Nekoliko saveta: Zašto ne bi trebalo da dajete punomoć pri prodaji vozila

Da li bi bilo dobro da nekome date punomoć kada mu prodajete vozilo. Odgovor Auto-tehnike uvek bi bio "ne".

Naravno da iza ovako izričitog odgovora stoji i obrazloženje koje nije toliko kratko i jednostavno. Iskustvo rada Auto-tehnike u poslovima registracije vozila i prenosa vlasništva, koje je dugo 30 godina, naučilo ih je da je davanje punomoći vrlo često uvod u moguće probleme.

Ono što je praksa pokazala je to da lice koje kupuje vozilo za sebe i ne želi punomoć, nego odmah želi da pravi kupoprodajni ugovor i prevede vozilo na svoje ime. Punomoć obično traže preprodavci kako bi izbegli plaćanje poreza. Šta ovo za vas znači?
 
Znači da se može desiti da preprodavac proda vozilo trećem licu i da to lice takođe vozi na vaše ime. Na ovaj način vi uopšte ne znate ko i gde vozi vaš auto i šta radi sa njim.
Ako niste ograničili vreme trajanja same punomoći, on praktično u nedogled može da je koristi. Ako ste mu u punomoći omogućili i da može da produži registraciju, to znači da još godinama sa tom punomoći auto može biti registrovan na vaše ime. Tako se dogodila i situacija da je vozilo deset godina registrovano preko punomoći.
 
Jedini način da se ovo prekine je da pokrenete postupak opoziva punomoći i to prijavite i u MUP-u.
 
"Dokle god se vozilo vodi na vaše ime, formalno-pravno vi ste njegov vlasnik. Sve kazne i prekršaji dolaziće na vaše ime. A u današnje doba kada se i prekršaji evidentiraju 'online', odnosno kada vi i ne znate da ste uhvaćeni ili snimljeni, svaki saobraćajni prekršaj će doći na vašu kućnu adresu. Na vama je onda da dokazujete kome ste dali automobil. O kaznama za parkiranje da i ne pričamo", objašnjavaju u Auto-tehnici.
 
Takođe se dešavalo da se sa takvim vozilom naprave i štete. Nemojte zaboraviti da ukoliko lice koje je napravilo štetu pobegne sa mesta udesa, osiguravajuće društvo će automatski tražiti naplatu štete od vlasnika vozila, a onda je opet na vama da dokazujete kome ste dali vozilo.
 
Naravno da se ovakve situacije ne dešavaju često, ali kad se dogode znaju da zakomplikuju ljudima život. Ukoliko ste nekom dali punomoć i on ne prevede vozilo na svoje ime, vi samim tim ne možete da prenesete ni bonus sa te polise na novo vozilo.
 
Ako ipak odlučite da date punomoć nekom, preporuka koja stiže iz Auto-tehnike bi bila da ograničite radnje koje on može po toj punomoći da obavlja. Zavisno od toga kome ste dali punomoć možete staviti da samo može da vozi automobil, ili da samo može da ga proda, a ne i  da ga registruje. 
 
Takođe, možete staviti i vremensko ograničenje trajanja punomoći, na primer do isteka registracije. Samim tim će to lice morati ili prevesti vozilo pre toga ili vas pozvati da mu produžite registraciju. U ovom slučaju vodite računa da se registracija može produžiti 30 dana pre isteka.
 
 
Farovi, žmigavci i štop svetla
 
Zbog vremenskih uslova, izloženosti kiši, snegu, prašini i blatu, posle niza godina farovi matiraju i izgube svoju providnost. Na tehničkom pregledu nije samo bitno da sam far radi, nego je bitan i intenzitet svetlosti koju daje i usmerenost koja se takođe kontroliše.
 
Složićete se da niko ne voli kad mu noću u susret ide vozilo koje, iako ima upaljena kratka svetla, zabljesne vas tako da praktično ništa ne vidite. Isto tako, ako su farovi matirali, svetlost će i vama kao vožaču biti nedovoljna za sigurnu vožnju u noćnim uslovima.
 
 
Poliranje farova se pokazalo kao jedna od povoljnijih opcija u odnosu na samu zamenu farova u ovakvim slučajevima. Iako ga je neophodno ponoviti posle nekoliko godina. Uz to, vaš automobil će mnogo lepše izgledati kada ih ispolirate.
"Ono što bi ponovili za žmigavce je da oni moraju da daju svetlost žute boje. Tako da ako sama plastika žmigavca već nije žute boje, onda je neophodno staviti žute sijalice. Isto tako smo primetili da mnogi zaborave sijalice u bočnim žmigavcima ili onim u retrovizorima. I još jedan vrlo čest nedostatak na tehničkom pregledu koji se previdi ili prosto ljudi misle da ne mora da radi jeste treće štop svetlo. Mnogi svesno dolaze na tehnički pregled sa trećim štop svetlom koje ne radi misleći da je dovoljno da im rade dva donja svetla. Na žalost, nije tako. I treće štop svetlo mora da radi", poručuju u Auto-tehnici. 
 
S obzirom na to da vrlo često tu nisu sijalice nego mora da se zameni celo štop svetlo, dešava se da ga nije baš tako lako naći u roku od tri dana koliko je zakon predvideo da se ne radi ponovno ceo tehnički pregled.
 
"Zato bi naša preporuka svakako bila da, ako vam ne radi treće štop svetlo, zamenite ga pre tehničkog pregleda. Da ponovimo, rok u kome se radi ponovni tehnički, odnosno samo kontroliše taj uređaj koji je prvi put bio neispravan je tri radna dana. Subote i nedelje se ne računaju. Pripremite svoje vozilo za tehnički pregled, znamo da to iziskuje i vreme i novac , ali je nekako mnogo lakše nego kad vozilo ne prođe na tehničkom pregledu", zaključuju u Auto-tehnici.
 
 
Više o ovoj, ali i drugim temama, saznajte na sajtu Auto-tehnike ili na njihovoj Fejsbuk stranici. Možete i da ih posetite u Stevana Mokranjca 1 (od 8 do 15.30h), kao i u Raškoj 19 (od 7 do 21h). 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti