"Stellantis" u velikim problemima: Direktori i analitičari kažu - u toku borba za opstanak
Međunarodni konzorcijum proizvođača automobila "Stellantis" popravlja prodaju u SAD pošto mu ove godine nije uspeo marketinški plan, rekao je izvršni direktor Karlos Tavares.
Tavares, koji je prošle nedelje otpustio glavnog finansijskog direktora kompanije i glavne operativne direktore za Severnu Ameriku i Evropu, rekao je da je on odgovoran za loše stvari u kompaniji, ali i za dobre.
"Da ne želim tu odgovornost, trebalo bi da radim nešto drugo", rekao je Tavares i ponovio da planira da se povuče kada mu istekne ugovor 2026. Upravni odbor je prošlog meseca potvrdio da je u potrazi za njegovim naslednikom.
"Stellantis" nastao spajanjem francuskih kompanija "PSA Peugeot" i "Fiat Chrysler Automobiles" 2021. godine, ove godine je imao problema i u Evropi i u SAD.
U Evropskoj uniji se bori protiv smanjenja vladinih subvencija za električna vozila i kineskih konkurenata dok pokušava da proda više električnih vozila da bi postigao cilj smanjenja emisije gasova sa efektom staklene bašte za 55 odsto do 2030. EU planira posebne carine na uvozna kineska električna vozila.
Prodaja je opadala veći deo godine u SAD, što je dugo bilo glavno tržište kompanije. U drugom kvartalu, kompanija je smislila novi marketinški plan sa podsticajima da se suprotstavi visokim cenama. Ali to nije privuklo dovoljno kupaca. Prodaja je opala za 20 odsto, a za više od 17 odsto u prvih devet meseci ove godine.
Ostatak automobilske industrije zabeležio je rast prodaje od jedan odsto od januara do septembra.
U junu je inventar američkih dilera "Stellantisa" porastao na nešto više od 430.000 neprodatih vozila.
Tavares je rekao da je taj broj opao za 52.000 poslednjih meseci, a kompanija pokušava da do Božića smanji na manje od 350.000 za "novi početak" u novoj godini. On očekuje da će novi rukovodeći tim proizvesti veći profit i bolje zadovoljstvo kupaca.
Tavares je rekao da bi takođe trebalo da dobije zasluge za uspešno spajanje kompanija, kao i za profitabilnost "Pežoa" i "Opela" tokom protekle decenije.
Rekao je da se kompanija nalazi u "darvinovskom periodu" i da ništa nije isključeno, uključujući zatvaranje fabrika ili gašenje brendova.
"Kada se borite za opstanak, morate uzeti u obzir da je sve u igri", rekao je on.
Borbe za tržište u Evropi i SAD smanjile su neto profit u prvom polugodištu za 48 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. To je navelo "Stellantis" da smanji finansijske prognoze za čitavu godinu. Sada očekuje da će godinu završiti sa negativnim novčanim tokom od pet do 10 milijardi evra, umesto pozitivno.
Kompanija takođe ima problema sa radnom snagom. U Italiji sindikat poziva na jednodnevni štrajk u petak u znak protesta protiv smanjenja proizvodnje. "United Auto Workers" u SAD preti štrajkovima u nekoliko fabrika, navodeći da "Stellantis" ne ispunjava obaveze da proizvodi vozila.
Ivan Druri, direktor analitičke firme "Edmunds", rekao je da "Stellantisu" godinama nedostaju pristupačni modeli koje mnogi kupci u SAD žele.
"Ljude gledaju na praktičnost i žele samo osnovne stvari a Stellantis nema ništa takvo, već samo skupe modele natovarene dodatnom opremom", rekao je on.
Posledica je da nova vozila "Stellantis" stoje kod dilera po 100 dana pre prodaje, što je dvostruko više od industrijskog proseka, rekao je Druri.
Veliki deo modela "Stellantia" je zastareo, s nekoliko nedavnih ažuriranja, uključujući njegov najprodavaniji "Ram pickup" koji je ove godine dobio samo skromno osveženje, rekao je Sem Abuelsamid, analitičar mobilnosti za "Guidehouse Insights".
"Nemaju prave proizvode u pravim segmentima. Stiže gomila stvari, ali još nije tu", dodao je on.
Kompanija ima malo pristupačnih vozila. Na primer, mali SUV "jeep compass" ima jednu verziju čija čija je početna cena 26.000 dolara bez troškova isporuke, a cena većine verzija je viša od 30.000 dolara.
Kompanija zaista ima planove za novi mali električni džip koji bi koštao oko 25.000 dolara, rekao je Abuelsamid.
Druri ne vidi brz izlaz iz situacije jer mogu potrajati godine da bi se predstavila nova vozila koja odgovaraju potražnji tržišta.
Kompanija je u SAD pre skoro deceniju napustila klasu srednje velikih i malih, kompaktnih automobila.
Dakle, malo šta Tavares može da uradi da brzo popravi stvari, rekao je Abuelsamid.
"Osim podsticaja i smanjenja cena, baš ništa", rekao je on.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Ovo su nove - stare cene goriva
15.11.2024.•
0
Objavljene su nove cene goriva, koje će od danas u 15 časova važiti narednih sedam dana.
EU kaznila Fejsbuk sa 800 miliona evra zbog kršenja antimonopolskih pravila
14.11.2024.•
0
Evropska unija je danas kaznila kompaniju Meta u čijoj se vlasništvu nalazi Fejsbuk sa 800 miliona evra zbog onoga što su nazvali "zloupotrebljivim praksama".
Poreska uprava: Novi iznosi poreza na oružje za 2024. godinu
14.11.2024.•
2
Poreska uprava Srbije odredila je nove iznose poreza na oružje za 2024. godinu, nakon obrade podataka iz Ministrastva unutrašnjih poslova kojom su usklađeni dinarski iznosi za registrovano oružje.
Obrušavanje kosina u Grdeličkoj klisuri: Azvi tužen za milione evra jer nije platio radove
14.11.2024.•
10
Španska kompanija Azvi, koja je gradila deo auto-puta E75 u Caričinoj dolini, tužena je zbog neisplaćivanja novca za sanaciju kosina koje su se urušavale od Grdeličke klisure do tunela Predejane.
Bivši predsednik Fiskalnog saveta: Iz Srbije godišnje ode 40.000 ljudi, ovo su razlozi
14.11.2024.•
10
Oko 40.000 ljudi godišnje emigrira iz Srbije, zbog kvaliteta usluga i institucija, obrazovanja i zdravstva, kao i visine plata, ocenio je donedavni predsednik Fiskalnog saveta, akademik Pavle Petrović
Srbija će "rafale" plaćati sve do 2028: Ove i naredne dve godine daje 2,46 milijardi evra
13.11.2024.•
37
Za nabavku višenamenskih aviona rafal iz Francuske u ovoj i u naredne dve godine iz budžeta Srbije će, kako je predviđeno, biti isplaćeno oko 2,46 milijardi evra, prenosi Balkanska bezbednosna mreža.
Izazovno okruženje ili kriza u IT sektoru: Kakvo je stanje na tržištu u Srbiji?
13.11.2024.•
4
Loša kretanja na berzi dve svetske IT kompanije, Better Collective i Play Studios Europe navodno su dovela do otpuštanja velikog broja zaposlenih, kako u drugim zemljama, tako i u Srbiji.
Tabaković: Ispitati cene lekova, onaj koji koristim u jeftinoj apoteci u Novom Sadu skuplji 50 odsto
13.11.2024.•
16
Guvernerka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković izjavila je da ne očekuje veći rast cena, nego snižavanje onih koje su neopravdano povećane.
U SAD istraga o 1,4 miliona Hondinih vozila zbog problema sa motorom
12.11.2024.•
4
Američka Nacionalna služba za bezbednost saobraćaja (NHTSA) saopštila je da otvara istragu u vezi sa 1,4 miliona vozila kompanije Honda nakon izveštaja o ozbiljnim problemima sa motorima.
Nedostatak porudžbina u Nemačkoj sve veći problem za ekonomiju
11.11.2024.•
4
Nedostatak narudžbina u Nemačkoj ponovo se pogoršao i postaje sve veći problem za tamošnju privredu, zaključak je izveštaja Instituta za ekonomska istraživanja IFO iz Minhena.
Orban: Na Savetu za saradnju Srbije i Mađarske biće donete važne odluke
11.11.2024.•
18
Premijer Mađarske Viktor Orban kaže da će ove nedelje biti održan sastanak Saveta za saradnju Srbije i Mađarske u Budimpešti na kome će fokus biti na ekonomskim pitanjima i biti donete važne odluke.
Belorusija postala zemlja partner BRIKS-a
11.11.2024.•
3
Belorusija je postala zemlja partner BRIKS-a, saopšteno je iz beloruskog Ministarstva spoljnih poslova.
Procenitelj Seneši: Lobi održava privid da nema krize na tržištu nekretnina da ne bi spuštali cene
11.11.2024.•
12
Iako je više od 10.000 stanova u Beogradu prazno i u njima niko ne živi, investitori ne popuštaju sa cenama, a glavni grad još liči na veliko gradilište.
Nezaposlenost u EU: Najmanja u Češkoj i Poljskoj, najveća u Španiji i Grčkoj
11.11.2024.•
0
Stopa nezaposlenosti u Evropskoj uniji u septembru iznosila je 5,9 procenata, manje za 0,2 procentna poena u odnosu na isti mesec prethodne godine, saopštila je služba za statistiku EU Evrostat.
Nekadašnji italijanski avio-prevoznik otpušta preostale zaposlene - oko 2.000 stjuardesa i pilota
11.11.2024.•
0
Nekadašnji italijanski nacionalni avio-prevoznik, Alitalija, započeo je procedure za kolektivno otpuštanje svojih preostalih 2.059 zaposlenih, rečeno je sindikatima iz te kompanije.
EU i dalje planira da do 2035. obustavi prodaju vozila sa emisijama ugljen-dioksida
10.11.2024.•
4
EU i dalje planira da obustavi prodaju novih vozila sa emisijama ugljen-diksida do 2035. i sledeće godine pooštri kriterijume za automobilske emisije CO2.
Nacionalni stadion, Moravski koridor: Šest najskupljih infrastrukturnih projekata u Srbiji
10.11.2024.•
11
Pritisak MMF-a urodio je plodom, jer je Vlada Srbije objavila "Revidiranu fiskalnu strategiju za 2025. godinu sa projekcijama za 2026. i 2027. godinu".
Ekonomista Kovačević: Kad Vučić pominje išta o zaradama, ja prosto zatvorim uši i ne slušam
09.11.2024.•
14
Prosečna plata od 1.150 evra u decembru 2026, koju je najavio Aleksandar Vučić, zvuči kao veliki skok. Ali ekonomista Milan Kovačević objašnjava zašto to nije baš onako kako predsednik Srbije kaže.
Kuća na Savskom vencu plaćena više od tri milona evra
09.11.2024.•
3
Ukupna vrednost tržišta nepokretnosti u Srbiji je u prvom polugodištu ove godine iznosila 3,4 milijarde evra, što je 3,9 odsto više u odnosu na prvo polugodište prošle godine, saopštio je RGZ.
"Srbijašume" objavile cene ogrevnog drveta
09.11.2024.•
3
JP "Srbijašume", koje u svom sastavu ima 17 šumskih gazdinstava u Srbiji, objavilo je cenovnik ogrevnog drveta.
Martinović: Povraćaj akcize na dizel za 2025. godinu biće isti, 50 dinara po litru
08.11.2024.•
1
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srbije Aleksandar Martinović najavio je danas da će povraćaj akcize na dizel sledeće godine biti isti kao i ove godine, 50 dinara po litru.
Komentari 10
Očekivano
Pre neki dan bila vest da je i Mercedes u problemu jer niko neće da kupuje njihove ektrične.
Vratite se lepo na minimum 4 cilindra, benzin i manje automobile, a ne ove nakaze od tonu ipo koje niti su terenci niti normalni automobili.
Realista
Miki pezos
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar