FOTO: Prvi polovni autobus krenuo da vozi Novim Sadom, još uvek se ne zna kako je nabavljen

Prvi polovni autobus koji je doniran novosadskom Gradskom saobraćajnom preduzeću iz Švajcarske krenuo je da saobraća na liniji 7b.
FOTO: Prvi polovni autobus krenuo da vozi Novim Sadom, još uvek se ne zna kako je nabavljen
Foto: 021.rs
Kako je juče objavio specijalizovani portal za autobuse, autobusi.net, u utorak, 12. novembra bio je prvi dan vožnje ovog autobusa.
 
Autobus saobraća na kružnoj liniji 7, od Novog naselja, preko Limana 4 i Futoške pijace do Železničke stanice, odnosno ponovo do Novog naselja.
 
U međuvremenu, još se ne zna kako su autobusi stari 17 godina dospeli u novosadsko preduzeće.
Iz Uprave carina za 021.rs odgovaraju da JGSP "Novi Sad" nije uvezlo autobuse ove marke u toku ove godine, a podaci o uvozu predmetnog vozila u traženom periodu od strane javnog preduzeća ne postoje.
 
Prema poslednjim informacijama, osim ovog jednog, još 13 autobusa čeka da bude uključeno u novosadski gradski i prigradski saobraćaj, a za posao farbanja u plavu boju preduzeća, plaćeno je 7,2 miliona dinara sa PDV-om.
 
Budući da JGSP nije uvezlo autobuse, ukoliko su oni donirani, verovatno ih je uvezlo privatno preduzeće koje je vozila dalo gradskom prevozniku. 
Ipak, ne zna se ni ko je "darodavac" ni na koji način je GSP došao do ovih autobusa, budući da su prvobitno tvrdili da su oni iz švajcarskog grada Arau stigli na osnovu ugovora o poklonu, za koji su kasnije naveli da ga nemaju.
 
Iz GSP-a su na zahtev za pristup informaciji od javnog značaja za 021.rs odgovorili da autobusi "nisu bili predmet ugovaranja".
 
 
Od početka "slučaja polovni autobusi" javnost je mogla samo da nagađa o čemu je reč, budući da preduzeće nije bilo baš netransparentno.
 
Prvo su naveli da je reč o donaciji iz grada Arau iz Švajcarske. Međutim, švajcarski autoprevoznik je na pitanja 021.rs odgovorio da oni nisu donirali vozila Novom Sadu, već su ih prodali privatniku. Ko je privatnik koji je kupio autobuse i da li je upravo ta firma donirala autobuse novosadskom Gradskom saobraćajnom preduzeću, nije poznato. 
 
Na dodatna pitanja 021.rs iz GSP-a nisu odgovorili. 
 
O tome da je neobično što se još ništa ne zna o ovim "prinovama" u garaži javnog prevoznika juče, 21. oktobra, oglašavao se i Građanski pokret Bravo. Oni su pitali tadašenjeg direktora GSP-a i gradonačelnika Milana Đurića ko je omogućio dolazak autobusa u Novi Sad; po kojoj ceni i pod kojim uslovima su uvezeni i koji je motiv iza ove donacije.
 
"S obzirom na informacije da se jedan autobus iz ove grupe od 15 polovnih autobusa iz Švajcarske već sada nalazi i saobraća u Prištini, otvara se sumnja da je reč o saradnji s kriminogenom osobom poznatom po poslovima s Gradom Novim Sadom, koja posluje i u Srbiji i na Kosovu. Pitanje je: da li Novi Sad ponovo posluje s tom osobom", napomenuli su u ovom pokretu.
 
Bravo je ocenio da građani Novog Sada zaslužuju odgovore na ova pitanja, posebno zato što GSP i Grad Novi Sad već nekoliko godina nisu uspeli da nabave nova vozila, izuzev električnih autobusa, čija je realizacija kasnila.
 
Podsetimo, tri autobusa stara skoro 17 godina, marke Scania-Hess NUA 2008 stigla su u Novi Sad 4. septembra, kako su tada tvrdili u ovom preduzeću, na osnovu ugovora o poklonu. Naveli su da su, iako starijeg datuma, vozila kvalitetna i "u izuzetno dobrom tehničkom stanju".
 
Ova vozila su rashodovana iz lokalnog preduzeća švajcarskog grada Arau, a u Novi Sad pristigla su malo drugačijeg izgleda. Iz javnog preduzeća za 021.rs naveli su da su vozila "u skladu sa vizuelnim identitetom voznog parka JGSP prefarbana prepoznatljivom bojom".
 
Ovaj poklon ili nabavka bio je predmet rasprave između direktora Ivana Radojičića, koji je u međuvremenu podneo ostavku, i opozicije, naročito Građanskog pokreta Bravo. Građanski pokret "Bravo" je tada povodom ove obnove voznog parka pitao da li Srpska napredna stranka pokušava da uruši i uništi novosadski GSP kako bi uveli privatnike u javni prevoz.
"Umesto da dobije najavljenih 50 novih autobusa, javni prevoz u Novom Sadu se pod naprednjacima konstantno urušava, tako da su sada stigla tri autobusa iz Švajcarske stara 17 godina kao poklon nepoznatog donatora", naveo je tada Bravo. 
 
Radojičić je na saopštenje reagovao nabrajajući uspehe preduzeća, ali nije komentarisao polovne autobuse.
 
Manje od mesec dana nakon ovih rasprava između Radojičića i opozicije, on je otišao sa funkcije direktora javnog preduzeća. Prema podacima sa sajta Elektrodistribucije Srbije (EDS), Ivan Radojičić postao je direktor Ogranka Elektrodistribucija Novi Sad.
  • da

    13.11.2024 15:50
    zasto sorabija uvek dobija polovno?
    kada ce dobiti ili napraviti nesto novo(npr letece kocije), osim zla i afera i nastavi niz...
  • pajo patak

    13.11.2024 14:36
    ma ko nov je
    pošto je displej na ћирилици
  • Ljubica

    13.11.2024 14:06
    Na sva pitanja treba prvo da odgovori bivsi direktor sto pobeze u eps,pa onda redom,gradonacelnik pa vucic!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti