbiji postoji potreba da povećaju cene grejanja u lokalnim sistemima.
Komentari 1
Hm...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar