Srbija će uskoro moći da uvozi i polovnjake iz SAD i Kine, ali moraće da uslede popravke - evo koje

Predlogom o izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je usvojila Vlada, biti omogućeno uvoziti polovne automobile sa tržišta Kine i Amerike, i uz određene prepravke registrovati ih kod nas.
Srbija će uskoro moći da uvozi i polovnjake iz SAD i Kine, ali moraće da uslede popravke - evo koje
Foto: Pixabay
Petar Veličković sa sajta "Polovni automobili" je rekao da ranije nije bilo moguće uvoziti automobile iz Kine i Amerike zbog i dalje važećih zakonskih odredbi, odnosno da je trenutno jedino moguće uvoziti automobile iz Amerike samo ako su fabrički proizvedeni tako da zadovoljavaju jednoobrazne tehničke uslove i standarde koji važe u našoj zemlji, a oni su identični onima koji se primenjuju na nivou EU.
"Izmenama zakona stvoriće se preduslovi da se ta vozila registruju kod nas uz određene prepravke, kao što se to radi u EU već godinama unazad", pojasnio je on.
Veličković je nabrojao neke prepravke na vozilima koje će biti obavezne da bi se izjednačili i iznivelisali standardi.
 
"U Americi su snopovi svetala drugačiji u odnosu na naše, pokazivači pravca su crveni a kod nas su narandžasti, brzinometri pokazuju brzinu u miljama..." izjavio je on i objasnio da su to prepravke koje će morati da budu odrađene na vozilima kako bi ti standardi morali da budu ispunjeni, kako bi vozila mogla da prođu kroz proceduru ispitivanja, tehničkog pregleda i registracije.
 
Veličković je najavio da će taj postupak voditi Agencija za bezbednost saobraćaja i da ona može da ovlasti privredna društva, odnosno firme, da vrše ta ispitivanja i prepravke, dok ona izdaje uverenja i kontroliše taj proces.
 
On smatra da izmenom Zakona o bezbednosti saobraćaja taj Pravilnik i ispitivanja treba da donese vozačima olakšicu da za neke manje prepravke na vozilima, kao što su ugradnja kuke ili zatamnjivanje stakla, neće više biti potrebna potvrda od proizvođača ili tehnički pregled, što treba da donese uštedu prosečnom vozaču.
 
"Zato je taj podzakonski akt vrlo važan, nadamo se svi da će biti do kraja ove godine usvojen, da prati usvajanje Zakona o bezbednosti saobraćaja koji treba da prođe skupštinsku proceduru", izjavio je Veličković.
 
Na pitanje o kvalitetu polovnih automobila sa tržišta Kine i Amerike on je odgovorio da kvalitet automobila varira, i naveo je kao primer da je naišao na istraživanje urađeno sa američkim vlasnicima polovnjaka u kom je veliki broj ljudi naveo da nisu u stanju da redovno servisiraju i održavaju svoja vozila.
 
"Procena je da je cena polovnog automobila u Americi 20 do 30 odsto jeftinija u odnosu na polovne automobile u Evropi, međutim sve je poskupelo na tržištu automobila čak i transport", rekao je Veličković i kao primer naveo da ako polovni automobil iz Evrope na našem tržištu vredi 10.000 evra, troškovi carinjena i ostali troškovi iznose 1.500-2.000 evra, taj isti automobil u Americi košta 8.000 evra, ali bi troškovi uvoza bili nekoliko hiljada dolara, i dodao da mu ne deluje da će trgovcima automobila to biti isplativo.
 
"U ovom trenutku deluje da će biti isplativije uvoziti one polovnjake koji ovde ne mogu da se nađu ili koji su jako skupi, premijum modeli koji koštaju nekoliko desetina hiljada evra, pa da se onda nadomeste troškovi transporta kroz neku preprodaju", izjavio je Veličković.
 
 
On je naveo da će ove promene pogodovati i ljudima koji treba da dobiju automobil od nekoga iz srpske emigracije u Americi, dakle automobil koji nije predviđen da se prodaje, i dodao da nema podatke o velikoj zastupljenosti uvoza polovnjaka iz Amerike u Evropu upravo zbog velikih troškova transporta i višemesečnog čekanja da stignu.
"Ne očekujem neke velike promene na domaćem tržištu kad sve ove novine u zakonu i podzakonskim aktima budu stupile na snagu, mislim da će se te promene odvijati sporo, biće potrebno vreme da naši ljudi ispitaju sve to", rekao je Veličković i objasnio da se svake godine u Srbiju uveze sa teritorije Evrope između 130.000 i 150.000 vozila i da to nije mali broj da bi tek tako došlo do neke promene.
 
"Mi imamo rast cena koji je kontinuiran, svakog meseca skaču po malo, u narednom periodu ćemo i dalje zavisiti od tržišta Evrope, a tek kad prođe neko vreme osetićemo posledice uvoza sa tržišta Amerike", izjavio je Veličković.
 
On je izrazio nadu da će se pre trendovi iz Evrope, u vidu veće prodaje polovnih automobila koji će oboriti cene, preliti na manja tržišta kao što je srpsko, nego što će tržište Amerike direktno doneti značajne promene.
  • SNS PINK N1 NASILJE

    30.08.2023 09:56
    A ne smeta im volan na desnoj strani kada uvezu automobil iz Velike Britanije. To moze, a smeta im boja zmigavca i merna jedinica na brzinomeru. Samo u vucicijevoj srbijaniji.
  • /

    30.08.2023 08:55
    iz kine... ajde pa da imamo jos vise zapaljenih automobila po putevima...
  • Blazo

    30.08.2023 08:41
    Kad svi
    Sad potrce ljudi da kupe automobile sa 2,3..5 hiljada kubika koje Ameri voze jer im se moze. Jedva cekam da vidim izraze lica kad vide cenu registracije americkih vozila.
    Ili ce biti porast invalida sa 5.0 motorima :)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija