Potrošači u raljama novih zimskih sniženja: Od prelepljenih cena do robe sumnjivog kvaliteta

Potrošači u Srbiji se naročito raduju sezonskim sniženjima krajem decembra i početkom jula ali često se ispostavi da se njihovo početno ushićenje ka "šopingu" ne poklapa sa ponudom prodavaca.
Potrošači u raljama novih zimskih sniženja: Od prelepljenih cena do robe sumnjivog kvaliteta
Foto: Pixabay
Popusti na zimsku garderobu i ove godine su stigli nešto ranije nego što je to propisano zakonom. 
 
Trgovci su obradovali potrošače različitim akcijama kao i sniženim cenama od 20 do 40 odsto, ističući prethodne cene na etiketama, prenosi Euronews Srbija.
Pravo zimsko sniženje, propisano Zakonom o trgovini, trebalo bi da počne tek danas kada su mnogi trgovci  i najavili dodatno spuštanje već sniženih cena.
 
Potrošači sa kojima je razgovarala ekipa Euronews Srbija uglavnom nisu zadovoljni aktuelnom ponudom. 
 
Oni navode da ponuda "nije nešto posebno" i da možda u nekim radnjama može nešto da se pronađe, ali naglašavaju da u Srbiji sniženja nisu tako znatna kao u inostranstvu.
Šta kaže zakon
 
Zakon o trgovini propisuje da sezonski popusti mogu trajati najduže 60 dana. 
 
U slučaju da se trgovac odluči da akcija traje do tri dana, ne mora da istakne sniženu i prethodnu cenu, već samo procenat, što kako navode iz nekih udruženja potrošača, otvara prostor za zloupotrebu. 
 
Kada je reč o zimskom sniženju, Dušica Šoškić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže za Euronews Srbija da zakon jasno propisuje da zimsko sniženje mora početi u razdoblju između 25. decembra i 10. januara i da može da traje 60 dana, kao i da se na sniženju ne sme naći garderoba letnje kategorije.
 
"Svakako to jeste kažnjivo i to je nadležnost tržišne inspekcije. Ukoliko potrošači uoče da je došlo upravo do takve, možemo reći, klasične prevara, mogu da prijave tog trgovca tržišnoj inspekciji koja će ih svakako sankcionisati", rekla je Šoškić. 
 
Ona je navela da će izmenama i dopunama Zakona o trgovini biti propisano da će se prikazivati jedna cena, ali uz dodatak još jedne cene i to one koja je bila najniža u prethodnih 30 dana pre sniženja.
 
I dok su sezonska sniženja regulisana zakonom, tzv. "Crni petak" koji je poslednjeg petka u novembru, kada trgovci takođe daju popuste, taj datum koji je i u Srbiji prihvaćen kao tržišna praksa nije regulisan propisima. 
 
"Što se tiče 'Crnog petka', on zakonski nije regulisan kod nas. Zakon ne propisuje 'Crni petak', i trgovci nisu u obavezi da ga sprovode. To je, možemo slobodno reći, čista volja trgovaca da na taj tzv. 'Crni petak' privuku što veći broj potrošača kako bi kupili određene proizvode", navela je Šoškić. 
 
U kojim slučajevima potrošači mogu da očekuju povrat novca?
 
Postavlja se pitanje koliko se poštuju prava potrošača u delu zamene kupljene robe za novac s obzirom na to da se mnogi žale da brojni prodavci ne žele da vrate novac, nego nude robu u istom iznosu. 
 
Šoškić objašnjava da kada je u pitanju zamena robe za novac, to zavisi od toga da li je roba kupljena online ili je kupljena u trgovinskom objektu.
 
Ukoliko je roba kupljena online, Šoškić navodi da je potrošač ima pravo da u roku od 14 dana vrati taj proizvod i da zahteva povrat novca.
Ona, međutim, kaže da ako je roba kupljena u trgovinskom objektu, jednostavno zakon ne obavezuje trgovca da vrati novac potrošaču. 
 
"Prosto potrošač kupuje robu kakvu vidi i jednostavno u tom slučaju je čista dobra volja trgovca da li će mu zameniti robu za novac", rekla je Šoškić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija