
"Stellantis" u velikim problemima: Direktori i analitičari kažu - u toku borba za opstanak
Međunarodni konzorcijum proizvođača automobila "Stellantis" popravlja prodaju u SAD pošto mu ove godine nije uspeo marketinški plan, rekao je izvršni direktor Karlos Tavares.
Tavares, koji je prošle nedelje otpustio glavnog finansijskog direktora kompanije i glavne operativne direktore za Severnu Ameriku i Evropu, rekao je da je on odgovoran za loše stvari u kompaniji, ali i za dobre.
"Da ne želim tu odgovornost, trebalo bi da radim nešto drugo", rekao je Tavares i ponovio da planira da se povuče kada mu istekne ugovor 2026. Upravni odbor je prošlog meseca potvrdio da je u potrazi za njegovim naslednikom.
"Stellantis" nastao spajanjem francuskih kompanija "PSA Peugeot" i "Fiat Chrysler Automobiles" 2021. godine, ove godine je imao problema i u Evropi i u SAD.
U Evropskoj uniji se bori protiv smanjenja vladinih subvencija za električna vozila i kineskih konkurenata dok pokušava da proda više električnih vozila da bi postigao cilj smanjenja emisije gasova sa efektom staklene bašte za 55 odsto do 2030. EU planira posebne carine na uvozna kineska električna vozila.
Prodaja je opadala veći deo godine u SAD, što je dugo bilo glavno tržište kompanije. U drugom kvartalu, kompanija je smislila novi marketinški plan sa podsticajima da se suprotstavi visokim cenama. Ali to nije privuklo dovoljno kupaca. Prodaja je opala za 20 odsto, a za više od 17 odsto u prvih devet meseci ove godine.
Ostatak automobilske industrije zabeležio je rast prodaje od jedan odsto od januara do septembra.
U junu je inventar američkih dilera "Stellantisa" porastao na nešto više od 430.000 neprodatih vozila.
Tavares je rekao da je taj broj opao za 52.000 poslednjih meseci, a kompanija pokušava da do Božića smanji na manje od 350.000 za "novi početak" u novoj godini. On očekuje da će novi rukovodeći tim proizvesti veći profit i bolje zadovoljstvo kupaca.
Tavares je rekao da bi takođe trebalo da dobije zasluge za uspešno spajanje kompanija, kao i za profitabilnost "Pežoa" i "Opela" tokom protekle decenije.
Rekao je da se kompanija nalazi u "darvinovskom periodu" i da ništa nije isključeno, uključujući zatvaranje fabrika ili gašenje brendova.
"Kada se borite za opstanak, morate uzeti u obzir da je sve u igri", rekao je on.
Borbe za tržište u Evropi i SAD smanjile su neto profit u prvom polugodištu za 48 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. To je navelo "Stellantis" da smanji finansijske prognoze za čitavu godinu. Sada očekuje da će godinu završiti sa negativnim novčanim tokom od pet do 10 milijardi evra, umesto pozitivno.
Kompanija takođe ima problema sa radnom snagom. U Italiji sindikat poziva na jednodnevni štrajk u petak u znak protesta protiv smanjenja proizvodnje. "United Auto Workers" u SAD preti štrajkovima u nekoliko fabrika, navodeći da "Stellantis" ne ispunjava obaveze da proizvodi vozila.
Ivan Druri, direktor analitičke firme "Edmunds", rekao je da "Stellantisu" godinama nedostaju pristupačni modeli koje mnogi kupci u SAD žele.
"Ljude gledaju na praktičnost i žele samo osnovne stvari a Stellantis nema ništa takvo, već samo skupe modele natovarene dodatnom opremom", rekao je on.
Posledica je da nova vozila "Stellantis" stoje kod dilera po 100 dana pre prodaje, što je dvostruko više od industrijskog proseka, rekao je Druri.
Veliki deo modela "Stellantia" je zastareo, s nekoliko nedavnih ažuriranja, uključujući njegov najprodavaniji "Ram pickup" koji je ove godine dobio samo skromno osveženje, rekao je Sem Abuelsamid, analitičar mobilnosti za "Guidehouse Insights".
"Nemaju prave proizvode u pravim segmentima. Stiže gomila stvari, ali još nije tu", dodao je on.
Kompanija ima malo pristupačnih vozila. Na primer, mali SUV "jeep compass" ima jednu verziju čija čija je početna cena 26.000 dolara bez troškova isporuke, a cena većine verzija je viša od 30.000 dolara.
Kompanija zaista ima planove za novi mali električni džip koji bi koštao oko 25.000 dolara, rekao je Abuelsamid.
Druri ne vidi brz izlaz iz situacije jer mogu potrajati godine da bi se predstavila nova vozila koja odgovaraju potražnji tržišta.
Kompanija je u SAD pre skoro deceniju napustila klasu srednje velikih i malih, kompaktnih automobila.
Dakle, malo šta Tavares može da uradi da brzo popravi stvari, rekao je Abuelsamid.
"Osim podsticaja i smanjenja cena, baš ništa", rekao je on.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
NIN: NIS je Rusima samo deo paketa u pregovorima sa SAD, stav Moskve je da to nije "posao" Srbije
22.02.2025.•
25
Stav Moskve je da rešavanje problema poslovanja Naftne industrije Srbije (NIS) nije "posao" Srbije, već prvenstveno stvar pregovora koji treba da se vode na relaciji Rusije i SAD, piše NIN.
Stočarstvo u Srbiji "zlatnog doba": Više od 50.000 goveda izgubljeno u 2022. godini
21.02.2025.•
4
Broj goveda u Srbiji smanjen je skoro za četiri odsto, dok je broj svinja, ovaca i živine u porastu, pokazuju najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku.
Objavljene nove cene goriva
21.02.2025.•
6
Objavljene su nove cene goriva koje će važiti od danas u 15 časova.
Banke u subotu gase račune NIS-a: Da li će biti zatvorene pumpe?
21.02.2025.•
30
Banke u Srbiji odredile su subotu, 22. februar, kao dan kada će zatvoriti račune NIS-a i prestati da obavljaju transakcije s tom firmom, piše Nova ekonomija.
Danas bojkot benzinskih pumpi: "Akcize ne bi smele da budu toliko velike"
21.02.2025.•
16
Inicijativa Politički sindikat pozvala je građane da danas ne sipaju gorivo i bojkotuju benzinske pumpe.
Evropski komesar: Reciprocitet carina sa SAD treba da bude od koristi za sve
20.02.2025.•
0
Ako EU ne odbaci princip recipročnih carina koje američki predsednik želi da uvede, onda taj reciprocitet treba da bude od koristi za sve, izjavio je evropski komesar za trgovinu Maroš Šefčovič.
Vučić: Počeo izvoz "fijat pande" iz Kragujevca
20.02.2025.•
15
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je danas počeo izvoz električnih automobila "fijat panda".
Sve veći broj starijih radi i posle penzionisanja: Penzija nedovoljna za život
20.02.2025.•
6
U Srbiji je prosečna penzija znatno ispod polovine prosečne potrošačke korpe, niža je i od minimalne potrošnje.
Gugl će platiti Italiji 326 miliona evra nakon optužbi za utaju poreza
19.02.2025.•
1
Italijanski tužioci danas su saopštili da će obustaviti istragu o utaji poreza protiv kompanije Gugl nakon što je pristala da plati 326 miliona evra u okviru nagodbe.
Veliki pad profita EPS-a
19.02.2025.•
20
Rezultati poslovanja EPS-a u 2024. godini pokazali su nagli pad profitabilnosti - sa 958 miliona evra u 2023. godini profit je pao na svega 200 miliona evra.
NBS: Međugodišnja inflacija u januaru iznosila 4,6 odsto
19.02.2025.•
1
Međugodišnja inflacija je u januaru iznosila 4,6 odsto dok su na mesečnom nivou, cene robe i usluga u okviru indeksa potrošačkih cena u proseku povećane za 0,6 odsto, navodi Narodna banka Srbije.
Efektiva: Sledi bojkot pojedinačnih trgovinskih lanaca na sedam do 10 dana
18.02.2025.•
57
U Srbiji je, nakon jednodnevnog, prošle nedelje održan petodnevni bojkot pet najvećih trgovinskih lanaca.
NIS sutra unapred isplaćuje plate, banke im obustavljaju međunarodna plaćanja 28. februara
18.02.2025.•
16
Poslovodstvo Naftne industrije Srbije (NIS) najavilo je zaposlenima da će u sredu unapred dobiti februarsku platu, piše danas Kompas-info.
Borba za telekomunikacije i uticaj u Srbiji: Kupuj, ne pitaj
18.02.2025.•
6
Mnogo toga je unazad tri decenije pretrpeo ovaj narod, pa se mislilo da ga ništa ne može posebno uzbuditi.
Džonson elektrik vratio skoro milion evra subvencija državi: Bez posla ostaje 300 ljudi
17.02.2025.•
10
Ugovorom iz 2016. godine, Džonson elektrik trebalo ie da ima najmanje 2.400 novih radnika, ali pre nekoliko dana, oko 300 radnika ove fabrike dobilo predlog za sporazumni raskid ugovora o radu.
Odlaganje roka ili uvođenje sankcija NIS-u: Evo šta je realnije
17.02.2025.•
6
Američke sankcije Naftnoj industriji Srbije (NIS) za sada zvanično stupaju na snagu 25. februara, odnosno za nedelju dana.
Od Mobtela, preko NIS-a i rudnika bakra u Boru, do SBB-a: Najvrednije kompanije prodate u Srbiji
16.02.2025.•
14
Junajted grupa postigla je dogovor o prodaji SBB-a firmi e& PPF, dok će kompanija Eon TV i prava prenosa sportskih događaja na zapadnom Balkanu u vlasništvu Sport kluba biti prodati Telekomu Srbija.
Država povećala akcize na gorivo, alkohol, kafu i drugo - to znači poskupljenja
16.02.2025.•
63
Vlada Srbije je od 1. februara povećala akcize na, između ostalog, gorivo, alkohol, kafu, tečnosti za punjenje e-cigareta, nikotinske vrećice, duvanske prerađevine, prirodni gas za krajnju potrošnju.
NBS: I dalje se najviše isplati dinarska štednja
16.02.2025.•
5
Narodna banka Srbije (NBS) je saopštila da je u Srbiji i dalje isplativije štedeti u dinarima i da su štedni ulozi u domaćoj valuti krajem 2024. dostigli rekordni iznos od 191,2 milijarde dinara.
Svemirska kompanija Džefa Bezosa deli oko 1.400 otkaza
16.02.2025.•
0
Generalni direktor svemirske kompanije "Blue origin" Dejv Limp najavio je otpuštanje oko 10 odsto osoblja u celoj kompaniji, što je oko 1.400 zaposlenih od skoro 14.000.
Zbog tabloidnih napada: Đenerali se povlači iz rada Privredne komore Srbije i Udruženja osiguravača
14.02.2025.•
9
Đenerali osiguranje se povlači iz rada PKS i Udruženja osiguravača Srbije jer nijedna od tih organizacija nije reagovala na tabloidne napade na predsednika Izvršnog odbora te kuće, Dragana Filipovića.
Komentari 10
Očekivano
Pre neki dan bila vest da je i Mercedes u problemu jer niko neće da kupuje njihove ektrične.
Vratite se lepo na minimum 4 cilindra, benzin i manje automobile, a ne ove nakaze od tonu ipo koje niti su terenci niti normalni automobili.
Realista
Miki pezos
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar