"Saobraćaj u Srbiji bezbedniji nego pre 40 godina": Ali i dalje čitave porodice ginu na putevima

Saobraćaj u Srbiji mnogo je bezbedniji nego pre 30 ili 40 godina, ali naša zemlja i dalje jedna od evropskih zemalja u kojima se u saobraćaju najviše gine.
"Saobraćaj u Srbiji bezbedniji nego pre 40 godina": Ali i dalje čitave porodice ginu na putevima
Foto: 021.rs
To je rekao Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
On je za Tanjug rekao da se ta statistika dobija ako to pogledamo broj stanovnika, odnosno broj vozila koja se kreću na našim putevima i pojasnio da je u proteklih 10 godina na našim putevima poginulo skoro 5.500, a da je povređeno oko 196.000 osoba.
 
"To su ogromne brojke. Stradale su čitave porodice, stradale su čitave generacije", naveo je Okanović povodom Dana sećanja na žrtve saobraćajnih nesreća i naglasio da osnovni uzrok teških tragedija jesu upravo saobraćajne nezgode.
Okanović je istakao da nisu samo vozači odgovorni za saobraćajne nezgode, već su to često i pešaci.
 
"Situacija je retko kada crno-bela. Imamo i problem sa nebezbednim putevima na pojedinim deonicama, imamo problem i sa tehničkom ispravnosti vozila. Ali ponavljam, osnovni problem je u našoj svesti", rekao je Okanović.
Na pitanje gde se češće dešavaju nezgode, Okanović je rekao da je generalno veća koncentracija saobraćajnih nezgoda u naseljenim područjima.
 
"Tu više stradaju pešaci, a ako pričamo o vozačima i putnicima vozila, oni više stradaju na otvorenim deonicama, odnosno na putevima van naselja", objasnio je on.
 
Okanović je naveo da su mladi vozači jedan od pet najvećih problema bezbednosti saobraćaja u celom svetu, kao i da su kao takvi prepoznati od strane Ujedinjenih nacija.
 
"Osnovni problem kod mladih generacija jeste malo znanja, puno samopouzdanja. Zadatak sistema jeste da podigne taj nivo znanja, a smanji to samopouzdanje koje se, naravno, gubi samim tim što vi mladim ljudima predočite, koje su posledice saobraćajnih nezgoda", rekao je Okanović.
 
On je istakao da mladi vozači imaju prava na greške, ali da sistem mora da spreči te greške.
 
"Mlad čovek ima pravo da veruje da ne mora da vezuje pojas dok vozi i da je 50 kilometara na čas mala brzina i da mu prosto, ukoliko dođe do sudara, pri toj brzini pojas zapravo ništa i ne znači", rekao je Okanović.
Prema njegovim rečima, u proteklih 10 godina u saobraćajnim nesrećama stradalo je gotovo 1.100 mladih.
 
"I to je, na žalost, vodeći uzrok smrtnog stradanja mladih u Srbiji", naveo je Okanović.
  • Realista

    18.11.2024 09:09
    polaganje mora poskupeti!
    @Где 18.11.2024 • 07:28, možda obuka jeste kratka i površna ali je zato skupa, jer samo skupe obuke daju rezultate iz bezbednosti - a trebalo bi još da bude skuplja da bi ljudi bili još bezbedniji.
    A sad, zamislite narod, tj. rulju, koja misli da bez sprovođenja zakona može da ima ikakvu bezbednost i u jednom sektoru života?
  • pre 40 godina

    18.11.2024 08:42
    hahah
    Odličan uspeh.
    Bolje je nego 84-e.
    Daj još jedan mandat i uduplaj cenu polaganja da stignemo i ove iz 85-e.
    Dobra stvar je da već imamo duplo više policije nego za vreme zlih komunista. Jedino što ih slabo ima po gradu sem za uviđaj i to što se sakrivaju po protestima unutar zgrada..

    Dobro je sve to
  • Šira slika

    18.11.2024 08:38
    Nije bitno šta se kaže, već ko kaže. U ovom slučaju vlasnik privatne nevladine organizacije finansirane našim novcem. I to pravnik.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija