"Stellantis" u velikim problemima: Direktori i analitičari kažu - u toku borba za opstanak

Međunarodni konzorcijum proizvođača automobila "Stellantis" popravlja prodaju u SAD pošto mu ove godine nije uspeo marketinški plan, rekao je izvršni direktor Karlos Tavares.
"Stellantis" u velikim problemima: Direktori i analitičari kažu - u toku borba za opstanak
Foto: Screenshot (Youtube/Al Džazira Balkans)
Tavares, koji je prošle nedelje otpustio glavnog finansijskog direktora kompanije i glavne operativne direktore za Severnu Ameriku i Evropu, rekao je da je on odgovoran za loše stvari u kompaniji, ali i za dobre.
 
"Da ne želim tu odgovornost, trebalo bi da radim nešto drugo", rekao je Tavares i ponovio da planira da se povuče kada mu istekne ugovor 2026. Upravni odbor je prošlog meseca potvrdio da je u potrazi za njegovim naslednikom.
 
"Stellantis" nastao spajanjem francuskih kompanija "PSA Peugeot" i "Fiat Chrysler Automobiles" 2021. godine, ove godine je imao problema i u Evropi i u SAD.
U Evropskoj uniji se bori protiv smanjenja vladinih subvencija za električna vozila i kineskih konkurenata dok pokušava da proda više električnih vozila da bi postigao cilj smanjenja emisije gasova sa efektom staklene bašte za 55 odsto do 2030. EU planira posebne carine na uvozna kineska električna vozila.
 
Prodaja je opadala veći deo godine u SAD, što je dugo bilo glavno tržište kompanije. U drugom kvartalu, kompanija je smislila novi marketinški plan sa podsticajima da se suprotstavi visokim cenama. Ali to nije privuklo dovoljno kupaca. Prodaja je opala za 20 odsto, a za više od 17 odsto u prvih devet meseci ove godine. 
 
Ostatak automobilske industrije zabeležio je rast prodaje od jedan odsto od januara do septembra.
U junu je inventar američkih dilera "Stellantisa" porastao na nešto više od 430.000 neprodatih vozila.
 
Tavares je rekao da je taj broj opao za 52.000 poslednjih meseci, a kompanija pokušava da do Božića smanji na manje od 350.000 za "novi početak" u novoj godini. On očekuje da će novi rukovodeći tim proizvesti veći profit i bolje zadovoljstvo kupaca.
 
Tavares je rekao da bi takođe trebalo da dobije zasluge za uspešno spajanje kompanija, kao i za profitabilnost "Pežoa" i "Opela" tokom protekle decenije.
 
Rekao je da se kompanija nalazi u "darvinovskom periodu" i da ništa nije isključeno, uključujući zatvaranje fabrika ili gašenje brendova. 
 
"Kada se borite za opstanak, morate uzeti u obzir da je sve u igri", rekao je on.
 
Borbe za tržište u Evropi i SAD smanjile su neto profit u prvom polugodištu za 48 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. To je navelo "Stellantis" da smanji finansijske prognoze za čitavu godinu. Sada očekuje da će godinu završiti sa negativnim novčanim tokom od pet do 10 milijardi evra, umesto pozitivno.
 
Kompanija takođe ima problema sa radnom snagom. U Italiji sindikat poziva na jednodnevni štrajk u petak u znak protesta protiv smanjenja proizvodnje. "United Auto Workers" u SAD preti štrajkovima u nekoliko fabrika, navodeći da "Stellantis" ne ispunjava obaveze da proizvodi vozila.
 
Ivan Druri, direktor analitičke firme "Edmunds", rekao je da "Stellantisu" godinama nedostaju pristupačni modeli koje mnogi kupci u SAD žele.
 
"Ljude gledaju na praktičnost i žele samo osnovne stvari a Stellantis nema ništa takvo, već samo skupe modele natovarene dodatnom opremom", rekao je on.
 
Posledica je da nova vozila "Stellantis" stoje kod dilera po 100 dana pre prodaje, što je dvostruko više od industrijskog proseka, rekao je Druri.
 
Veliki deo modela "Stellantia" je zastareo, s nekoliko nedavnih ažuriranja, uključujući njegov najprodavaniji "Ram pickup" koji je ove godine dobio samo skromno osveženje, rekao je Sem Abuelsamid, analitičar mobilnosti za "Guidehouse Insights".
 
"Nemaju prave proizvode u pravim segmentima. Stiže gomila stvari, ali još nije tu", dodao je on.
 
Kompanija ima malo pristupačnih vozila. Na primer, mali SUV "jeep compass" ima jednu verziju čija čija je početna cena 26.000 dolara bez troškova isporuke, a cena većine verzija je viša od 30.000 dolara.
Kompanija zaista ima planove za novi mali električni džip koji bi koštao oko 25.000 dolara, rekao je Abuelsamid.
 
Druri ne vidi brz izlaz iz situacije jer mogu potrajati godine da bi se predstavila nova vozila koja odgovaraju potražnji tržišta. 
 
Kompanija je u SAD pre skoro deceniju napustila klasu srednje velikih i malih, kompaktnih automobila.
 
Dakle, malo šta Tavares može da uradi da brzo popravi stvari, rekao je Abuelsamid. 
 
"Osim podsticaja i smanjenja cena, baš ništa", rekao je on.
  • Miki pezos

    15.10.2024 17:06
    Tavares somina
    Reko ja da ce vam 3 cilindra doci glave .pitanje je bilo samo vremena.
  • Aleksa

    15.10.2024 14:03
    Ne znam za Stella-artritis, ali znam da se Skoda Fabia 2011 bila 8.500e, a sad je "Od 16.584,00e" ... moja plata za isto vreme porasla uvr' glave 10%.

    Pa šta je ljudima , što ne kupuju, ne znam???
  • novosadjan

    15.10.2024 13:39
    direktor
    Na svečanom otvaranju u Kragujevcu proizvodnje El. Pande direktor Stellantisa je jasno i glasno rekao: "Proizvodićemo ePandu samo po porudžbini...". Dakle poruđbine ne stižu od kupaca.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Boing otpušta deset odsto svojih radnika

Boing planira da u narednim mesecima otpusti desetak odsto svojih radnika jer i dalje gubi novac, a i pokušava da se izbori sa štrajkom koji kompaniju onemogućava u proizvodnji najprodavanijih aviona