Pariz ove nedelje potpuno zabranjuje iznajmljene električne trotinete

Pariz će ove nedelje postati jedan od retkih gradova u Evropi sa potpunom zabranom iznajmljenih električnih trotineta, piše CNBC.
Pariz ove nedelje potpuno zabranjuje iznajmljene električne trotinete
Foto: Beta/AP
Do sada su tri kompanije sa licencom za rad električnih trotineta u francuskoj prestonici - Lime, ​​Dot i Tier, potvrdile da će ukloniti svoje električne trotinete do 1. septembra. 
Ove tri kompanije imale su kombinovanu flotu od otprilike 15.000 električnih trotineta u gradu.
Kako prenosi CNBC, Referendum održan u aprilu dao je Parižanima dva izbora u vezi sa iznajmljivanjem trotineta: za ili protiv. Rezultati glasanja govore da je 90 odsto glasova bilo protiv.
 
S druge strane, gradovi širom sveta raspravljaju o tome da li su takva vozila, koja se otključavaju putem aplikacije i plaćaju iz minuta u minut, opasna javna smetnja ili deo budućnosti urbane mobilnosti.
 
Kompanije ističu da neće biti promena u pravilima korišćenja privatnih električnih trotineta.
 
Trotineti za iznajmljivanje su i dalje prisutni u drugim francuskim gradovima, uključujući Marsej i Lion, a mnogi gradovi su uveli ograničenja za trotinete, kao što su ograničenja brzine i dozvoljena mesta za vožnju, kao i parking zone sa novčanim kaznama za korisnike. 
 
Što se tiče Evrope, Madrid je ove godine poništio prethodnu zabranu i dozvolio kompanijama za iznajmljivanje da se vrate pod novim uslovima, što je učinio i Kopenhagen 2021. godine.  
 
Povećana ponuda električnih bicikala
 
Kompanije Lime, ​​Dot i Tier najavljuju da će sada prebaciti fokus na povećanje ponude električnih bicikala u Parizu, nakon što su svoje trotinete premestile na drugo mesto.
 
"Pariski vozači se već okreću našoj sve većoj floti električnih bicikala", rekao je portparol Lime-a za CNBC.
 
Dodaje da kompanija sada ima duplo veći broj električnih bicikala nego što je ikada imala električnih trotineta, kao i da su ohrabreni kontinuiranom podrškom grada biciklizmu uoči Olimpijskih igara 2024.
 
Lajmova flota skutera u Parizu iznosila je oko 5.000, naspram oko 10.000 bicikala, i kompanija je saopštila da su putovanja na njenim biciklima u glavnom gradu porasla za 73 odsto prošle godine.
Iz kompanije Dot kažu da svoje skutere šalju na mesta gde su potpisani novi tenderi, uključujući Bordo i širom Belgije, a portparol kompanije ističe da povećavaju svoju flotu električnih bicikala, za koju se nada da će se proširiti na predgrađe Pariza uoči Olimpijade, koja treba da počne u julu sledeće godine.
 
Smanjenje automobilskih gužvi i potpuni pristup gradu biciklima bili su neki od ključnih prioriteta gradonačelnice Pariza Ane Idalgo koja je 2022. godine najavila planove da zabrani većinu automobila u nekoliko centralnih oblasti, sa pristupom samo za pešake, bicikle, javni prevoz i određene automobile.
  • Nenad

    28.08.2023 20:44
    @cale kao čale
    Pročitati još jednom, sa razumevanjem ako je moguće. Trotineti se uklanjaju, a povećavaju el. bicikli. Trotineti su opasni i izuzetno nebezbedni.
  • Cale

    28.08.2023 13:56
    Poreski namet
    Necete se vi nama voziti badava, ima da placate putarinu i gorivo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

EU će tužiti Mađarsku zbog spornog zakona

Evropska komisija je saopštila da će tužiti Mađarsku pred Međunarodnim sudom pravde u Hagu zbog mogućih kršenja prava na privatnost i slobodu izražavanja i udruživanja.