EDS se izvinjava, EPS nemušto o broju žalbi: "Račun kao da smo rudarili bitkoine"
Problemi sa računima u Novom Sadu poslednjih meseci nova su svakodnevica. Brojni Novosađani iz meseca u mesec stoje ispred zgrade Elektrovojvodine i ulažu žalbe.
Foto: 021.rs
- Novosađani imaju probleme sa računima za struju zbog pogrešno (ne)očitanih brojila i uvećnih iznosa.
- Elektrodistribucija kaže da je problem u novom softveru.
- Brojila u Novom Sadu očitava firma Marka Bosanca Bosketa.
- Udruženje "Efektiva" kritikuje EPS i savetuje građane šta da rade.
Građani se žale na pogrešno očitana ili neočitana brojila za struju, znatno uvećane račune, odbijanje reklamacija i slično.
U Elektrodistribuciji Srbije (EDS), koja je zadužena za očitavanje brojila i informacije koje se kasnije prosleđuju Elektroprivredi Srbije (EPS) kako bi se izdali računi, sada najavljuju korekciju računa i izvinjavaju se građanima.
I ovog meseca ponavljaju da su u Vojvodini, posle 20 godina, uvedeni novi softveri i da zbog toga deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese. To, svakako, nije jedini problem na koji su se građani žalili.
Inače, posao očitavanja brojila u Novom Sadu EDS je poverio firmi "Montop HRS" Marka Bosanca Bosketa.
Novosađani mesecima u problemu
Redakciji portala 021.rs svakog dana se javljaju građani koji se žale na probleme sa računima za struju i razlozima za odbijanje reklamacije od strane EPS-a.
Novosađanin koji se javio redakciji portala 021.rs pre oko dve nedelje kaže da živi u stanu koji se sastoji od dva manja stana.
"Bilo je gotovo nemoguće spojiti brojila, zbog čega sam i odustao još pre deset godina. Plaćam dve pretplate, dva RTS-a što mi je naročito bolno, a nedavno sam dobio račune za stanove odvojeno. U jednom je očitano kao i po uobičajenoj ceni, dok je za drugi stan, u kom prošlog meseca nije očitano brojilo, umesto dosadašnjih 6.000, račun je dostigao 59.900 dinara", navodi on.
Time, kako kaže, potrošnja nije samo izašla iz zelene i prešla u plavu ili crvenu, nego je povećana za deset puta.
"Kao da smo rudarili bitkoine, a ne da smo bili odsutni dve nedelje tokom tog avgusta. Ne moram da napomenem da se tako nešto nije desilo za sve vreme, pa ne vidim zašto bi sad. Nedostavljanje računa, odnosno očitanog stanja, pravdaju ili zamenom brojila da bi se utrošak daljinski očitavao ili nedostatkom radnika da pokriju ceo grad. Prirodno, spojeni stanovi su jedan do drugoga, kao što su i brojila u ulazu zgrade. Verovatnoća da su radnici očitali jedno, a nisu drugo, ravna je nuli, bilo na terenu bilo putem daljinskog očitavanja", kaže ovaj Novosađanin.
I ostali građani, koji su se javljali redakciji, takođe ističu da su se EPS-u žalili na stanje na računima.
Jedan od ne tako retkih odgovora koji je upućen na reklamacije je: "Kako trenutno ne raspolažemo podacima na osnovu kojih bismo mogli da prihvatimo Vaš prigovor, isti se smatra odbijenim".
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" rekao je za 021.rs da je ovakva praksa neprihvatljiva.
"Računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže on.
Koliko se Novosađana žalilo?
Portal 021.rs je pre dve nedelje uputio Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja Elektroprivredi Srbije, kojim je traženo da se dostavi pojedinačni broj primljenih reklamacija na uvećane račune od januara do avgusta u Novom Sadu.
Isto tako, zatražen je i podatak o tome koliko je reklamacija rešeno kao opravdano, zbog čega su prihvaćene, kao i na šta su se najčešće građani žalili.
Iz EPS-a su na ovaj zahtev odgovorili kratko i nejasno.
"Ukupan broj reklamacija na račune za period od 1. januara do 31. avgusta 2024. godine iznosio je 0,38 odsto prigovora u odnosu na broj izdatih računa, od čega je 51 odsto rešeno kao opravdano. Imajući navedeno u vidu, broj podnetih prigovora ni u jednom od navedenih obračunskih perioda ne prelazi 0,49 odsto od ukupno izdatih računa po osnovu električne energije", navode oni.
Nigde u ovom odgovoru ne postoji ni referentna cifra na osnovu koje se može zaključiti koliki je broj izdatih računa.
Međutim, dodali su da su razlozi za osnovane reklamacije pogrešno očitana ili neočitana stanja na brojilima za električnu energiju.
"Reklamacije su rešene na osnovu kontrole nadležne Elektrodistribucije Srbije, a po zahtevu EPS-a", navodi se na kraju odgovora.
Portal 021.rs je pre dve nedelje pitanja o poslovanju EPS-a i Elektrodistribucije Srbije uputio Sektoru tržišne inspekcije Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, kao i Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, ali odgovori i dalje nisu stigli.
Problemi sa računima za struju traju već mesecima - od toga da kasne, do toga da su uvećani bez pravog razloga.
Šta građani da rade?
Dejan Gavrilović iz "Efektive" ističe da je Zakon o zaštiti potrošača krovni propis koji se primenjuje u ovakvim situacijama. U njemu piše da je preduzeće, odnosno pružalac usluge od opšteg i ekonomskog interesa, u ovom slučaju EPS, dužan je da ispostavlja račune za period od mesec dana.
Dodaje i da račun mora da bude takav da pokazuje stvarnu potrošnju.
"Ono što u skladu sa tim potrošači mogu da urade, ako im EPS zbije tri računa u jedan, treba da se pozovu na taj zakon i da traže da im se sva tri računa razbiju na mesečne kako bi platili za svaki mesec posebno i na taj način bi bili u nižoj tarifi i sve to bi ih koštalo jeftinije nego kada im se zbirno ubaci u jedan račun", kaže on.
Sagovornik 021.rs dodaje da, kada je reč o uvećanim računima, građani treba da napišu svoju reklamaciju i da obaveste EPS da, ukoliko ista bude odbijena, da će platiti nesporni deo računa.
"Ukoliko građani znaju koji je prosečan iznos njihovih računa, taj iznos treba i da uplate, a da sporni deo računa ne plaćaju. Onda je obaveza EPS-a da dokaže da je to zapravo nešto što se treba platiti i što je stvarno potrošeno. Ti računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. EPS ne može da isključi struju zbog toga, ako građanin nastavlja da plaća račune ako budu kao i inače", kaže Gavrilović.
Ističe i da EPS ne može da odbije reklamaciju ukoliko nemaju podatke o potrošnji struje.
"Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže sagovornik 021.rs.
Građani imaju i pravo da se, kada im EPS odbije reklamaciju, upute tržišnoj inspekciji prijavu.
"Mi dobijamo račune za struju od EPS-a, na tom računu piše da se reklamacije ulažu na mejl EPS-a. Dakle, mi imamo ugovorni odnos sa EPS-om. Nas ne zanima kome su oni poverili posao očitavanja brojeva", ističe on.
Kako građani treba da postupe pronađite detaljnije na LINKU.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Glumci Pozorišta mladih posvetili večerašnju predstavu onima koji se bore za svoju i našu slobodu
21.01.2025.•
0
Večerašnju predstavu u Pozorištu mladih glumački ansambl posvetio je "onima koji se bore za svoju i našu slobodu".
Ugovori o zakupu kabina na Štrandu produžavaće se od 27. januara
21.01.2025.•
0
Produženje ugovora o zakupu kabina na Štrandu počinje u ponedeljak, 27. januara i trajaće do 1. marta.
Unapređena sutkinja koja je ukinula pritvor Vesiću
21.01.2025.•
7
Slobodanka Gutović, sutkinja Višeg suda u Novom Sadu, koja je u novembru bila član vanpretresnog veća koje je ukinulo pritvor Goranu Vesiću, unapređena je i izabrana za sudiju Apelacionog suda.
Sreda u Novom Sadu: Pogledajte vodič za dan pred nama
21.01.2025.•
0
Promenljivo oblačna i hladna sreda je pred Novosađanima, međutim, nadamo se da vas to neće sprečiti da veče provedete na nekom od događaja u gradu.
Otkazana opera u SNP zbog navoda da su naprednjaci kupili 400 karata da izvižde umetnike
21.01.2025.•
31
Večerašnje izvođenje opere "Evgenije Onjegin" u Srpskom narodnom pozorištu je otkazano.
Odgovor na tekst "Đurić: Novi Sad nije bankrotirao, budžet je stabilan"
21.01.2025.•
0
Advokat Branislav Herceg reagovao je na tekst 021.rs "Đurić: Novi Sad nije bankrotirao, budžet je stabilan".
FOTO, VIDEO Roditelji ispred novosadskih škola: Proglašavaju se obustave do petka
21.01.2025.•
81
Drugog dana drugog polugodišta deo škola u Novom Sadu štrajkuje. Ovo je odlučeno na sastanku kolektiva ovih škola, dok će se za naredne dane tek dogovoriti.
Blokada Srednje baletske škole od srede
21.01.2025.•
0
Maturanti Srednje baletske škole doneli su odluku da od srede, 22. januara, organizuju blokadu škole.
Novi Sad planira sporazume sa gradovima iz Španije, Rusije, Češke, Kine, Tunisa i Libije
21.01.2025.•
3
Ove godine će Novi Sad širiti svoju mrežu međunarodnih partnerstava sa gradovima iz Evrope, Azije i Severne Afrike, kaže pomoćnik gradonačelnika za međunarodnu saradnju Aleksandar Petrović.
Sve veći broj fakulteta za razrešavanje Madića: "Narušio je ugled Univerziteta u Novom Sadu"
21.01.2025.•
9
Poljoprivredni i Filozofski fakultet pridružili su se spisku ustanova koje traže smenu rektora Univerziteta u Novom Sadu Dejana Madića.
Maturanti Ekonomske škole u četvrtak organizuju dobrovoljno davanje krvi
21.01.2025.•
1
Maturanti Ekonomske škole najavili su da u četvrtak, 23. januara, organizuju dobrovoljno davanje krvi.
Protest podrške ispred OŠ "Miloš Crnjanski" u sredu ujutru
21.01.2025.•
2
Roditelji đaka OŠ "Miloš Crnjanski" koji podržavaju obustavu nastave najavili su da sutra, 22. januara, organizuju protest podrške.
Vulin na prodaju: Slika iz Gradske kuće na aukciji, novac će biti doniran studentima
21.01.2025.•
10
Nakon blokade Gradske kuće u Novom Sadu od strane opozicionih političara, Pokret socijalista saopštio je da je nestala slika Aleksandra Vulina.
FOTO Igralište u Rumenačkoj zabrinulo građane: Nadležni kažu da će rešiti problem
21.01.2025.•
13
Februara 2021. godine građani su dobili mogućnost da koriste uređeni javni prostor na Detelinari, u Rumenačkoj 25, na kojem su dečije igralište i prostor za društvena okupljanja.
Bez ispitnih rokova na Filozofskom: Sve aktivnosti će biti nadoknađene kad se steknu uslovi
21.01.2025.•
4
Održavanje ispitnih rokova na Filozofskom fakultetu odlaže se do daljeg zbog blokade zgrade i prekida u odvijanju nastave u zimskom periodu.
Program obeležavanja Novosadske racije: Centralni događaj u četvrtak kod "Porodice"
21.01.2025.•
0
Centralna manifestacija obeležavanja 83. godišnjice Novosadske racije održaće se u četvrtak, 23. januara, na platou ispred spomenika "Porodica" na Keju žrtava racije u podne.
Kolima na građane u Novom Sadu tokom "15 minuta tišine" - autom po trotoaru
21.01.2025.•
13
Jedan muškarac se danas trotoarom zaleteo svojim automobilom na građane koji su blokirali raskrsnicu u Novom Sadu.
Roditelji pod pritiskom zbog izostanaka đaka: Evo šta je važno da znate
21.01.2025.•
12
Veliki broj novosadskih škola obustavio je delimično ili u potpunosti rad. Roditelji ne šalju decu u školu, ali se istovremeno suočavaju sa pritiscima.
Đurić: Novi Sad nije bankrotirao, budžet je stabilan
21.01.2025.•
14
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić izjavio je da je budžet Novog Sada stabilan i da grad nije u bankrotu.
Inženjer Đajić: Vlast nije ispunila prvi zahtev studenata niti će, jer su glavni dokazi sklonjeni
21.01.2025.•
13
Inženjer geologije Zoran Đajić koji je bio angažovan na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, izjavio je danas da vlast nije ispunila prvi zahtev studenata.
Još sutra hladno, a onda osetno toplije: Temperatura i do 14 stepeni
21.01.2025.•
0
Sreda će u Novom Sadu biti promenljivo oblačna i hladna, a onda sledi nekoliko osetno toplijih dana.
Komentari 19
NS1
Kosta
Tesla
Eto zbog čega su redovi, 99,51% nema nameru da provede dan u redu ispred EV pa odustaje od reklamacije, ja isto.
Do ovog leta NIKADA nisam ušao u plavu zonu, ovog leta sam sam obračunavao potrošnju i uplaćivao (više) po mom obračunu, opet su me uvalili u plavu zonu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar