SRCE o računima za struju: Direktorka poslala elektroinženjere na obuku za očitavanje brojila

U Elektrodistribuciji Srbije (EDS) srušio se čitav sistem za očitavanje brojila, poručuju u stranci Srbija Centar.
SRCE o računima za struju: Direktorka poslala elektroinženjere na obuku za očitavanje brojila
Foto: 021.rs
U ovoj stranci ukazuju na situaciju u Novom Sadu kao na primer urušavanja, gde se građani već duži period suočavaju sa kašnjenje računa, velikim iznosima koje moraju da plate i navodnim dugovima iz prethodnog perioda. 
 
Opoziciona stranka poručuje da se građanima mesecima unazad ispostavljaju računi za električnu energiju bez prethodnog očitavanja brojila, što je krivično delo. 
"Mnogi građani širom Srbije već su osetili po svom džepu da nešto nije u redu sa računima za struju, jer su dobili nenormalno visoke iznose za letnje mesece. Prema informacijama Srbija centra, broj očitanih brojila prethodnih meseci iznosio je samo oko 20 odsto, pa postavljamo pitanje nadležnima na koji način su građanima Srbije ispostavljani računi za električnu energiju mesecima unazad kada nemaju dokaz koliko je ko potrošio?", pitaju u SRCE.
 
U stranci SRCE tvrde da je ovih dana problem dodatno kulminirao, navodeći da je v.d. direktorka Elektrodistribucije Biljana Komnenić odlučila da zaposlene, uključujući i elektroinženjere, pošalje na obuku za očitavanje brojila, a onda i na terenski rad da očitavaju brojila po kućama i zgrada. 
"Dakle, elektroinženjeri u EDS neće više raditi inženjerski posao, već će ići na teren da čitaju brojila, što je posao na nivou kvalifikacija osoba sa zavšenom osnovnom školom. Ovo je samo nastavak omalovažavanja stručnog kadra", navode u SRCE, poručujući da je u jednom sektoru na rukovodeće mesto postavljen SNS kadar bez elektrotehničkog fakulteta. 
 
Ova stranka za situaciju okrivljuje direktoru, smatrajući da bi trebalo da podnese ostavku. Umesto toga, kažu, firma se još više urušava.
 
"Koliko god loše da funkcioniše, EDS će se preko mrežarine plaćati novcem građana Srbije i tako nastaviti dodatno da oštećuje građane. Kako bi zataškali problem nadležni u EDS i resornom Ministarstvu rudarstva i energetike se, saopštavanjem informacija da ulažu u sistem zamene brojila 320 miliona evra dok se ključni segment EDS sistema-mreža 110 kV i bukvalno raspada, praktično smeju u lice građanima Srbije kojima mesecima unazad ispostavljaju račune za električnu energiju bez prethodnog očitavanja brojila", zaključuju u SRCE.
 
S obzirom na to da je problem sa računima za struju sve očiglednije, jer je nemoguće ne primetiti dugi red kod zgrade EPS-a u Novom Sadu, u priču su se uključile i stranke. 
 
Elektrodistribucija je reagovala prethodno na saopštenje Lige socijaldemokrata Vojvodine, navodeći da su tvrdnje ove stranke o neočitavanju brojila "potpuno netačne i koriste se za politizaciju projekta koji unapređuje i modernizuje energetski sistem".
Oni tvrde da su "sva brojila koja su postavljena u okviru projekta finansiranog iz donacije EU očitana" i da je "potpuna izmišljotina da ne rade". 
 
"Za sve korisnike potrošnja je memorisana u brojilima i očitana, ali, kako su građani već obavešteni, u Vojvodini je posle 20 godina uvođen novi softver i deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese u taj softver. Proces modernizacije i primene novog softvera odvijao se uporedo sa redovnim aktivnostima i, na žalost, dolazilo je do određenih zastoja što se odrazilo i na kašnjenje računa kod jednog broja korisnika", navode u Elektrodistribuciji Srbije. 
 
Tvrde da će "svi korisnici koji su dobili račune bez očitanog stanja dobiti ispravke računa od snabdevača".
 
"Nastale probleme rešavamo zajedno sa EPS Snabdevanjem i korisnici neće biti oštećeni. Eventualne reklamacije korisnici mogu da pošalju mejlom, bez potrebe da dolaze na šalter", stoji u saopštenju Elektrodistribucije Srbije.
  • /

    01.10.2024 12:07
    Nije toliki problem s očitavanjem koliko je sa samim brojilom. Kako moj stan koji nikada nije prešao 250kWh u avgustu ima 550?? Kako je brojilo podduplalo tu cifru? Nemojte reći da je klima, jer niti je radila dan i noć niti je radila više nego prošlog avgusta. Postavljam pitanje da li se daljinski samo očitava ili je moguće daljinski i "podesiti" stanje? Ko će to da mi odgovori?
  • Student

    01.10.2024 12:04
    Ima li neko rešenje?
    Da li je neko uspešno okončao proces žalbe na račun i može li reći koji su koraci?
  • sss

    01.10.2024 12:03
    @Speedy svaka ti ja ka u Njegosa

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti