Evropljani samo u Srbiju mogu da izvezu "krntije": Imamo to što imamo

Mediji svake godine pišu da će Srbija zabraniti uvoz automobila sa Euro 3 i Euro 4 motorima, ali se to, ipak, ne dešava.
Evropljani samo u Srbiju mogu da izvezu "krntije": Imamo to što imamo
Foto: 021.rs
U Srbiji i dalje dominiraju gotovo punoletni automobili sa Euro 3 motorom i jedina je zemlja u Evropi koja i dalje dozvoljava uvoz takvih automobila, piše nedeljnik Vreme.
 
U međuvremenu, EU se priprema za novi iskorak jer uvodi obavezan Euro 7 standard emisije izduvnih gasova od novembra 2026. godine.
 
Za to vreme, prodaja polovnjaka starijih od 15 godina u Srbiji cveta – svega 17 odsto ukupno prodatih vozila su nova.
"Za prva četiri meseca ove godine 60 odsto ukupno prodatih polovnih vozila su ona 'najgora', u ekološkom i bezbednosnom smislu. To su Euro 3 i Euro 4 vozila, koja su zabranjena za uvoz u svim zemljama regiona i Evrope", ukazuje Aleksandra Đurđević iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova za RTS.
 
Prema podacima koje je objavila Asocijacija, više od polovine uvezenih polovnih automobila u 2023. godini imali su Euro 3, odnosno Euro 4 motor.
 
U Srbiju je tokom 2023. godine uvezeno 131.905 polovnih vozila, što je 610 manje nego godinu dana ranije. Kako navode, uočljiv je trend smanjenja ako se pogledaju i brojevi iz 2021. kada je u Srbiju uvezeno 152.803 korišćenih vozila.
Iako je Vlada Srbije u novembru 2022. usvojila program za zaštitu vazduha kojim je predviđeno da se od 1. januara ove godine zabrani uvoz vozila sa Euro 3 i 4 motorima, to je ostalo samo mrtvo slovo na papiru.
 
Docent sa Mašinskog fakulteta Predrag Mrđa navodi da takvi automobili sa razlogom napuštaju evropsko tržište. 
 
"Mi, kao konzumenti, onda ovde imamo, to što imamo", kaže Mrđa.
 
Dodatni problem je što su velikom broju automobila sa Euro 3 i 4 standardom, skinuti sistemi za prečišćavanje izduvnih gasova, što ih svrstava među najveće zagađivače vazduha.

I odluka o redovnoj kontroli izduvnih gasova i katalizatora "na čekanju" je bar do 2025. godine.

  • Svemirac

    09.06.2024 12:38
    Čelik
    Treba besplatna ruda za železaru tako da će svi ti automobili dobro doći za ponovno topljenje
  • Dare

    08.06.2024 16:03
    Ako ne znate razlog..
    Da malo pojasnimo; pošto je biznis sa špedicijama preuzeo brat boga sunca koji je izgubio ličnu kartu i na mesto izvršitelja radova postavio biznismena koji je robijao u Španiji 15 godina i za svaki auto se naplaćuje reket od 100€ pa dolazilmo do zaključka da se njima nikako ne isplati ukidati euro 3 i 4 jer će se uvoz barem prepoloviti a to nije dobro za biznis ovde kod nas na jugu Afrike.
    Eto nadam se da je sada jasnije
  • Dobrica

    08.06.2024 12:24
    Eno na svesrpski sabor došli moćni svesrbi u novim audijima i mercedesima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Prekinute blokade prelaza ka Kosovu

Ministar unutrašnjih poslova Kosova Dželjalj Svečlja saopštio je da su za saobraćaj otvoreni prelazi Brnjak i Merdare, koji su bili zatvoreni u noći između petka i subote.