Ocene iz vladanja sada ulaze u prosek: Šta to znači za škole i učenike?

Đaci će na kraju školske godine imati ocenu više u odnosu na polugodište, i to iz vladanja. Ova ocena ulazi u prosek.
Ocene iz vladanja sada ulaze u prosek: Šta to znači za škole i učenike?
Foto: 021.rs
To je novina za đake nižih razreda osnovne škole i učenike petog razreda. Od šestog, pa nadalje i do sada su na kraju godine učenici dobijali numeričke ocene, piše Euronews Srbija.
 
Brojčano ocenjivanje vladanja i ulazak ocene u prosek deo su mera koje je Ministarstvo prosvete usvojilo kako bi smanjilo nasilje u školama. 
 
Pravilnicima je definisano na osnovu kojih kriterijuma se formira ta ocena.
Ocenu - primerno vladanje (5) dobija učenik koji se ističe u izvršavanju školskih obaveza koje se odnose na nastavu, poštuje pravila ponašanja i mere bezbednosti, konstruktivno rešava konflikte u vršnjačkoj populaciji, s poštovanjem i uvažavanjem se odnosi prema zaposlenima u školi, poštuje školsku imovinu i ima aktivan odnos prema očuvanju i zaštiti životne sredine.
 
Kako piše Euronews Srbija, ocenom vrlo dobar (4) ocenjuje se učenik koji uglavnom izvršava i ispunjava školske obaveze, uglavnom poštuje pravila ponašanja i mere bezbednosti, ima korektan odnos prema drugim učenicima, konstruktivno rešava konflikat u vršnjačkoj populaciji, ima korektan odnos prema zaposlenima u školi, preuzimaju odgovornost za svoje postupke i koriguje svoje ponašanje nakon opomene, ima korektan odnos prema školskoj imovini i imovini drugih, čuva životnu sredinu.
 
U knjižicama će imati ocenu dobar (3), đaci kod kojih povremeno postoje situacije kada ih je potrebno opominjati na izvršavanje školskih obaveza, delimično poštuje pravila ponašanja i mere bezbednosti, povremeno postoje situacije kada ga je potrebno opominjati na obaveznost korektnog ponašanja prema učenicima. Trojkom iz vladanja ocenjuju se i đaci koji nemaju uvek korektan odnos prema zaposlenima u školi, povremeno pokazuje nemar prema školskoj imovini i imovini drugih, povremeno pokazuje nemar prema životnoj sredini.
Ocena zadovoljavajući (2) rezervisana je za učenike koje je potrebno učestalo opominjati na izvršavanje školskih obaveza, minimalno poštuje pravila ponašanja i mere bezbednosti, učestalo ga je potrebno opominjati na obaveznost korektnog ponašanja prema učenicima, ne poštuju i ne uvažavaju zaposlene u školi, ne čuvaju školsku imovinu i imovinu drugih, pokazuju nemar prema očuvanju životne sredine.
 
Vladanje je nezadovoljavajuće (1) ukoliko učenik i pored opomena i pojačanog vaspitnog rada ne izvršava školske obaveze koje se odnose na nastavu, ne poštuje pravila ponašanja i ne pridržava se mera bezbednosti, pored opomena učestalo krši pravila korektnog ponašanja prema učenicima, ugrožava i povređuje prava zaposlenih u školi, ne prihvata odgovornost za svoje ponašanje, pokazuje destruktivno ponašanje prema školskoj imovini i imovini drugih, pokazuje destruktivno ponašanje prema životnoj sredini.
 
Učenik koji neopravdano izostaje sa nastave u toku školske godine, ocenjuje se pojedinačnom ocenom iz vladanja. Za osam neopravdanih časova dobija 4, za neopravdanih 15 časova- 3, ukoliko u dnevniku ima 25 neopravdanih časova dobija 2, a sa 26 i više neopravdanih časova dobija 1. 
 
Razred se može završiti i sa jedinicom iz vladanja. Za jedinicu iz vladanja nema popravnog u avgustu kao za druge predmete, ali ta jedinica značajno smanjuje prosek učenika.
Goran Petrović, direktor OŠ "Lazar Savatić" iz Zemuna kaže da su odredbe Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja - ZOSOV-a i Pravilnik o ocenjivanju morali da ugrade u interni statut svake škole.
 
"Ima tu nekih stvari koje se u praksi sad vide, pogotovu što se tiče esDnevnika koji nije u potpunosti kompatibilan sa tim pravnim aktima. Ocena iz vladanja na kraju školske godine nije aritmetička sredina, već procena odeljenskog starešine kakvo je ponašanje učenika. Prošao je prvi klasifikacioni period (tromesečje) i već svi imaju po jednu ocenu iz vladanja", priča Petrović.
 
Takođe, smatra da će novi način ocenjivanja, značiti i niže ocene iz vladanja nego što je to bilo ranije.
  • pajo patak

    05.06.2024 15:51
    jbte
    čak ni teoretski nije moguće pasti na popravni iz vladanja.
  • Хогар

    05.06.2024 10:33
    Последица
    Заиста је крајње време да почнемо да размишљамо о последицама својих одлука. Резултат ће бити да ће они који заиста праве проблеме и због којих је ово уведено и даље правити исте проблеме, јер њих оцене и школа не интересују. Настрадаће она паметна и мало несташнија деца која неће моћи да упишу добре школе и факултете јер им је карактер несташнији.
  • Lela

    05.06.2024 10:25
    vladanje
    Dobro, ali dali će ta ocena sankcionisati baš svakog učenika.
    Problem nastaje kad se ucenom prosvetnog radnika dete koje je lošeg ponašanja kazni dete/ učenik koje je dobro a ne dete zbog kojeg je nastao problem.
    Tako da je sve dobro u odluci ocenjivanja ali se treba stvarno realno oceniti ponašanje svakog učenika jer će ga to pratiti kroz školovanje

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija