Mladi izbegavaju aplikacije sa previše teksta, dominiraju YouTube, TikTok, Instagram i Snapchat

Istraživači američkog istraživačkog centra Pew su na naučnom uzorku uočili da tinejdžeri danas izbegavaju aplikacije sa previše teksta, a da dominiraju YouTube, TikTok, Instagram i Snapchat.
Mladi izbegavaju aplikacije sa previše teksta, dominiraju YouTube, TikTok, Instagram i Snapchat
Foto: Pixabay
Već duže vreme se nagađa da je najveća društvena mreža na svetu - Facebook, postala platforma roditelja, ujaka, tetaka, baka i deka koju mlađe generacije strogo izbegavaju i okreću se aplikacijama koje nemaju previše teksta.
Prema najnovijem istraživanju američkog istraživačkog centra Pew u odnosu na 2015. godinu, kada je više od 70 odsto onih između 13 i 17 godina koristilo Facebook, danas je ta brojka pala na njih svega 32 odsto, što je najoštriji pad korišćenja neke društvene mreže do sada. 
 
Pritom, prosek godina korisnika Facebooka svake godine raste, trenutno je 40 i po, a 65-godišnjaci su najbrže rastuća grupa korisnika ove mreže koja je lansirana 2004. godine.
 
Istraživanje, u okviru kojeg je anketirano više od 1.300 američkih tinejdžera i njihovih roditelja između aprila i maja ove godine, kako bi se stekao bolji uvid u to koje platforme najviše koristi mlada publika i koliko vremena na njima provode, pokazalo je da trenutno među mladima dominiraju četiri platforme koje koristi više od 50 odsto svih ispitanih: YouTube, TikTok, Instagram i Snapchat.
 
Tako se 95 odsto tinejdžera izjasnilo da često koristi YouTube (platformu koja je lansirana 2005. godine i samo je godinu dana mlađa od Facebooka), 67 odsto koristi TikTok, 62 odsto Instagram (takođe platforma kompanije Meta), a 57 odsto ispitanika koristi Snapchat. Twitter pritom koristi 23 procenta tinejdžera, WhatsApp 17 odsto, a Reddit 14 odsto.
 
Osim toga, većina ispitanika koristi više platformi svakodnevno, a njih 35 odsto kaže da su na barem jednoj "gotovo stalno". 
 
Uzorak koji se primećuje, navode istraživači Pew-a, jeste da tinejdžeri danas izbegavaju aplikacije sa puno teksta, kao što su Facebook, Tumblr i Twitter, a okreću se aplikacijama sa slikama i videom kao što su YouTube, TikTok i Instagram.
 
I dok je YouTube po korišćenju nedostižan, zanimljivo je da stariji tinejdžeri, oni između 15 i 17 godina, preferiraju Instagram. Njih 73 procenta tu aplikaciju koristi stalno, u odnosu na 45 odsto onih mlađih u uzrastu od 13 i 14 godina koji preferiraju TikTok. Kinesku video aplikaciju, koja je lansirana 2018. godine, stalno koristi njih 67 odsto. TikTok je uz to, beleže istraživači, popularniji među devojčicama, a YouTube među dečacima.
I ovi podaci važe samo za mlađe korisnike. Kada se gleda generalno korišćenje platformi, prema podacima o aktivnim mesečnim korisnicima, onda tu prednjači Facebook (2,9 milijardi aktivnih korisnika), YouTube (2,2 milijarde), WhatsApp (dve milijarde), Instagram (dve milijarde), TikTok (milijarda korisnika).
 
Što se vremena provedenog na društvenim mrežama tiče, današnji tinejdžeri su dvostruko više na društvenim mrežama nego tinejdžeri 2015. godine. Udeo mladih koji su "gotovo stalno" onlajn 2015. godine bio je 24 odsto, dok je sada taj broj skočio na 46 procenata. Onih koji ih koriste "nekoliko puta dnevno" u sadašnjem istraživanju je 48 odsto.
 
Uprkos tome, samo njih trećina smatra da na društvenim mrežama provode previše vremena, a njih 56 odsto, na pitanje koliko bi im bilo teško da se odreknu društvenih mreža na neko vreme, odgovaraju "jako teško".
  • Milana

    17.08.2022 12:13
    Ja mislim da su aplikacije sa što više sisa i guzova baš strava. Škola smorila moramo se odmoriti.
  • Aleksej

    17.08.2022 07:15
    Strava i uzas
    Mladi su debili.
  • Realista

    15.08.2022 19:33
    idiotizacija
    Pogledati film "Idiokratija" iz 2006. Praktično dokumentarac.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija