Na koliko najviše može da bude osuđen vozač oklopnog vozila Vojske Srbije ako bude proglašen krivim?

Vozaču oklopnog vozila Vojske Srbije, čije vozilo je u subotu prilikom sudara sa putničkim vozilom usmrtilo petoro osoba, Viši sud u Kraljevu je odredio pritvor do 30 dana.
Na koliko najviše može da bude osuđen vozač oklopnog vozila Vojske Srbije ako bude proglašen krivim?
Foto: 021.rs (Ilustracija)
On se sumnjiči za teško delo protiv javnog saobraćaja, prenosi Danas.
 
Prema Krivičnom zakoniku, u Srbiji se vozači koji usmrte nekoga u saobraćaju ne optužuju za ubistvo, već za to postoji posebno krivično delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja koje definiše član 297 Krivičnog zakonika.
 
Iako se u samom krivičnom delu ne spominje ubistvo, ono predviđa smrt osobe kao posledicu ovog dela.
Takođe, ovo krivično delo ne prepoznaje broj smrtno stradalih, tako da je za njegovo postojanje nebitno koliko njih je stradalo. I za jedno i za više stradalih osumnjičenom će se na teret staviti ovo delo.
 
Vozač koji je osumnjičen da je kriv za ovu saobraćajnu nesreću, u kojoj je stradalo petoro ljudi, od kojih troje dece, neće moći da bude osuđen na više od 12 godina, jer je za teško delo protiv javne bezbednosti saobraćaja koje za posledicu ima smrt jednog ili više lica propisana kazna od dve do 12 godina zatvora.
 
Raspon od deset godina između minimalne i maksimalne kazne zatvora je deset godina, jer se prilikom suđenja u obzir uzimaju razne otežavajuće ili olakšavajuće okolnosti.
Međutim, u sudskoj praksi je veoma retko da se za ovo delo dosuđuju maksimalne kazne zatvora, naročito ukoliko postoji bar neka olakšavajuća okolnost, koja može biti i to da okrivljeni nikada nije bio osuđivan, piše Danas.
 
Zašto se za usmrćeno lice u saobraćaju ne odgovara za ubistvo ili teško ubistvo?
 
Osnovna stvar zbog koje to nije moguće je umišljaj.
 
Za krivična dela ubistvo i teško ubistvo neophodan je umišljaj, dok za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja u kojem je neko lice stradalo umišljaj nije potreban, odnosno za ubistvo je potrebna namera da se neko liši života, dok je u saobraćaju dovoljno da je onaj koji je kriv za smrt prekršio neko saobraćajno pravilo i da je to dovelo do pogibije.
Zbog toga je i visina zaprećene kazne za ubistvo veća, pa je za ovo delo propisana kazna zatvora od pet do 15 godina, dok je za teško ubistvo propisana kazna od najmanje 10 godina pa do doživotne kazne zatvora.
  • Milisav

    24.09.2024 15:16
    Kod nas pravosudje me funkcionise,a i da radi 12 godina je najvise na sta moze biti osudjen bez obzira na okolnosti,jer je to da delo nastalo u saobracaju.Ljudi lupetaju svasta,prave se pametni kao u slucaju malog Koste,a sada se tako reci i ne spominje.Mi volimo da pametujemo,a nismo sposobni da napravimo normalnu vlast i dtzavu.AV i druzina nas drndaju evo bice deceniju i po.Zivimo u bezakonju i matrixu,a za to vreme nije uspela da sei rodi normalna i postena opozicija.Kakav smo mi narod? Saucesce porodicama poginulih.
  • Arkadije

    24.09.2024 08:51
    Umišljaj
    Nesavesni vozači, svojim dalovanjem na putevima, bahatom vožnjom. Čine umišljaj, da može doći to tragedije.
  • Fića

    24.09.2024 08:02
    Počelo je sa helikopterom...
    A, ko zna šta će biti do kraja...?
    Ili njihovog kraja ili naroda...!!!
    Mi ili oni...?!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija