Prevoz materijala Rio Tinta obavljaće Železnica Srbije: Treba li da brinu česta iskliznuća vozova?

Iskliznuća vozova u Srbiji nisu retka.
Prevoz materijala Rio Tinta obavljaće Železnica Srbije: Treba li da brinu česta iskliznuća vozova?
Foto: 021.rs (ilustracija)
Poslednje u nizu dogodilo se u nedelju kada je kompozicija od 18 vagona-cisterni sa sumpornom kiselinom, koja je saobraćala iz Bora za Parhovo, iskliznula nedaleko od stanice Trnavac kod Zaječara. Stanje na srpskim železnicama, moglo bi da utiče i na projekat Jadar, jer će se istim prugama odvoziti otpad, napominju sagovornici Danasa.
 
U poslednjem slučaju, prema navodima preduzeća "Srbija Kargo" nije bilo curenja, niti ima opasnosti po životnu sredinu i ljude, ali o uzroku incidenta još nema reči. Na istoj železničkoj stanici ista situacija dogodila se i 1. aprila.
Prošlog meseca, 24. juna vagon-cisterna sa sumpornom kiselinom iskliznula je između Borske Slatine i Zagrađa. Godinu dana pre toga tri cisterne sa gasom iskliznule su na delu pruge između Kalenića i Požege. Nezgoda na pruzi kod Pirota dogodila se 25. decembra 2022. godine kada je iz šina iskliznulo četiri od 20 vagona cisterni koji su prevozili amonijak. Nakon nesreće, zbog simptoma trovanja hospitalizovano je bilo više od 50 osoba.
 
U nizu železničkih nesreća beleži se i ona iz maja ove godine kada su se putnički i teretni voz sudarili u tunelu, u blizini izlaza kod Pančevačkog mosta. 
 
Igor Velić, master inženjer saobraćaja ocenjuje za Danas da se incinednti na ženeznicama dešavaju više puta godišnje, jer je ključni problem to što se železnička infrastruktura ne održava, a mehanizacija ne modernizuje.
"Ako vi sada imate infrastrukturu koju ne održavate, zatim pod dva infrastrukturu koju ne obnavljate onda se ovakve stvari dešavaju i tu ima armija propusta unutar same Železnice Srbije, ali to je sad odgovornost na državi i resornom Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture, koje se hvali infrastrukturom a onda se ovakve stvari dešavaju", ističe sagovornik Danasa.
 
Stanje na železnici uticaće, kako kaže, i na projekat Jadar, s obzirom da će na dnevnom nivou morati da se transportuju hiljade i hiljade tona otpada, što će samo u ovom segmentu dovesti do zagađenja.
 
Igor Velić ukazuje na još jedan problem, koji ima veze sa Jadrom i sa mogućim nezgodama.
 
"Koliko nam se samo nezgoda desi na mestima gde se pruga ukršta sa putem, odnosno gde imamo prelazak pruge preko puta i obrnuto. Pa imate voz udario autobus, auto, pešaka ili biciklistu. Tu su i pružni prelazi koji nisu obezbeđeni adekvatnom saobraćajnom signalizacijom. A pruga koja bi trebalo da prođe kroz Jadar ukršta se sa više putnih pravaca. To nisu denivelisane raskrsnice i denivelisani prelazi, odnosno ne postoje u dva nivoa isključenje i uključenje kao na auto-putu i to je problem. To znači da ne samo što ćemo imati iskakanje vozila iz šina već i visok rizik da dođe do sudara voza i putničkog automobila, kamiona, pešaka", naglašava Velić. 
Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu ocenjuje da je reforma železnice izvršena do te mere katastrofalno da tehnološki manjak utiče i na nebezbednost.
 
Dok je za kopanje litijuma zadužena kompanija Rio Tinto, za prevoz materijala koji ostaje nakon rudarenja odgovornost snosi Železnica Srbije, te se imajući u vidu postojeće stanje, postavlja pitanje bezbednosti projekta Jadar i u ovom segmentu, o kome se u javnosti malo priča.
  • Malina NS

    01.08.2024 08:57
    Ulizica
    Napraviće cmizdravac njima i prugu, naravno po trostrukoj ceni kao i sve što je napravio
  • Curuzan

    01.08.2024 06:02
    Zagadjenje
    Radim na zeleznici i imamo ogromnih problema zbog ekoloskih propisa sa starim drvenim pragovima, zbog navodne kancerogenosti, a generacije zeleznicara su nanjima provela radni vek. Gde su sada da ukazu na stretnost litijumske jalovine i otpada. Sve korumpirano i beskrupolozno.
  • Дуле

    31.07.2024 22:15
    А преко које државе ће га извозити у Европу-Хрватска неће дозволити а Мађарска ће давити на граници па ће све то стајати у пограничној зони.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija