Srbija će "rafale" plaćati sve do 2028: Ove i naredne dve godine daje 2,46 milijardi evra

Za nabavku višenamenskih aviona rafal iz Francuske u ovoj i u naredne dve godine iz budžeta Srbije će, kako je predviđeno, biti isplaćeno oko 2,46 milijardi evra, prenosi Balkanska bezbednosna mreža.
Srbija će "rafale" plaćati sve do 2028: Ove i naredne dve godine daje 2,46 milijardi evra
Foto: 021.rs
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je 28. avgusta, kada je potpisan ugovor između Ministarstva odbrane Srbije i francuske firme Daso, da će avioni koštati 2,7 milijardi evra.
 
Prema obrazloženju budžeta po korisnicima, za višenamenski borbeni avion predviđeno je da se zaključno sa 2027. godinom podmiri 80 odsto vrednosti ugovora.
Vlada Srbije je nabavku odobrila 29. avgusta zaključkom SP (strogo poverljivo) broj: 00-345/2024. koji se u budžetu navodi kao pravni osnov za plaćanja, prenosi Balkanska bezbednosna mreža.
 
Prva tranša plaćanja za "rafal" predviđena je jesenjim rebalansom budžeta u koji je ušao iznos od oko 48,6 milijardi dinara. U predlogu budžeta za 2025. godinu predviđeno je da se plati 55 milijardi dinara.
U ovoj i sledećoj godini biće podmireno 30 odsto vrednosti posla, u 2026. projektovan je trošak od 88 milijardi dinara i u 2027. još 96 milijardi dinara.
 
Zbir tih plaćanja predstavlja 80 odsto vrednosti aviona i svega što uz njih ide, od tehničke i logističke podrške do obuke pilota i tehničara.
 
Vučić je ranije najavio da će prvi "rafal" za srpsko vazduhoplovstvo biti završen 2028. godine do kada će, sudeći po dinamici plaćanja, biti podmiren najveći deo cene iz ugovora od 28. avgusta.
 
U iznos od 2,7 milijardi evra nije uračunata nabavka raketnog naoružanja vazduh-vazduh i vazduh-zemlja koje je još uvek predmet pregovora sa firmom MBDA. U taj paket moraće se uračunati i podvesnici sa nišanskim sistemom.
 
Poseban trošak u programu nabavke novog aviona predstavljaće uređenje aerodromske infrastukture jer novi avioni nameću potrebu za gradnjom klimatizovanih hanagara za smeštaj i održavanje, zatim radovima na poletno-sletnim stazama i stazama za voženje.
Devet jednoseda i tri dvoseda "rafal" zameniće u 101. lovačkoj avijacijskoj eskadrili MiG-29.
 
Sada se u toj jedinici na aerodromu Batajnica nalazi 14 aviona – 11 modernizovanih MiG-29SM i tri dvoseda MiG-29UB. Ti avioni izrađeni su između 1987. i 1991. godine i moraće da se zamene pre završetka ove dekade.
 
Srbija je 20. oktobra, na Dan oslobođenja Beograda, platila prvu ratu od 417 miliona evra za nabavku francuskih vojnih aviona "rafal".
 
Toliko je državu koštala samo prva rata od 15 odsto po osnovu 2,7 milijardi evra vrednog ugovora o nabavci 12 francuskih vojnih aviona "rafal", koji su u prisustvu predsednika Srbije i Francuske, Aleksandra Vučića i Emanuela Makrona, tokom Makronove posete Beogradu 29. avgusta potpisali ministar odbrane Bratislav Gašić i Erik Trapije, izvršni direktor francuske kompanije Daso.
  • Nikola

    15.11.2024 09:38
    Mozemo mi pisati koliko ovo ne valja do besvesti i botovi mogu da dobiju zapaljenje prstiju lupajuci minuse, ali to nista ne vredi. SNS i njihov sef ne haju za gradjane negde do kraja 2026. godine kada ce krenuti u novu predizbornu kampanju. Jednostavno ce raditi sta im je volja. Niste izasli na glasanje, sada gledajte.
  • Milan

    14.11.2024 17:15
    Neokolonija
    Reno rafali umesto povecanja plata prosvetnim radnicima, povecanja penzija,novih bolnica, skola,vrtica...Sto da imamo svoje kad moze da uvozimo bez carine i jacamo druge drzave.
  • zzz

    14.11.2024 16:16
    Dobar plan
    Panta je kupovinom Rafala obezbedio sledeće pijenje konjaka sa Makronom. Narod će da plati.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija