Muke Novosađana pri kupovini karata za voz: Iz "Srbijavoz" teše da će biti bolje

Građani koji nisu kupili kartu pre ulaska u voz, te žele da je pazare kod konduktera, moraće da izdvoje dodatnih 500 dinara. Međutim, za putnike u Novom Sadu ne ide sve "glatko".
Muke Novosađana pri kupovini karata za voz: Iz "Srbijavoz" teše da će biti bolje
Foto: 021.rs
"Srbijavoz" je nedavno uveo novo pravilo da, ukoliko neko želi kartu da plati u vozu, to mora da uradi uz naknadu. Ovo se, kako su naveli, može izbeći tako što se vozne karte mogu kupiti na šalterima, kartomatima ili preko aplikacije.
 
Međutim, tu nastaju problemi za neke građane.
Prvog dana novog "sistema" naplate, odnosno 1. septembra, građane koji su hteli da svoje karte plate na šalterima u Novom Sadu dočekao je red koji je vodio i izvan zgrade same Železničke stanice.
 
Istog dana, došlo je i do problema sa kartomatima, a Novosađani se žale i da ove mašine primaju uplate samo preko kartice, a ne i keš. Sa druge strane, dešavalo se i da aplikacija u tom periodu nije radila.
 
Dakle, građani u tim momentima nisu imali drugog izbora nego da uđu u voz i plate skuplju kartu.
Meštanina Sremskih Karlovaca je putovanje od Novog Sada do ovog mesta, koje traje svega osam minuta, koštalo nešto više od 600 dinara. 
 
Građani u ovom mestu, na primer, žale se da kartomat u njihovoj stanici prvo nije radio, a nakon što je proradio primetili su da prima samo plaćanje preko kartice. Šalter postoji, ali niko ne radi na njemu.
 
Pitaju se i šta ostaje građanima koji u tom trenutku nemaju para na kartici da kupe kartu, što automatski znači i da ne mogu aplikaciju da koriste, ali i starijima koji se ne razumeju u savremenu tehnologiju.
 
Portal 021.rs uputio je pitanja preduzeću "Srbijavoz" u vezi sa ovim žalbama, a oni navode da im se korisnici od uvođenja novog sistema naplate najčešće obraćaju sa problemima velikih gužvi na blagajnama i kartomatima.
 
"Ova pojava je očekivana, budući da sada isti putnici koji su se ranije odlučivali za kupovinu karata u vozu to više ne žele da čine, i taj isti broj putnika sada karte kupuje na blagajnama ili kartomatima. S tim u vezi očekujemo da će situacija već za nekoliko dana biti povoljnija, kada se putnici upoznaju bolje sa sistemom rada kartomata i naviknu se da karte kupuju na drugačiji način nego do sad", navode oni u odgovoru za 021.rs.
 
Na pitanje kako ovo preduzeće aktivno radi na rešavanju problema građana, ističu da su prethodnih mesec dana imali intenzivnu kampanju promocije novog načina naplate i da su građane na vreme obavestili o izmenama.
 
"Iako se cene karata u železničkom saobraćaju menjaju ređe nego u bilo kom drugom vidu prevoza, 'Srbijavoz' je nizom aktivnosti nastojao da zaista svi korisnici budu blagovremeno informisani. Naše osoblje u stanicama takođe je na usluzi našim putnicima za savete i informacije u vezi mobilne aplikacije, upotrebe kartomata, izrade i korišćenja kartica i slično", dodali su oni.
 
  
 
Ističu i da je kupovina karata u vozu, "kao i bilo gde u svetu", najmanje preporučljiv način da putnici obezbede kartu za putovanje.
 
Zbog toga apeluju na putnike da kartu kupe unapred - na blagajnama, kartomatima ili onlajn.
 
"Ukoliko putnici započinju svoje putovanje u stanici u kojoj ne postoji blagajna i/ili kartomat, svakako im neće biti naplaćena nadoknada za kupovinu, već će moći da kupe kartu po redovnoj ceni u vozu", podsećaju oni.
 
"Srbijavoz" ističe da se karte u železničkom saobraćaju mogu kupiti i 60 dana unapred, a za putnike koji svoje karte nisu obezbedili na vreme se "ne naplaćuje 'kazna', već naknada za kupovinu u vozu".
 
"Naime, kupovinom karata u vozu, otežava se upravljanje kapacitetima budući da nemamo realnu sliku o interesovanju putnika za određenu vožnju dok putovanje ne počne, pa ne možemo obezbediti veći kapacitet u slučaju većeg broja putnika, usled čega se stvaraju gužve i ozbiljno narušavaju komfor i korisničko iskustvo ostalih putnika", navode u odgovoru za 021.rs.
 
Dodaju i da je uloga konduktera prvenstveno da "omogući bezbedno i komforno putovanje svim putnicima, kao i da proveri ispravnost njihovih voznih isprava, u čemu su potpuno onemogućeni u situacijama kada veliki broj putnika odluči da kupi kartu u vozu, kada putovanje već započne".
Podsetimo i da je novosadski odbor Stranke slobode i pravde (SSP) odmah 2. septembra u saopštenju naveo da postoje problemi u sistemu naplate karata.
 
"Ministre Vesiću, zašto usluge prevoza železnicom skaču, a kvalitet drastično opada? 'Srbijavoz' je dozvolio sebi povećanje cena karata, zajedno sa dodatnih 500 dinara za kupovinu karata u vozu, ali su putnici prevareni već prvog dana. Mnogi putnici u Novom Sada su jutros propustili svoj prevoz i s punim pravom su ogorčeni", kazala je članica Predsedništva SSP iz Novog Sada Danijela Grujić.
 
Istakla je da je ova odluka za povećavanjem cena bez rešavanja osnovnih problema u usluzi "klasičan primer stavljanja kola ispred konja".
 
"Ova situacija sugeriše da 'Srbijavoz' nije raspoložen da prihod investira u poboljšanje korisničkog iskustva. Putnici bi možda i bili spremni da plate za bolju uslugu, ali sigurno nisu spremni za drastično lošiju i nepouzdanu uslugu", navela je Grujić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Putnik

    12.10.2024 09:11
    Zeleznica
    Na stanici gde ne radi blagajna ,naplacena mi je doplata 500 za kartu , evo sedim i pitam se kako ce jedna baka ,koja nosi stari tel ,i nezna na kartomat da kupi kartu ,da putuje i od svoje penzije da plati ,a da ne pričam o tome da vam se isprazni tel ,sta onda ...Srbijo kroz neku zemlju putarinu platis manje nego doplatu za kartu u vozu ....
  • Ana

    20.09.2024 14:43
    Kartomat
    Kad kupujete kartu na kartomatu, on je kao bankomat druge banke pa vam se uz kartu naplacuje jos 200 din provizije
  • Nisam robot

    05.09.2024 21:49
    Odgovor na ‘bezveze’
    Odgovor na komentar Bezveze

    Zato što želim slobodu izbora. Podjednaka prava za obe strane, a ne da se jadna šikanira i svesno i namerno gura u određenom pravcu. Sličan primer smo imali i pre tri godine kada se vršio nenormalan pritisak na one koji nisu želeli ‘lekovitu’ u sebi i koji su uprkos svemu rekli ne. Pa smo videli i vidimo danas koliko je sve to bilo besmisleno i suprotno zdravom razumu. Sloboda izbora prijatelju a ne nametanje jednog.
    Kapiraš!
    Samo je potrebno vreme da prođe, onda se sve jasno vidi. I šta je bio cilj, i koja namera, i zašto je kreiran problem, i koje je rešenje smišljeno za isti.
    Cui bono, uvek.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti