Počelo testiranje brze pruge Beograd-Novi Sad, otvaranje u martu

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da je počelo testiranje brze pruge od Beograda do Novog Sada.
Počelo testiranje brze pruge Beograd-Novi Sad, otvaranje u martu
Foto: 021.rs
Najavio je da će ona biti otvorena za putnički saobraćaj u martu.
 

Još dva Štadlerova brza voza uskoro stižu u Srbiju, jedan krajem januara, a drugi početkom marta, rekao je Momirović i podsetio je prvi od ukupno tri voza koji je Srbija kupila od te švajcarske kompanije stigao u našu zemlju krajem oktobra.

Momirović dodaje da je Srbija te vozove već platila i da je reč o najboljim vozovima u svetu u toj kategoriji.
 
Napominje da će pruga biti puštena u martu, za sada, samo za putnički saobraćaj.
 
"To je revolucionarni projekat u srpskoj železnici, posle više destina godina mi imamo jedan projekat koji će u tehnološkom, saobraćajnom i bilo kom smislu promeniti perspektivu železnice u našoj zemlji", rekao je Momirović.
 
Ističe da je do pre 30 godina osnova saobraćaja u našoj zemlji bila železnica, ali da to davno više nije, kao i da bi trebalo da ima mnogo veće učešće u prevozu putnika, pošto je to i ekološki najispravniji vid saobraćaja.
 
Međutim, ukazuje da naši vozovi i dalje idu sporo, iako je država poslednjih godina uložila dosta novca u obnovu pruga.
 
Ostaje, kaže, da se obnovi još dosta pruga i da se nabavi još dvadesetak novih putničkih kompozicija.
 
"Promene u železnici postoje, ali ova izgradnja će biti revolucionarna i dovešćemo železnicu na takav nivo da postane poželjan vid saobraćaja za mlade, poslovne ljude i sve one koji se železnice sećaju iz nekog prethodnog perioda, iz 70-ih i 80-ih godina prošlog veka", rekao je Momirović.
 
Kaže da je u toku i rekonstrukcija pruge od Subotice do Segedina koja je počela tokom 2021. godine i da je ona važna i za projekat brze pruge Beograd-Budimpešta.
 
Momirović je naglasio da će Beograd, Novi Sad, Subotica i mnogi drugi manji gradovi u Vojvodini biti dobro saobaćajno povezani sa Budimpeštom.
 
Takođe, naglasio je da je izgradnja brze pruge velika prilika za naš turizam, industriju, kao i razvoj čitave ekonomije.
 
"Očekuje se da ćemo do 2025. godine pustiti brzu prugu Beograd-Budimpešta, ali to ne zavisi samo od nas", napomenuo je Momirović.
 
Srbija će svoj deo pruge do Subotice završiti do kraja 2024. godine ili najkasnije do 2025. što će, kako kaže, značiti da je Srbija u saobraćajnom smislu već deo EU.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Детелинара

    03.01.2022 15:54
    @Ing.
    Свака пруга преко 200кмч која нема прелазе у истом нивоу са осталим саобраћајем се сматра брзом пругом. Србији као малој земљи не треба бржа пруга јер је мала раздаљина између градова за тако велике брзине. Нпр. пруга Пешта - Беч не прелази 190кмч, а већим делом трасе иде око 160кмч. Иначе воз који иде туда је ÖBB RailJet, аустријски брзи воз који иде до брзина од 230кмч.
  • roshav

    03.01.2022 15:46
    Da podsetimo one sa kratkim pamcenjem.
    Vučić 2015: Pruga Beograd - Novi Sad gotova 2018!
    https://direktno.rs/vesti/drustvo-i-ekonomija/269107/vucic-2015-pruga-beograd---novi-sad-gotova-2018-video.html
  • Комша

    03.01.2022 15:39
    4. април слободна Србија
    Пре неки дан рекли биће у фебруару, а сад у марту. Таман пред изборе. Исто су рекли за аутопут од Прељине до Паковраћа до светог Николе, а сад као до краја фебруара. Темпирају све пред изборе. Џаба, новчаник нам је све тањи, до тих ваших возова за 1000 динара до БГ, аутопутева који се распадају после годину дана, ми народ немамо користи. Немамо више ни за потрошачку корпу, а камоли за гориво или воз да се возикамо. Уништили сте привреду давајући милионе страним окупаторима да запосле народ као робове за минималац.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti