GSP u problemima, Đurić kaže da se ne razmišlja o javno-privatnom partnerstvu

Gradska vlast u ovom trenutku ne razmišlja o javno-privatnom partnerstvu za JGSP "Novi Sad", kaže gradonačelnik Milan Đurić.
GSP u problemima, Đurić kaže da se ne razmišlja o javno-privatnom partnerstvu
Foto: 021.rs
Đurić je u intervjuu za Euronews Srbija govorio o aktuelnostima u Novom Sadu, a pomenut je i gradski prevoznik, koji već godinama unazad "kuburi" sa finansijama, brojem radnika i vozača...
 
Iako od Novog Sada dobija više od milijardu dinara kroz subvencije i za pokrivanje dela troškova, GSP posluje sa gubitkom.
Prethodnih nedelja Građanski pokret Bravo je saopštavao da je situacija u GSP-u loša i da Srpska napredna stranka pokušava da uruši i uništi gradskog prevoznika kako bi se uveli privatnici na novosadske ulice.
 
Međutim, Đurić kaže da se u ovom trenutku ne razmišlja o javno-privatnom partnertvu i smatra da sada postoji snaga u menadžmentu, napominjući da je promenjen direktor.
 
"Ono što je meni bitno jeste da imamo dovoljan broj autobusa na ulicama, da se građani redovno prevoze. Što se tiče ekonomskog dela, koji je takođe izuzetno važan, mi možemo uvek da povećamo cenu prevoza, ali onda će to biti glavno pitanje. Rukovodstvo firme mora da da predlog, da bismo mi doneli političku odluku o tome šta radimo i kako ćemo voditi Gradsko saobraćajno preduzeće", rekao je Đurić za Euronews.
Ukoliko bi došlo do javno-privatnog partnerstva, to ne bi bio prvi slučaj u Novom Sadu. Kroz ovaj proces je već prošla Apotekarska ustanova Novi Sad.
 
Ipak, među radnicima u preduzeću se može čuti da vlada nezadovoljstvo i da postoje ozbiljni problemi u funkcionisanju, od nedovoljnog broja vozača, radnika u garaži, potrebnih delova za autobuse i slično. 
 
Umesto novih autobusa, koji nema već duže vreme, u Novi Sad su stigli polovnjaci iz Švajcarske. Ispostavilo se da je u pitanju donacija, a GSP je izdvojio miliona za farbanje. Ko je donirao preduzeću autobuse, još uvek se krije.
 
DRI otkrio nepravilnosti
 
U avgustu ove godine 021.rs je pisao o izveštaju u Državne revizorske institucije koja je "protresla" poslovanje GSP-a. Ispostavilo se da je GSP plaćao konsultantske usluge, iako je već imao zaposlene u čijem opisu radnog mesta je da taj posao obavljaju. 
Takođe, GSP je sklapao ugovore tako što je cenu planirao do 999.000, tačno do praga na koji se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje. Od 29 kontorlisanih postupaka javnih nabavki, na čak 25 javio se samo jedan ponuđač. 
 
DRI je kontrolisala i isplate zarada radnicima, pa je tako konstatovano da je primenom nepravilno utvrđene osnovne zarade, GSP prošle godine obračunao i isplatilo uvećanu zaradu zaposlenima u iznosu od skoro 45 miliona dinara. 
 
Utvrđeno je i da je u januaru i februaru 2023. godine broj zaposlenih na određeno vreme i broj radno angažovanih lica bio za 10 odsto veći od ukupnog broja zaposlenih na neodređeno vreme, a da prethodno nije pribavljena saglasnost koja je neophodna za to. 
  • Lexv

    30.10.2024 19:17
    Ma sram vas bilo! Karta u NS kosta 100 dinara za par stanica a u BG 50 dinara za 90 min voznje sa presedanjima. Ceo zivot sam isao busom i pre 5 godina prestao jer busevi u NS idu redje nego 1993. za vreme sankcija. Nije normalno koliko retko ide vecina linija.
  • Gagi

    30.10.2024 18:45
    @NS
    Penzioneri su uredno 40 godina plaćali taj GSP,problem je što na 200 vozača dolazi 1200 neradnika sa fabusa,edukonsa...Čast pojedincima ali taj GSP je leglo naprednih,sutra da se privatizuje videli bi šta bi bilo...
  • Mile

    30.10.2024 18:42
    Gospodine Djuriću hajde prvo da rešimo ko je kupio stare autobuse koji ne mogu preći tehnički pregled?Zašto se autobusi za Kovilj,Budisavu i Kać konstantno godinama šalju bez grejanja i klima?Vikendom polasci na 90 minuta..Zašto direktori GSP-a ne dolaze autobusima na posao pa ti vozači im platu zaradjuju...Privatizacija nebi škodila ali gde bi napredni eksperti onda???

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti