Šta mislite o novom predlogu: Da li u centru treba postaviti privremene biciklističke staze i trake?
Privremene dvosmerne biciklističke staze i jednosmerne obostrane trake u centru grada novi su predlog koji Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) upućuje gradskim urbanistima.
Foto: 021.rs
Predlog za uređenje ovog dela centra Novog Sada obrazložen je na platformi "Tvoj grad", na kojoj građani mogu da predlože svoje ideje za unapređenje funkcionisanja Novog Sada. Takođe je zvanično upućen organima, navodi se u saopštenju NSBI.
Kako se navodi u predlogu projekta, razlog za novu inicijativu je nedostatak adekvatne kompletne biciklističke putne infrastrukture u ulicama poput Temerinske, Jovana Subotića i u Šafarikovoj.
"Iz tog razloga se građani i plaše da bicikliraju kroz Temerinsku, Jovana Subotića i Šafarikovu, što je i opravdano. Ove ulice su u potpunosti nepristupačne biciklistima i pre svega zbog velikog intenziteta motornog saobraćaja, veoma nebezbedne. Iz tog razloga, uputili smo predlog Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije da razmotri opciju izgradnje privremenih biciklističkih staza i traka na kolovozu. Uz to, u predlogu smo naveli da je neophodno da staze odnosno trake budu zaštićene stubićima radi veće bezbednosti biciklista i smanjenje mogućnosti nepropisnog korišćenja i parkiranja na stazama i trakama u ovim ulicama", navode u NSBI.
Šafarikova ulica; Foto: 021.rs
Aktivisti u predlogu projekta navode da su gradovi širom Evrope (poput Pariza), ali i regiona, izgradili privremene biciklističke staze na kolovozu, a primeri su Budimpešta i čak Podgorica.
"Podgorica je sa svega 1.5 odsto učešća biciklista u saobraćaju (Novi Sad ima preko 10 odsto) prvi grad iz regiona koji je za te potrebe obeležio privremene biciklističke staze na kolovozu. U čak tri ulice je oduzeta saobraćajna traka za potrebe izgradnje privremenih biciklističkih staza u dužini od dva kilometra. Smatramo da ovakav potez nadležnih gradskih institucija utiče pozitivno na svest građana - ukoliko grad unapređuje biciklističku infrastrukturu i stvara bezbedne opcije za bicikliranje i demotorizaciju, građani će se radije opredeliti za korišćenje bicikla", navodi se u predlogu projekta.
Pariz je, na primer, u poslednje dve godine iz centra grada uklonio oko 40.000 parkinga za automobile, a u više od 30 ulica u centru oduzeo saobraćajne trake od automobila da bi izgradio biciklističke staze.
NSBI zaključuje da, ukoliko grad stvara podsticajno okruženje za motorna vozila, odgovor sledi u vidu više motornih vozila na ulicama, pa i više gužvi, zagađenja i nedostatka parkinga i zelenih površina.
Temerinska ulica; Foto: 021.rs
Šta se konkretno predlaže?
Predlažu se nove metode izgradnje biciklističkih staza, koje gradski urbanisti do sada nisu primenjivali - zaštitni pojasevi sa "stubićima" i razdelnim ostrvom.
"Širina kolovoza u Temerinskoj ulici u zavisnosti od dela ulice se kreće u proseku 12 metara, predlažemo da se projektuju obostrane jednosmerne biciklističke trake u širini 1,5 metar, dva obostrana zaštitna pojasa sa stubićima odnosno 'armadilom' u širini od 0,5 metara, dve obostrane saobraćajne trake u širini od 3,5 metra i jedno razdelno ostrvo. Ostrvo može biti u visini odnosno na kolovozu, obeleženo adekvatnom horizontalnom signalizacijom", navodi se u obrazloženju.
Predlaže se i izgradnja privremene, jednostrane, dvosmerne biciklističke staze u Jovana Subotića, od Kisačke do Masarikove.
"U delu Ulice Jovana Subotića od Kisačke do Vojvode Bojovića kolovoz je širine 9 metara, dok je u delu između Vojvode Bojovića do Masarikove kolovoz širine od 11 do 16 metara. Kako širina kolovoza ne ispunjava potrebne uslove za bezbedno odvijanje saobraćaja, potrebno je uraditi projekat reorganizacije prostora i to tako da se na delu kolovoza sa jedne strane obeleži dvosmerna biciklistička staza širine 2 metra, te tri saobraćajne trake za motorna vozila širine 3 metra po traci", predloženo je na platformi "Tvoj grad".
Novosadska biciklistička inicijativa kaže da su i prethodnih godina predlagali izgradnju privremenih biciklističkih staza, barem dok se finalno rešenje na terenu ne usaglasi sa urbanističkim aktima. Ali, gradska vlast nije imala sluha.
"Glavni izgovor je bio taj da se od automobila ne može oduzeti traka jer će se stvarati gužve, zato što je u tim ulicama saobraćaj velikog intenziteta i zato što biciklisti mogu koristiti kolovoz, iako je veoma rizično voziti bicikl u ovim ulicama baš zbog nepostojanja bezbedne biciklističke infrastrukture", poruka je NSBI, koja poziva građane da podrže ovu ideju glasanjem na platformi "Tvoj grad".
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
5
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
15
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
105
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
19
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
4
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
6
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
23
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
9
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
24
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
26
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
84
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 46
Pešak
Zebra
Маја
Ионако возе где стигну. Џаба паре бацате
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar