Svi novi automobili od sada moraju da imaju ovih šest sistema pomoći na putu

Nova uredba EU nalaže da svi novi automobili od danas, 7. jula moraju biti opremljeni brojnim novim sistemima pomoći, uključujući upozorenje na prekoračenu brzinu.
Svi novi automobili od sada moraju da imaju ovih šest sistema pomoći na putu
Foto: Pixabay
Ovo će biti obaveza samo za nove modele koji će biti predstavljeni ove godine, ne i za modele koji su od ranije na tržištu. Oni će sisteme morati da uvedu prilikom narednog redizajna ili predstavljanja novog modela.
 
Reč je o sistemu Intelligent Speed Assistance (ISA) koji prati brzinu u automobilima. Novoregistrovani automobili moraju biti opremljeni ISA-om. Ukratko, sistem koristi zvučne ili vizuelne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Sistem takođe može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa daje lagani otpor prilikom pritiska ili vibrira, u odgovarajućim situacijama u vožnji.
Novi propisi predviđaju i dodatne obavezne sisteme pomoći, poput crne kutije koja bi trebalo da pruži podatke u slučaju nesreće i pripreme za tzv. alcolock. To bi trebalo da omogući naknadnu ugradnju imobilizatora osetljivih na alkohol.
 
ISA ne ograničava brzinu i ne koči aktivno automobil. Vozači su i dalje ti koji su odgovorni i upravljaju automobilom. Važno je naglasiti da se ISA ne može trajno isključiti. Može se deaktivirati svaki put kada se vozilo ponovo pokrene. Međutim, čim ponovo upalite automobil, ona je upaljena.
Obavezni sistemi u novim automobilima
 
Od 7. jula 2024. dodatni sistemi pomoći biće obavezni za novoregistrovanim vozilima:
 
Blackbox (crna kutija): I automobili dobijaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR). Kontinuirano beleži informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju vazdušnog jastuka, ali ih redovno i briše. Samo u slučaju nesreće podaci se skladište nekoliko sekundi pre i nakon sudara kako bi se što bolje rekonstruisao tok nesreće. Podaci o nesrećama čuvaju se lokalno u vozilu u zatvorenom sistemu. Budući da je crna kutija obavezna za sva novorazvijena vozila od prošlog jula, već danas je ugrađena u brojne nove automobile.
 
Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sistem koji samostalno može da prepozna opasne situacije i zatim automatski zakoči vozilo kako bi se izbegle ili ublažile nesreće.
 
Svetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svetlo kočenja u nuždi na zadnjem delu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.
 
Upozorenje na umor: Ovaj sistem je namenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primer, akustična ili vizuelna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.
Asistent za vožnju unazad: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji u rikverc, takođe su potrebni pomoćnici koji detektuju osobe ili predmete iza vozila.
Upozorenje o napuštanju trake (lane assist): Sistem podrške koji detektuje ako automobil prelazi u drugu traku i pomaže vozaču da ostane u svojoj traci.
 
Alcolock u pripremi: Novi interfejs za imobilizatore osetljive na alkohol, takozvane "alcolocks", takođe postaje obavezan. U budućnosti će imobilizatori jednostavno morati da se naknadno ugrade.
  • Aleks

    08.07.2024 06:41
    EU je definitivno fijuknula. Napravice znatno vecu stetu nego korist.
  • Danilo

    07.07.2024 18:39
    Audijev sistem je opasan
    Audijev AudiSense stvara mnoge probleme vozacima, vi kad hocete da ubrzate da biste izbegli opasnost, on ce zakociti ako je tako procenio. Desilo mi se nekoliko puta, bio sa njima u kontaktu, ne moze da se iskljuci. Bile su opasne situacije i imao sam srece. Promenio sam marku automobila.
  • 21 vek

    07.07.2024 16:08
    Alcolock medju ovim nasim divljacima???

    Vozice auto star 20 god samo da mogu i dalje da zderu ko svinje!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.