EDS se izvinjava, EPS nemušto o broju žalbi: "Račun kao da smo rudarili bitkoine"
Problemi sa računima u Novom Sadu poslednjih meseci nova su svakodnevica. Brojni Novosađani iz meseca u mesec stoje ispred zgrade Elektrovojvodine i ulažu žalbe.
Foto: 021.rs
- Novosađani imaju probleme sa računima za struju zbog pogrešno (ne)očitanih brojila i uvećnih iznosa.
- Elektrodistribucija kaže da je problem u novom softveru.
- Brojila u Novom Sadu očitava firma Marka Bosanca Bosketa.
- Udruženje "Efektiva" kritikuje EPS i savetuje građane šta da rade.
Građani se žale na pogrešno očitana ili neočitana brojila za struju, znatno uvećane račune, odbijanje reklamacija i slično.
U Elektrodistribuciji Srbije (EDS), koja je zadužena za očitavanje brojila i informacije koje se kasnije prosleđuju Elektroprivredi Srbije (EPS) kako bi se izdali računi, sada najavljuju korekciju računa i izvinjavaju se građanima.
I ovog meseca ponavljaju da su u Vojvodini, posle 20 godina, uvedeni novi softveri i da zbog toga deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese. To, svakako, nije jedini problem na koji su se građani žalili.
Inače, posao očitavanja brojila u Novom Sadu EDS je poverio firmi "Montop HRS" Marka Bosanca Bosketa.
Novosađani mesecima u problemu
Redakciji portala 021.rs svakog dana se javljaju građani koji se žale na probleme sa računima za struju i razlozima za odbijanje reklamacije od strane EPS-a.
Novosađanin koji se javio redakciji portala 021.rs pre oko dve nedelje kaže da živi u stanu koji se sastoji od dva manja stana.
"Bilo je gotovo nemoguće spojiti brojila, zbog čega sam i odustao još pre deset godina. Plaćam dve pretplate, dva RTS-a što mi je naročito bolno, a nedavno sam dobio račune za stanove odvojeno. U jednom je očitano kao i po uobičajenoj ceni, dok je za drugi stan, u kom prošlog meseca nije očitano brojilo, umesto dosadašnjih 6.000, račun je dostigao 59.900 dinara", navodi on.
Time, kako kaže, potrošnja nije samo izašla iz zelene i prešla u plavu ili crvenu, nego je povećana za deset puta.
"Kao da smo rudarili bitkoine, a ne da smo bili odsutni dve nedelje tokom tog avgusta. Ne moram da napomenem da se tako nešto nije desilo za sve vreme, pa ne vidim zašto bi sad. Nedostavljanje računa, odnosno očitanog stanja, pravdaju ili zamenom brojila da bi se utrošak daljinski očitavao ili nedostatkom radnika da pokriju ceo grad. Prirodno, spojeni stanovi su jedan do drugoga, kao što su i brojila u ulazu zgrade. Verovatnoća da su radnici očitali jedno, a nisu drugo, ravna je nuli, bilo na terenu bilo putem daljinskog očitavanja", kaže ovaj Novosađanin.
I ostali građani, koji su se javljali redakciji, takođe ističu da su se EPS-u žalili na stanje na računima.
Jedan od ne tako retkih odgovora koji je upućen na reklamacije je: "Kako trenutno ne raspolažemo podacima na osnovu kojih bismo mogli da prihvatimo Vaš prigovor, isti se smatra odbijenim".
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" rekao je za 021.rs da je ovakva praksa neprihvatljiva.
"Računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže on.
Koliko se Novosađana žalilo?
Portal 021.rs je pre dve nedelje uputio Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja Elektroprivredi Srbije, kojim je traženo da se dostavi pojedinačni broj primljenih reklamacija na uvećane račune od januara do avgusta u Novom Sadu.
Isto tako, zatražen je i podatak o tome koliko je reklamacija rešeno kao opravdano, zbog čega su prihvaćene, kao i na šta su se najčešće građani žalili.
Iz EPS-a su na ovaj zahtev odgovorili kratko i nejasno.
"Ukupan broj reklamacija na račune za period od 1. januara do 31. avgusta 2024. godine iznosio je 0,38 odsto prigovora u odnosu na broj izdatih računa, od čega je 51 odsto rešeno kao opravdano. Imajući navedeno u vidu, broj podnetih prigovora ni u jednom od navedenih obračunskih perioda ne prelazi 0,49 odsto od ukupno izdatih računa po osnovu električne energije", navode oni.
Nigde u ovom odgovoru ne postoji ni referentna cifra na osnovu koje se može zaključiti koliki je broj izdatih računa.
Međutim, dodali su da su razlozi za osnovane reklamacije pogrešno očitana ili neočitana stanja na brojilima za električnu energiju.
"Reklamacije su rešene na osnovu kontrole nadležne Elektrodistribucije Srbije, a po zahtevu EPS-a", navodi se na kraju odgovora.
Portal 021.rs je pre dve nedelje pitanja o poslovanju EPS-a i Elektrodistribucije Srbije uputio Sektoru tržišne inspekcije Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, kao i Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, ali odgovori i dalje nisu stigli.
Problemi sa računima za struju traju već mesecima - od toga da kasne, do toga da su uvećani bez pravog razloga.
Šta građani da rade?
Dejan Gavrilović iz "Efektive" ističe da je Zakon o zaštiti potrošača krovni propis koji se primenjuje u ovakvim situacijama. U njemu piše da je preduzeće, odnosno pružalac usluge od opšteg i ekonomskog interesa, u ovom slučaju EPS, dužan je da ispostavlja račune za period od mesec dana.
Dodaje i da račun mora da bude takav da pokazuje stvarnu potrošnju.
"Ono što u skladu sa tim potrošači mogu da urade, ako im EPS zbije tri računa u jedan, treba da se pozovu na taj zakon i da traže da im se sva tri računa razbiju na mesečne kako bi platili za svaki mesec posebno i na taj način bi bili u nižoj tarifi i sve to bi ih koštalo jeftinije nego kada im se zbirno ubaci u jedan račun", kaže on.
Sagovornik 021.rs dodaje da, kada je reč o uvećanim računima, građani treba da napišu svoju reklamaciju i da obaveste EPS da, ukoliko ista bude odbijena, da će platiti nesporni deo računa.
"Ukoliko građani znaju koji je prosečan iznos njihovih računa, taj iznos treba i da uplate, a da sporni deo računa ne plaćaju. Onda je obaveza EPS-a da dokaže da je to zapravo nešto što se treba platiti i što je stvarno potrošeno. Ti računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. EPS ne može da isključi struju zbog toga, ako građanin nastavlja da plaća račune ako budu kao i inače", kaže Gavrilović.
Ističe i da EPS ne može da odbije reklamaciju ukoliko nemaju podatke o potrošnji struje.
"Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže sagovornik 021.rs.
Građani imaju i pravo da se, kada im EPS odbije reklamaciju, upute tržišnoj inspekciji prijavu.
"Mi dobijamo račune za struju od EPS-a, na tom računu piše da se reklamacije ulažu na mejl EPS-a. Dakle, mi imamo ugovorni odnos sa EPS-om. Nas ne zanima kome su oni poverili posao očitavanja brojeva", ističe on.
Kako građani treba da postupe pronađite detaljnije na LINKU.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
NDNV i Nezavisnost: Solidarno sa studentima, obustavljamo sve kontakte sa režimom
21.12.2024.•
0
Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i Nezavisnost saopštili su da obustavljaju sve kontakte s vlašću i zahtevaju ostavku ministra informisanja Dejana Ristića.
FOTO, VIDEO: Poljoprivrednici kuvaju gulaš za više od 1.000 novosadskih studenata
21.12.2024.•
24
Na novosadskom kampusu trenutno se kuva oko 1.200 porcija gulaša.
"Mala dela - velika magija": Potrošači i Lidl donirali 6.300.000 dinara Crvenom krstu Srbije
21.12.2024.•
0
Kompanija Lidl Srbija je uz pomoć svojih potrošača a u okviru tradicionalne praznične kampanje "Mala dela - velika magija" donirala 6.300.000 dinara za korisnike narodnih kuhinja Crvenog krsta Srbije.
Studenti Filozofskog u blokadi o predstavnicima studenata na sastanku sa premijerom: "Nelegitimni"
21.12.2024.•
10
Studenti u blokadi na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu jednoglasno su izglasali nepoverenje predstavnicima studentskih organizacija koji su bili na sastanku sa premijerom Milošem Vučevićem.
Policija zaustavila poljoprivrednike koji su krenuli da kuvaju gulaš za studente
21.12.2024.•
22
Poljoprivrednici koji su traktorom dovozili luk za gulaš koji se kuva studentima u Rektoratu u Novom Sadu zaustavljeni su kod Veternika.
Zdravstvo u Novom Sadu: Manjak lekara, neophodna zamena dotrajale opreme
21.12.2024.•
19
Novi Sad ima nedovoljno lekara, dotrajalu medicinsku opremu, a po građane su najopasnije kardiovaskularne bolesti, pokazuje godišnja analiza Instituta za javno zdravlje Vojvodine.
Plus tri za dečake: U Novom Sadu rođeno 15 beba
21.12.2024.•
0
U protekla 24 sata u novosadskom poodilištu "Betanija" rođeno je 15 beba.
Karlovačka učenica o neuspeloj blokadi: Nije stvar u tome ko je isterao svoje, već po koju cenu
21.12.2024.•
25
Učenici Karlovačke gimnazije koji su u četvrtak, 19. decembra počeli blokadu škole, koja je zbog "upada" direktora trajala tek desetak minuta, obratili su se nastavničkom veću.
Odložena sednica Skupštine grada
20.12.2024.•
1
Sednica Skupštine grada, koja je bila najavljena za ponedeljak, 23. decembar, odložena je.
FOTO Građani ostavljali poruke ispred Gradske kuće: "Neću da živim u strahu"
20.12.2024.•
5
Na Trgu slobode večeras je održan skup "Vi kitite - mi pamtimo" na koji je pozvao Miša Bačulov, odbornik u Skupštini grada i predsednik Udruženja "Budi heroj".
SOS taksi: Izbačena dvojica vozača koji su pokušali da prođu kroz blokadu
20.12.2024.•
17
SOS taksi je saopštio da su isključili dvojicu vozaču jer su pokušali da prođu kroz blokadu tokom akcije "15 minuta tišine".
Većina profesora škole "Mileva Marić Ajnštajn" podržava učenike koji su u blokadi
20.12.2024.•
4
Većina profesora Tehničke škole "Mileva Marić Ajnštajn" podržava učenike koji su se odlučili za blokadu, naveli su profesori večeras u saopštenju.
Za tri godine od firme koja trguje na internetu do radova na Železničkoj: Ko im je dodelio posao?
20.12.2024.•
13
Jedna firma iz Beške za tri godine je prešla put od "trgovine na malo preko pošte i interneta" do rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu, piše Nedeljnik.
Produžen pritvor za desetoro osumnjičenih za pad nadstrešnice Železničke stanice
20.12.2024.•
5
Produžen je pritvor osumnjičenima zbog pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu.
FOTO, VIDEO Protest srednjoškolaca na Trgu slobode: "Nismo mi ničije vlasništvo, bre"
20.12.2024.•
33
Novosadski srednjoškolci okupili su se na Trgu na slobode. Oni su nakon protesta krenuli šetnju ka kampusu, gde su ih studenti dočekali aplauzom.
Miša Bačulov pozvao na akciju kićenja Novog Sada
20.12.2024.•
16
"Budi heroj" odbornika Miše Bačulova organizuje akciju kićenja Novog Sada. Kako se navodi u pozivu: "Vi kitite - mi pamtimo".
VIDEO Maturanti Lazine gimnazije na javnom času: "Mi nismo samo deca. Mi smo seme promena"
20.12.2024.•
5
Na javnom času ispred Gimnazije "Laza Kostić" govorili su i maturanti Pavle Pribić i Anđela Savić.
FOTO: Novi Sad zastao na 15 minuta, bez incidenata ovog puta
20.12.2024.•
27
Novi Sad je zastao i ovog petka.
Javni čas ispred Lazine gimnazije: "Hrabro ste viknuli da je car go"
20.12.2024.•
4
Ispred Gimnazije "Laza Kostić", u kojoj je obustavljena nastava, održava se javni čas.
Najmasovniji protesti u proteklih sedam dana: Tu su i novosadska okupljanja
20.12.2024.•
6
Komemorativno-protestna okupljanja pod nazivom "Zastani, Srbijo", koja su ranije organizovana petkom, sada se organizuju svakog dana u više gradova.
Novosađani ponovo zastaju: 15 minuta za 15 žrtava - gde se sve očekuju akcije?
20.12.2024.•
18
Danas je šesti petak od kad su Novosađani prvi put zastali na ulicama i gde god su se našli, da odaju poštu žrtvama tragedije na Železničkoj stanici, ali i zahtevaju odgovornost.
Komentari 19
NS1
Kosta
Tesla
Eto zbog čega su redovi, 99,51% nema nameru da provede dan u redu ispred EV pa odustaje od reklamacije, ja isto.
Do ovog leta NIKADA nisam ušao u plavu zonu, ovog leta sam sam obračunavao potrošnju i uplaćivao (više) po mom obračunu, opet su me uvalili u plavu zonu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar