Deset ljudi poginulo u saobraćaju za nedelju dana: Izračunato koliko državu košta svaka nesreća

Deset ljudi je poginulo, a 341 osoba je povređena u saobraćajnim udesima za sedam dana u Srbiji.
Deset ljudi poginulo u saobraćaju za nedelju dana: Izračunato koliko državu košta svaka nesreća
Foto: Pixabay (ilustracija)
Izgubljen život nema cenu, ali za državu trošak jedne najteže nesreće iznosi oko 3,3 miliona evra, ističe za RTS Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja. To je u proseku godišnje oko 4,1 milijardu evra.
 
Trošak jedne saobraćajne nezgode sa teško povređenom osobom je skoro pola miliona evra, a sa lakše povređenim iznosi oko 38.500 evra.
Srbija je od 2015. do 2020. godine izgubila 20,5 milijardi evra.
 
Udeo troškova saobraćajnih nezgoda u ukupnom BDP-u Srbije je skoro devet odsto, što je najveći udeo u ukupnom BDP-u u Evropi. 
 
Srbija je zato usvojila Strategiju bezbednosti saobraćaja pre godinu dana.
Pukovnik policije Slaviša Lakićević istakao je za RTS da je najveći problem u saobraćaju brzina kretanja vozila jer je to u 42 odsto slučaja uzročnik saobraćajnih nesreća.
 
"U prethodnom periodu nismo ostvarili ciljeve Strategije, koji su veoma ambiciozni", ističe Lakićević.
 
Prema njegovim rečima, veliki je i problem (ne)vezivanja sigurnosnih pojaseva u vozilu, što se poštuje najviše na prednjim sedištima, oko 80 odsto, a na zadnjim samo 18 procenata.
 
"Podneli smo prošle godine više od 180.000 prijava za nekorišćenje pojaseva. Ako bismo poštovali propis, godišnje bismo spasili više od 100 života. Prošle godine je poginulo 286 vozača u nesrećama, a polovina njih u tom trenutnu nije koristilo pojas. Poginuo je i 81 putnik, a dve trećine njih nije koristilo pojas", ukazuje Lakićević.
 
Napominje da je prošle godine poginulo i 134 pešaka, od čega 98 u naselju, dok 24 na pešačkom prelazu, gde bi trebalo da su najbezbedniji.
 
Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja kaže da je Agencija za novi Zakon o bezbednosti saobraćaja poslala predlog da se kažnjavaju vozači čiji putnici ne koriste sigurnosne pojaseve. 
 
"Ako smo spremni za to, možemo da povećamo bezbednost u saobraćaju", navodi Ilić.
Napominje, takođe, da ljudski život nema cenu, ali da je Agencija posebnom metodologijom ljudskog potencijala došla do podatka da jedna saobraćajna nesreća košta 3,3 miliona evra. 
 
"Ciljeve koje smo zadali Strategijom nismo uspeli da ispunimo, kada preračunamo koliko ljudski život košta po ovoj metodologiji. Nemamo pad broja poginulih kakav smo želeli", ističe Ilić i dodaje da visokim kaznama za vozače koji ne poštuju propise, ali i prevencijom možemo da postignemo bolje rezultate.
  • Sramne izjave

    22.10.2024 08:42
    Znači od tolikih agencija i stručnjaka koji dobijaju velike plate, došlo se do zaključka da treba još oštrije udariti po džepu one koji (po gradu) ne vežu pojas?
    (Garant će ovi da se pretvori u lov na obične ljude koji po gradu ne vežu pojas).

    Jer kada vežu, nema veze da li je nadrogiran, mrtav pijan, bahat, drzak, pretiče kao manijak, uleće u makaze... Nema veze što vojska ne gleda da li njeni voze pijani vozila od 17 tona... Važan je pojas!

    Iz ovoga može samo da se zaključi da vas briga za živote, ali fali para u budžetu, koje bi mogle da se nadoknade još strožim kažnjavanjem običnih vozača.

    Vrlo sramno. Samo su vam pare i korist bitni. Najmanji problem u saobraćaju su pojasevi, iako su jako bitni. Mafijaš je vozio Mercedes sa policijskim blinkerima, divljač po putu, pijan, ubio troje ljudi. Kao, njih bi spasao pojas od luksuznog Mercedesa koji im je samleo auto od udarca.
  • Vozač

    22.10.2024 08:30
    U ZOBSu postoji vrlo pokvarena floskula, neprilagođena brzina uslovima puta. Pa kad noću udarite neosvetljenu rampu za naplatu putarine u izgradji, ili u levoj traci auto puta ugazite u stajaću vodu i izletite s puta, u statistici se vodi kao prekoračenje brzine. Beskonačnom represijom se očigledno ništa ne postiže, u Nemačkoj su pojedine kazne niže nego u Srbiji pa je bezbednost na mnogo većem nivou.
  • Pera Ždera

    22.10.2024 08:27
    Која црна агенција
    Овакво лупетање није било одавно. Квази агенција нас кошта милионе евра годишње и то су бачене паре. Такви "стручњаци" не требају ником. Њихова улога је да неуким филозофирањем предлашу неке измене ЗОБС, које су нам се већ хиљаду пута обиле о главу.
    Милиони и милијарде евра коштају државу, а добро се зна да 90% трошкова било какве несреће сносе осигурања, на основу обавезног осигурања, поправке, теже или лакше инвалидности и не дај боже смрти. Остало кроз тужбе и парнице.
    Неспособна држава, неспособна агенција.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija