Dogovorena Euro 7 norma, automobili ipak neće biti skuplji

Evropski savet i Evropski parlament dogovorili su Euro 7 normu za homologaciju motornih vozila.
Dogovorena Euro 7 norma, automobili ipak neće biti skuplji
Foto: Pixabay
Nova uredba pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila po prvi put u jednom zakonu.
 
Iako je prvobitni predlog predviđao jačanje graničnih vrednosti emisija koje ne bi trebalo da se prekorače, realnost je da nisu uključene nikakve značajne promene, tako da aktuelni tekst Euro 7 generalizuje donje pragove postavljene standardom Euro 6.
Prevedeno, čini se da je pobedio lobi auto-industrije, koji je bio za minimalne promene. 
 
Euro 7 takođe postavlja uslove za električne automobile. Privremeni sporazum će zadržati ograničenja emisija Euro 6 za automobile i kombije, ali će povećati ograničenja za autobuse i kamione.
Pored emisije gasova, uvode se ograničenja za čestice koje nastaju abrazivnim delovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima, i postavljaju zahtevi za trajanje baterije EV.
 
Što se tiče emisija čestica, takođe poznatih kao fine čestice (PM10), uvedena su nova ograničenja. U slučaju automobila i kombija postavljene su sledeće granice: 3 mg/km za električna vozila i 7 mg/km za vozila sa hibridnim pogonom i vodoničnim gorivnim ćelijama.
 
Što se tiče trajanja baterije, Euro 7 postavlja minimalne granice degradacije kojih se proizvođači moraju pridržavati. Propisi nalažu da EV baterije moraju ispuniti sledeća dva uslova: zadržati najmanje 80 odsto svog prvobitnog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.
 
Zatim, održati najmanje 72 odsto svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
 
U slučaju kombija, postavljaju se različiti parametri: 75 odsto kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara i najmanje 67 odsto kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
 
Granice emisije azotnih oksida (NOx), ugljen-monoksida i ugljovodonika, kao i masa čestica ostaju nepromenjene u poređenju sa Euro 6: 60 mg/km za vozila na benzin i 80 mg/km za dizel vozila.
 
Euro 7 ograničava emisiju čvrstih čestica prečnika od 10 nm (PN10), umesto 23 nm u normi Euro 6.
Uglavnom, auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem standardu Euro 7. Ukoliko bi se uvela restriktivnija ograničenja, bila bi neophodna velika ulaganja u nove tehnologije za smanjenje štetnih gasova.
 
Cena automobila bi porasla, a posebno bi bili ugroženi mali automobili (ili, bolje rečeno, njihovi kupci), kao što su, na primer, Volkswagen Polo ili Renault Clio, koji bi bili preskupi, odnosno cena bi im porasla i do 4.000 evra zbog novih katalizatora i sistema za smanjenje emisija.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Italija pooštrila kazne za vozače

Novi Zakon o putevima koji je predložio ministar saobraćaja Mateo Salvini, koji pooštrava kazne za korišćenje mobilnih telefona za volanom i vožnju pod dejstvom alkohola, stupio je na snagu.