Novi stari autobusi u garaži novosadskog javnog prevoznika: Šta (ne) znamo do sad?

Praksa netransparentnosti nabavke polovnih autobusa za vozni park Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća Novi Sad se nastavlja.
Novi stari autobusi u garaži novosadskog javnog prevoznika: Šta (ne) znamo do sad?
Foto: 021.rs (ilustracija)
Prema poslednjim informacijama, u Novi Sad bi uskoro trebalo da stigne još 11 polovnih autobusa, koji se trenutno nalaze u Ubu, u firmi "Šampion M Grande", na farbanju.
 
Za ovaj posao GSP će platiti 7,2 miliona dinara sa PDV-om. 
 
Uz tri koja su već ofarbana i koja se nalaze u voznom parku, ovo znači da će GSP dobiti 14 polovnih autobusa koji će biti ofarbani u boju karakterističnu za javni prevoz u Novom Sadu. 
Još uvek nema informacija o tome kada će ovi autobusi početi da saobraćaju.
 
Osim toga, ne zna se ni ko je "darodavac" ni na koji način je GSP došao do ovih autobusa, budući da su prvobitno tvrdili da su oni iz švajcarskog grada Arau stigli na osnovu ugovora o poklonu, za koji su kasnije naveli da ga nemaju.
 
Iz GSP-a su na zahtev za pristup informaciji od javnog značaja za 021.rs odgovorili da autobusi "nisu bili predmet ugovaranja".
Od početka "slučaja polovni autobusi" javnost je mogla samo da nagađa o čemu je reč, budući da preduzeće nije bilo baš netransparentno.
 
Prvo su naveli da je reč o donaciji iz grada Arau iz Švajcarske. Međutim, švajcarski autoprevoznik je na pitanja 021.rs odgovorio da oni nisu donirali vozila Novom Sadu, već su ih prodali privatniku. Ko je privatnik koji je kupio autobuse i da li je upravo ta firma donirala autobuse novosadskom Gradskom saobraćajnom preduzeću, nije poznato. 
 
Na dodatna pitanja 021.rs iz GSP-a nisu odgovorili. 
 
O tome da je neobično što se još ništa ne zna o ovim "prinovama" u garaži javnog prevoznika juče, 21. oktobra, oglasio se i Građanski pokret Bravo. Oni su pitali direktora GSP-a i gradonačelnika Milana Đurića ko je omogućio dolazak autobusa u Novi Sad; po kojoj ceni i pod kojim uslovima su uvezeni i koji je motiv iza ove donacije.
 
"S obzirom na informacije da se jedan autobus iz ove grupe od 15 polovnih autobusa iz Švajcarske već sada nalazi i saobraća u Prištini, otvara se sumnja da je reč o saradnji s kriminogenom osobom poznatom po poslovima s Gradom Novim Sadom, koja posluje i u Srbiji i na Kosovu. Pitanje je: da li Novi Sad ponovo posluje s tom osobom", napominju u ovom pokretu.
 
Bravo smatra da građani Novog Sada zaslužuju odgovore na ova pitanja, posebno zato što GSP i Grad Novi Sad već nekoliko godina nisu uspeli da nabave nova vozila, izuzev električnih autobusa, čija je realizacija kasnila.
 
Podsetimo, tri autobusa stara skoro 17 godina, marke Scania-Hess NUA 2008 stigla su u Novi Sad 4. septembra, kako su tada tvrdili u ovom preduzeću, na osnovu ugovora o poklonu. Naveli su da su, iako starijeg datuma, vozila kvalitetna i "u izuzetno dobrom tehničkom stanju".
 
Ova vozila su rashodovana iz lokalnog preduzeća švajcarskog grada Arau, a u Novi Sad pristigla su malo drugačijeg izgleda. Iz javnog preduzeća za 021.rs naveli su da su vozila "u skladu sa vizuelnim identitetom voznog parka JGSP prefarbana prepoznatljivom bojom".
Ovaj poklon ili nabavka, bio je predmet rasprave između direktora Ivana Radojičića, koji je u međuvremenu podneo ostavku, i opozicije, naročito Građanskog pokreta Bravo. Građanski pokret "Bravo" je tada povodom ove obnove voznog parka pitao da li Srpska napredna stranka pokušava da uruši i uništi novosadski GSP kako bi uveli privatnike u javni prevoz.
 
"Umesto da dobije najavljenih 50 novih autobusa, javni prevoz u Novom Sadu se pod naprednjacima konstantno urušava, tako da su sada stigla tri autobusa iz Švajcarske stara 17 godina kao poklon nepoznatog donatora", naveo je tada Bravo. 
 
Radojičić je na saopštenje reagovao nabrajajući uspehe preduzeća, ali nije komentarisao polovne autobuse.
 
Manje od mesec dana nakon ovih rasprava između Radojičića i opozicije, on je otišao sa funkcije direktora javnog preduzeća. Prema podacima sa sajta Elektrodistribucije Srbije (EDS), Ivan Radojičić postao je direktor Ogranka Elektrodistribucija Novi Sad.
  • Nik

    22.10.2024 15:14
    Ali cemo zato da placamo izgradnju metroa u Beogradu.
  • Sedam

    22.10.2024 15:13
    Autobuska Banjska :D
  • Sale NS

    22.10.2024 14:05
    Pozajmica?
    A zašto ih ne pozajmimo beogradu, neka Gangula malo prištedi!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti