Železnice nižu gubitke - "Imamo superkompjutere i vozove iz 19. veka - to je Srbija"

Srpske železnice posluju u minusu, uprkos tome što ih je Međunarodni monetarni fond više puta pohvalio kao najbolje reformisano javno preduzeće u Srbiji.
Železnice nižu gubitke - "Imamo superkompjutere i vozove iz 19. veka - to je Srbija"
Foto: 021.rs

Kako piše Politika, njihove gubitke pokriva država, koja će ih sledeće godine subvencionisati sa oko 18 milijardi dinara, što je za milijardu više nego ove godine.

Sva četiri železnička preduzeća su 2020. ostvarila gubitak od oko 5,5 milijardi dinara, što je za milijardu više nego ove godine.

Prema svemu sudeći, i ovu godinu će završiti sa negativnim rezultatom.
 
"Infrastruktura železnica" je u prvih šest meseci imala gubitak od 1,1 milijardu dinara, "Srbija voz" 631,8 miliona, a "Srbija kargo" 317,5 miliona dinara.
 
Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta, kaže za Politiku da su železnice najdalje otišli u reformi u odnosu na druga javna preduzeća. Navodi, ipak, da želenica pravi gubitke zato što više nema ono mesto koje je ranije imala.
 
"Izgubila je i tehnološku i ekonomsku trku. Broj prevezenih tona i putnika je rapidno pao. Troškovi su ostali visoki, iako je preduzeće reformisano", navodi Savić. 
 
Smanjenom obimu aktivnosti i padu konkuretnosti doprinelo je i zatvaranje pruga zbog radova u okviru planiranih i iznenadnih rekonstrukcija.
 
Ekonomista Goran Radosavljević povodom problema u kojima se nalaze Železnice Srbije i činjenicu da država konstantno svake godine u to preduzeće ulaže subvencije od više milijardi dinara, navodi za N1 da tu imamo paradoks nejednakosti i da je Srbija po nejednakosti u vrhu u Evropi. 
 
"Bogati ste onoliko koliko je bogat najsiromašniji pripadnik društva. Džaba superkompjuter, ako imamo železnicu koja ne funkcioniše. Imate preduzeće koje ne može da zaradi za svoje plate - tu ne što ozbiljno ne štitma", rekao je stručnjak.
 
"Najlakše je da date subvencije i idete dalje a to preduzeće se polako gasi. Ne znam da li je ideja da se potpuno ugasi, pa da se puste strani operateri", rekao je Radosavljević i dodao da je u pitanju preduzeće koje bi moglo da bude profitabilno pogotovo što se tiče prevoza tereta.
 
"Imamo supekompjutere i vozove iz 19. veka, to je Srbija", rekao je ekonomski stručnjak.
  • Djekson

    08.12.2021 10:29
    Zeleznica
    Imali smo gubitke od Prošlih Vlasti
    Nije se ulagalo
    Sad su druga dešavanja
    Samo vi to namerno necete da Priznate a sve vidite i znate šta se radi šta se gradi
    Al vazno je ostati Pokvaren
  • Saša

    07.12.2021 12:28
    oduvek...
    Železnica u Srbiji je od osnivanja (u vreme Kraljevine Srbije) bila subvencionisana, manje ili više. To je mašina za uništavanje novca, bez realne mogućnosti da postane samoodrživa. Naime, potrebna je snažna industrija i poljoprivreda koja će puniti stotine vagona dnevno za transport, što je samo vlažni san naivnih. Ogranci glavnog pravca Subotica-Beograd-Bar su uništeni do neupotrebljivosti, preostalo je nešto malo lokalnih pruga, industrijski koloseci koje je nekada imala svaka jača fabrika uglavnom više ne postoje. Jedino razumno rešenje bi bilo ugasiti te tri firme nastale od Železnica Srbije, dati koncesiju na tranzitni pravac Subotica-Bar strancima i nadati se da će to jednog dana isplatiti dugove za gradnju Rusima i Kinezima.
  • da

    07.12.2021 12:16
    Zanima me šta je nazvano "superkompjuterom". Isto što ima i Britanski "National Rail"?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija