EDS se izvinjava, EPS nemušto o broju žalbi: "Račun kao da smo rudarili bitkoine"
Problemi sa računima u Novom Sadu poslednjih meseci nova su svakodnevica. Brojni Novosađani iz meseca u mesec stoje ispred zgrade Elektrovojvodine i ulažu žalbe.
Foto: 021.rs
- Novosađani imaju probleme sa računima za struju zbog pogrešno (ne)očitanih brojila i uvećnih iznosa.
- Elektrodistribucija kaže da je problem u novom softveru.
- Brojila u Novom Sadu očitava firma Marka Bosanca Bosketa.
- Udruženje "Efektiva" kritikuje EPS i savetuje građane šta da rade.
Građani se žale na pogrešno očitana ili neočitana brojila za struju, znatno uvećane račune, odbijanje reklamacija i slično.
U Elektrodistribuciji Srbije (EDS), koja je zadužena za očitavanje brojila i informacije koje se kasnije prosleđuju Elektroprivredi Srbije (EPS) kako bi se izdali računi, sada najavljuju korekciju računa i izvinjavaju se građanima.
I ovog meseca ponavljaju da su u Vojvodini, posle 20 godina, uvedeni novi softveri i da zbog toga deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese. To, svakako, nije jedini problem na koji su se građani žalili.
Inače, posao očitavanja brojila u Novom Sadu EDS je poverio firmi "Montop HRS" Marka Bosanca Bosketa.
Novosađani mesecima u problemu
Redakciji portala 021.rs svakog dana se javljaju građani koji se žale na probleme sa računima za struju i razlozima za odbijanje reklamacije od strane EPS-a.
Novosađanin koji se javio redakciji portala 021.rs pre oko dve nedelje kaže da živi u stanu koji se sastoji od dva manja stana.
"Bilo je gotovo nemoguće spojiti brojila, zbog čega sam i odustao još pre deset godina. Plaćam dve pretplate, dva RTS-a što mi je naročito bolno, a nedavno sam dobio račune za stanove odvojeno. U jednom je očitano kao i po uobičajenoj ceni, dok je za drugi stan, u kom prošlog meseca nije očitano brojilo, umesto dosadašnjih 6.000, račun je dostigao 59.900 dinara", navodi on.
Time, kako kaže, potrošnja nije samo izašla iz zelene i prešla u plavu ili crvenu, nego je povećana za deset puta.
"Kao da smo rudarili bitkoine, a ne da smo bili odsutni dve nedelje tokom tog avgusta. Ne moram da napomenem da se tako nešto nije desilo za sve vreme, pa ne vidim zašto bi sad. Nedostavljanje računa, odnosno očitanog stanja, pravdaju ili zamenom brojila da bi se utrošak daljinski očitavao ili nedostatkom radnika da pokriju ceo grad. Prirodno, spojeni stanovi su jedan do drugoga, kao što su i brojila u ulazu zgrade. Verovatnoća da su radnici očitali jedno, a nisu drugo, ravna je nuli, bilo na terenu bilo putem daljinskog očitavanja", kaže ovaj Novosađanin.
I ostali građani, koji su se javljali redakciji, takođe ističu da su se EPS-u žalili na stanje na računima.
Jedan od ne tako retkih odgovora koji je upućen na reklamacije je: "Kako trenutno ne raspolažemo podacima na osnovu kojih bismo mogli da prihvatimo Vaš prigovor, isti se smatra odbijenim".
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" rekao je za 021.rs da je ovakva praksa neprihvatljiva.
"Računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže on.
Koliko se Novosađana žalilo?
Portal 021.rs je pre dve nedelje uputio Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja Elektroprivredi Srbije, kojim je traženo da se dostavi pojedinačni broj primljenih reklamacija na uvećane račune od januara do avgusta u Novom Sadu.
Isto tako, zatražen je i podatak o tome koliko je reklamacija rešeno kao opravdano, zbog čega su prihvaćene, kao i na šta su se najčešće građani žalili.
Iz EPS-a su na ovaj zahtev odgovorili kratko i nejasno.
"Ukupan broj reklamacija na račune za period od 1. januara do 31. avgusta 2024. godine iznosio je 0,38 odsto prigovora u odnosu na broj izdatih računa, od čega je 51 odsto rešeno kao opravdano. Imajući navedeno u vidu, broj podnetih prigovora ni u jednom od navedenih obračunskih perioda ne prelazi 0,49 odsto od ukupno izdatih računa po osnovu električne energije", navode oni.
Nigde u ovom odgovoru ne postoji ni referentna cifra na osnovu koje se može zaključiti koliki je broj izdatih računa.
Međutim, dodali su da su razlozi za osnovane reklamacije pogrešno očitana ili neočitana stanja na brojilima za električnu energiju.
"Reklamacije su rešene na osnovu kontrole nadležne Elektrodistribucije Srbije, a po zahtevu EPS-a", navodi se na kraju odgovora.
Portal 021.rs je pre dve nedelje pitanja o poslovanju EPS-a i Elektrodistribucije Srbije uputio Sektoru tržišne inspekcije Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, kao i Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, ali odgovori i dalje nisu stigli.
Problemi sa računima za struju traju već mesecima - od toga da kasne, do toga da su uvećani bez pravog razloga.
Šta građani da rade?
Dejan Gavrilović iz "Efektive" ističe da je Zakon o zaštiti potrošača krovni propis koji se primenjuje u ovakvim situacijama. U njemu piše da je preduzeće, odnosno pružalac usluge od opšteg i ekonomskog interesa, u ovom slučaju EPS, dužan je da ispostavlja račune za period od mesec dana.
Dodaje i da račun mora da bude takav da pokazuje stvarnu potrošnju.
"Ono što u skladu sa tim potrošači mogu da urade, ako im EPS zbije tri računa u jedan, treba da se pozovu na taj zakon i da traže da im se sva tri računa razbiju na mesečne kako bi platili za svaki mesec posebno i na taj način bi bili u nižoj tarifi i sve to bi ih koštalo jeftinije nego kada im se zbirno ubaci u jedan račun", kaže on.
Sagovornik 021.rs dodaje da, kada je reč o uvećanim računima, građani treba da napišu svoju reklamaciju i da obaveste EPS da, ukoliko ista bude odbijena, da će platiti nesporni deo računa.
"Ukoliko građani znaju koji je prosečan iznos njihovih računa, taj iznos treba i da uplate, a da sporni deo računa ne plaćaju. Onda je obaveza EPS-a da dokaže da je to zapravo nešto što se treba platiti i što je stvarno potrošeno. Ti računi EPS-a nisu sveto pismo, oni moraju da prate dokaz o potrošnji, a ne da građanima izdaju visok račun i da ne znaju kako je taj račun nastao. EPS ne može da isključi struju zbog toga, ako građanin nastavlja da plaća račune ako budu kao i inače", kaže Gavrilović.
Ističe i da EPS ne može da odbije reklamaciju ukoliko nemaju podatke o potrošnji struje.
"Ukoliko nemaju podatke, oni reklamaciju ne mogu ni da odbiju ni da prihvati. Odnosno, ukoliko nemaju, onda to treba da ide na njihovu štetu, ne mogu zbog toga da izmišljaju račune. A upravo to rade", kaže sagovornik 021.rs.
Građani imaju i pravo da se, kada im EPS odbije reklamaciju, upute tržišnoj inspekciji prijavu.
"Mi dobijamo račune za struju od EPS-a, na tom računu piše da se reklamacije ulažu na mejl EPS-a. Dakle, mi imamo ugovorni odnos sa EPS-om. Nas ne zanima kome su oni poverili posao očitavanja brojeva", ističe on.
Kako građani treba da postupe pronađite detaljnije na LINKU.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Klačar o protestima u Novom Sadu: Maksimalistički zahtevi vode ka apatiji građana
16.11.2024.•
1
Direktor Centra za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) Bojan Klačar ocenio je da vlast neće ispuniti sve zahteve protesta zbog nesreće u Novom Sadu.
Da li je 12 godina maksimalna kazna zatvora za tragediju na Železničkoj stanci?
16.11.2024.•
5
Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture i ako je usled tog dela nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina
Protest u Novom Sadu u nedelju: Blokada raskrsnice kod Železničke stanice na šest sati
16.11.2024.•
51
Novi protest u Novom Sadu na kom se traži odgovornost za pad nadstrešnice Železničke stanice u kom je poginulo 14 ljudi, a teško je povređeno troje, održaće se u nedelju, 17. novembra.
Operski umetnici iz Italije u "Toski" na Dan opere Srpskog narodnog pozorišta 16. novembra
16.11.2024.•
0
Dva izvođenja opere "Toska" uz gostovanje operskih umetnika iz Italije zakazana su za 16. i 19. novembar na sceni Jovan Đorđević SNP-a.
U Novom Sadu za jedan dan rođeno 29 beba, među njima par blizanaca
16.11.2024.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 29 beba.
Patrijarh će danas u Novom Sadu služiti pomen stradalima na Železničkoj stanici
16.11.2024.•
52
Patrijarh srpski Porfirije služiće sutra liturgiju u Sabornoj crkvi u Novom Sadu povodom praznika Obnovljenja hrama Svetog velikomučenika Georgija, slave Grada Novog Sada.
UDUS: Koliko još ljudi treba da pogine da bi se neko prizvao minimumu ljudskosti
15.11.2024.•
2
Udruženje dramskih umetnika Srbije (UDUS) pridružuje se protestu dela kulturne javnosti povodom nedavne tragedije u Novom Sadu i hapšenja onih koji su tražili odgovornost nadležnih za nesreću.
Smenjen direktor tehnike RTV-a zbog prekida programa u trajanju od 12 minuta
15.11.2024.•
32
Radio-televizija Vojvodine je saopštila da je danas smenjen direktor PJ "Tehnika i tehnologije".
Projekat rekonstrukcije stanice: CIP ipak planirao dodavanje stakla i čelika na nadstrešnicu
15.11.2024.•
16
Nova ekonomija došla je do projekta rekonstrukcije i adaptacije Železničke stanice u Novom Sadu.
Saslušani svedoci hapšenja Gorana Ješića
15.11.2024.•
20
Tužilaštvo u Novom Sadu je danas saslušalo dvojicu policajaca i novinara Televizije N1 - svedoka privođenja bivšeg potpredsednika Vlade Vojvodine Gorana Ješića.
Poslanici posetili Ivana Bjelića: "Neće ga slomiti Vučićeva policija"
15.11.2024.•
4
Poslanik i predsednik Ekološkog ustanka Aleksandar Jovanović Ćuta izjavio je da pritvorenog aktivistu Ivana Bjelića "neće uspeti da slomi Vučićeva policija i da on zatvorske dane podnosi hrabro".
Novosadska opozicija pokreće inicijativu za opoziv gradonačelnika Milana Đurića
15.11.2024.•
15
Udružena novosadska opozicija u Skupštini grada pokrenuće u ponedeljak, 18. novembra, inicijativu za opoziv gradonačelnika Milana Đurića.
VIDEO, FOTO: Novi Sad je stao na 14 minuta
15.11.2024.•
89
Novi Sad je stao u 11.52 u znak solidarnosti sa porodicama stradalih u obrušavanju nadstrešnice Železničke stanice.
Novinarka 021.rs Dragana Prica Kovačević dobitnica Godišnje nagrade Poverenice za ravnopravnost
15.11.2024.•
28
Novinarka portala 021.rs Dragana Prica Kovačević dobitnica je Godišnje nagrade za najbolje medijske tekstove i priloge na temu borbe protiv diskriminacije i promovisanja ravnopravnosti.
Pozorište Promena izvelo performanse solidarnosti u znak podrške uhapšenom studentu Akademije
15.11.2024.•
0
Pozorište Promena iz Novog Sada izvelo je sinoć akcije i performanse u znak podrške kolegi Relji Stanojeviću, uhapšenom posle protesta 5. novembra.
Dve nedelje od tragedije na Železničkoj: Životi se ne mogu vratiti, pravde mora biti
15.11.2024.•
5
Dve nedelje prošlo je od tragične nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu, kada je u obrušavanju nadstrešnice poginulo 14 osoba, dok su još tri teško ranjene.
Vučević: Novi Sad su rušili oni koji su sada u pritvoru, žudnja da se nesreća politički zloupotrebi
15.11.2024.•
94
Premijer Srbije Miloš Vučević kazao je danas da su Novi Sad na protestima rušile osobe koje se sada nalaze u pritvoru.
Brnabić demantovala da je Vučić sve vreme bio u Novom Sadu tokom protesta 5. novembra
15.11.2024.•
19
Predsednica Skupštine Ana Brnabić objavila je sinoć na "Iksu" da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić u Novi Sad došao tek po završetku protesta 5. novembra, i da za to postoje "neoborivi" dokazi.
Novosadski odbornik Mladen Cvijetić napadnut na koncertu Svemirka
15.11.2024.•
32
Novosadski odbornik Pokreta slobodnih građana Mladen Cvijetić napadnut je sinoć u SKCNS Fabrici.
Politička platforma Solidarnost podržava današnju akciju u Novom Sadu da sve stane na 14 minuta
15.11.2024.•
1
Politička platforma Solidarnost je podržala akciju novosadske opozicije i pozvala građane da iskažu protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu tako što će danas na 14 minuta zastati.
Troje povređenih u nesreći u Novom Sadu i dalje u teškom stanju
15.11.2024.•
0
Troje povređenih prilikom urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Komentari 19
NS1
Kosta
Tesla
Eto zbog čega su redovi, 99,51% nema nameru da provede dan u redu ispred EV pa odustaje od reklamacije, ja isto.
Do ovog leta NIKADA nisam ušao u plavu zonu, ovog leta sam sam obračunavao potrošnju i uplaćivao (više) po mom obračunu, opet su me uvalili u plavu zonu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar