NSBI: Pešačko-biciklistički most unaprediće biciklistički saobraćaj u Novom Sadu

Novi Sad važi za biciklističku prestonicu regiona i izgradnja pešačko-biciklističkog mosta će unaprediti biciklistički saobraćaj u gradu, kažu za 021.rs u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi.
NSBI: Pešačko-biciklistički most unaprediće biciklistički saobraćaj u Novom Sadu
Foto: Uprava za građevinsko zemljište i investicije
Na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa trebalo bi da se izgradi pešačko-biciklistički most, prvi u Novom Sadu. 
 
Predstavnici srpske vlasti i kineske kompanije "Šandong Haj-spid" nedavno su potpisali ugovor o projektovanju i izgradnji pešačko-biciklističkog mosta koji će spojiti kej sa Petrovaradinskom tvrđavom.
 
Projekat je vredan 38 miliona evra, a radove će izvoditi kineska kompanija. Radovima je obuhvaćena rekonstrukcija železničkog tunela, izgradnja lifta do platoa Petrovaradinske tvrđave, kao i izgradnju pristupnih saobraćajnica. 
"Petrovaradin u celini sa sremskom stranom predstavlja izuzetno nerazvijene delove grada u pogledu biciklističkog saobraćaja, te ovakva investicija otvara mogućnost daljeg razvoja i unapređenja biciklističkog saobraćaja", kaže predsednik Novosadske biciklistička inicijative Marko Mazalica.
 
On ističe da će izgradnja ovog mosta omogućiti lakši dolazak biciklom do Petrovaradina, s obzirom na to da se trenutno biciklom može isključivo preko novog železničkog mosta, a kako dodaje Mazalica, novosadski mostovi nemaju biciklističke staze.
"Osim toga, izgradnjom ovog mosta otvoriće se mogućnost unapređenja biciklističkog saobraćaja u Petrovaradinu, za čime zaista postoji velika potreba", objašnjava Mazalica za 021.rs.
 
Ideja o mostu postoji godinama, a planovi o samom mostu su se vremenom menjali.
 
"Izgradnja pešačko-biciklističkog mosta u Novom Sadu najavljuje se već neko vreme, a tema je aktuelizovana poslednje 2, 3 godine", kaže Mazalica.
 
On objašnjava kako su raniji planovi obuhvatali i drumski saobraćaj s tunelom za automobile.
"Što se ispostavilo na kraju da nije bezbedno niti po konstrukcijama nosećih stubova, a i tunela", rekao je Marko Mazalica za 021.rs
 
On dodaje da pešački i biciklistički saobraćaj važe za lakše vidove transporta, a da je analizom nosećih stubova utvrđeno da jedino most s ovakvim vidovima transporta može da bude izgrađen.
  • Светозар Милетић

    07.10.2024 14:52
    Мене само интересује када је Мазалица последњи пут ишао бициклом даље од Градића ? Па чак и до градића је тешко доћи. Када се прође Београдска капија као да сте ушли у другу димензију што се тиче бициклизма а после ОШ "Владимир Назор" као да улазите у паралелни бициклистички универзум где се после "Аја Софије" улазите у црну рупу ... о чему Ви причате и какво унапређење бициклизма на сремској новосаЦкој страни када физички више нема ни ауто где да прође. Сиђите са те Ваше канцеларијске столице и личних захтева и мало се реално провозајте по граду ... Петроварадин и Сремска страна града Новог Сада су општа црна рупа и са садашњим урбанистичким плановима ће се само још више зацрнети ... авај
    Док се у потпуности не измести транзитни саобраћај из Петроварадина (Прерадовићева, Рељковићева, Рачка) бициклизам је ту мртав !!
  • /

    07.10.2024 14:37
    /
    gde je staza za bicikle na ovoj prezentaciji
  • Wolta

    07.10.2024 14:36
    Krivine
    E vidim po slikama da ce na ovom mostu staza za bajk biti veoma krivudava, sto ce da rezultira visokim procentom padova. Ljudi pa ko projektuje ovakve staze, koje se prekidaju pod uglom a ne krivinom ???. Obratite pznju samo ...
    Isto kao i nadstresnice na Zeljeznickoj i Autobuskoj Stanici u NS, pa ono ne stiti ni od kise ni od sunca ni od golubova ..
    Sve sami strucnjaci...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti