NSBI: Pešačko-biciklistički most unaprediće biciklistički saobraćaj u Novom Sadu

Novi Sad važi za biciklističku prestonicu regiona i izgradnja pešačko-biciklističkog mosta će unaprediti biciklistički saobraćaj u gradu, kažu za 021.rs u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi.
Na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa trebalo bi da se izgradi pešačko-biciklistički most, prvi u Novom Sadu. 
 
Predstavnici srpske vlasti i kineske kompanije "Šandong Haj-spid" nedavno su potpisali ugovor o projektovanju i izgradnji pešačko-biciklističkog mosta koji će spojiti kej sa Petrovaradinskom tvrđavom.
 
Projekat je vredan 38 miliona evra, a radove će izvoditi kineska kompanija. Radovima je obuhvaćena rekonstrukcija železničkog tunela, izgradnja lifta do platoa Petrovaradinske tvrđave, kao i izgradnju pristupnih saobraćajnica. 
"Petrovaradin u celini sa sremskom stranom predstavlja izuzetno nerazvijene delove grada u pogledu biciklističkog saobraćaja, te ovakva investicija otvara mogućnost daljeg razvoja i unapređenja biciklističkog saobraćaja", kaže predsednik Novosadske biciklistička inicijative Marko Mazalica.
 
On ističe da će izgradnja ovog mosta omogućiti lakši dolazak biciklom do Petrovaradina, s obzirom na to da se trenutno biciklom može isključivo preko novog železničkog mosta, a kako dodaje Mazalica, novosadski mostovi nemaju biciklističke staze.
"Osim toga, izgradnjom ovog mosta otvoriće se mogućnost unapređenja biciklističkog saobraćaja u Petrovaradinu, za čime zaista postoji velika potreba", objašnjava Mazalica za 021.rs.
 
Ideja o mostu postoji godinama, a planovi o samom mostu su se vremenom menjali.
 
"Izgradnja pešačko-biciklističkog mosta u Novom Sadu najavljuje se već neko vreme, a tema je aktuelizovana poslednje 2, 3 godine", kaže Mazalica.
 
On objašnjava kako su raniji planovi obuhvatali i drumski saobraćaj s tunelom za automobile.
"Što se ispostavilo na kraju da nije bezbedno niti po konstrukcijama nosećih stubova, a i tunela", rekao je Marko Mazalica za 021.rs
 
On dodaje da pešački i biciklistički saobraćaj važe za lakše vidove transporta, a da je analizom nosećih stubova utvrđeno da jedino most s ovakvim vidovima transporta može da bude izgrađen.
  • Voja

    08.10.2024 08:03
    Preterivanje
    Neverovatno je koliko gradske strukture ulažu truda u biciklizam u gradu da bi podilazili širokim masama.Umesto da su u poput Beograda napravili selfi most oni ulažu u ekstremno skup projekat.Mnogo veći gradovi nemaju pešačko-biciklističke mostove.
  • Zoran

    08.10.2024 08:01
    Autobusi
    Potrosice se tacno toliko para za koje bi moglo da se kupi 100 autobusa na gas koji bi u celosti resili problem gradskog prevoza koji zagadjuje grad, mislim da je to vaznije od tog mosta.
  • NN

    08.10.2024 06:36
    BAŠ LEPO
    a okolo opojni smrad kanalizacije. Ko će to da reši?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti