"Super Mario" protiv depresije: Kako igrice pomažu kod psihičkih oboljenja?

Nije svaka video-igra ista i nije svaki pacijent isti. Ali, mnogim ljudima sa psihičkim oboljenjima igrice zbilja pomažu.
"Super Mario" protiv depresije: Kako igrice pomažu kod psihičkih oboljenja?
Foto: Screenshot (YouTube/Illumination)
"Pozitivni efekti su jasno primetni kada se igrice koristi za smanjenje stresa ili unapređenje mentalnog zdravlja", kaže Moric Bergman, piše Dojče vele (DW).
 
Neuropsiholog i njegove kolege u Univerzitetskoj bolnici u Bonu već nekoliko godina istražuju kognitivne performanse kod osoba sa psihičkim oboljenjima.
Bergman je nedeljama koristio video-igricu na pacijentima sa depresijom i to "Super Mario Odiseja". Tu se poznati vodoinstalater vodi kroz živopisni 3D svet, piše DW.
 
"Uspeli smo da pokažemo da trening na video-igricama kao dodatak bolničkom lečenju ljudi koji pate od depresije može da dovede do poboljšanja njihovih kliničkih simptoma i vizuelno-prostorne memorije", objašnjava Bergman.
Igranje za blagostanje
 
Zajedničko igranje je takođe veoma važno za društveni osećaj blagostanja, posebno za mlade, kaže Zilke Luks. Ona je viša psihološkinja u Univerzitetskoj klinici u Bonu.
 
"Mladi igraju sa svojim vršnjacima, razgovaraju o igricama kao o zajedničkom interesu i proširuju svoje interakcije i odnose. Igre tako promovišu interakcije u stvarnom svetu", kaže Luks. 
 
Pokazalo se da igre za više igrača poboljšavaju kvalitet odnosa, socijalnu podršku i psihosocijalnu dobrobit.
 
Ali, studije takođe pokazuju da ljudi koji se već osećaju usamljeno mogu postati još usamljeniji igrajući video-igrice. 
 
"Uticaj video igara u velikoj meri zavisi od individualnih okolnosti i konteksta igara", naglašava Luks.
 
Protiv svakodnevnog stresa
 
Video-igre nude priliku da se odvrati pažnja od svakodnevnog stresa i uđu u stanje "toka" (flow), objašnjava neuropsiholog Bergman.
 
Ovo je vrsta fokusirane svesnosti u kojoj je osoba potpuno uključena u aktivnost, oseća se snažno fokusiranom i može doživeti intenzivan osećaj radosti i ispunjenosti.
 
"U stanju 'flowa' ljudi su često posebno produktivni i kreativni. Negativne misaone spirale se prekidaju i stimuliše se pronalaženje inovativnih rešenja", kaže Bergman.
 
Studije pokazuju da video-igrice mogu smanjiti nivo stresa i povećati samopoštovanje.
Igranje u bihejvioralnoj terapiji
 
Psiholog Benjamin Štrobel istražuje igrice više od deset godina i govori o svojim nalazima u psihološkom podkastu "Iza ekrana" (Behind the screen).
 
"Postoji nekoliko igara koje su posebno razvijene za upotrebu tokom psihoterapijskih sesija", kaže on. 
 
Igrice "Potraga za blagom" i "Riki i pauk" sa Univerziteta u Cirihu koriste se kao deo bihejvioralne terapije za decu i mlade sa raznim oboljenjima.
 
Depresivni mladi ljudi na Novom Zelandu takođe imaju mogućnost da besplatno igraju onlajn "igru uloga" SPARKS, za koju su studije pokazale da ima sličan uspeh kao i konvencionalna psihoterapija za lečenje depresije.
 
U prošlosti su se video-igre često posmatrale vrlo kritički, kaže Štrobel. U fokusu kritike su bile potencijalne opasnosti kao što su dugo vreme ispred ekrana, izloženost nasilju i rizik od zavisnosti.
 
Nove studije pokazuju da video-igre, ako se koriste svesno i umereno, mogu imati pozitivne efekte.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje