Malo bontona: Ako ovo radite dok kupujete - nepristojni ste

Kupovina namirnica prilično je rutinski zadatak za većinu ljudi, ali neka ponašanja u prodavnici drugi mogu smatrati neprikladnim i nepristojnim.
Malo bontona: Ako ovo radite dok kupujete - nepristojni ste
Foto: Pixabay
Ako ne želite da ostavite takav utisak dok kupujete, nastavite da čitate.
 
"Kupovina može postati prilično naporna u vreme kada su najveće gužve", rekla je Džodi R. R. Smit, predsednica "Mannersmith Etiquette Consulting", prenosi "Huff Post". "Važno je da kupci zapamte kako postoje osnovna pravila bontona, čak i prilikom kupovine."
 
Kako bi posete prodavnicama bile ugodnije, "HuffPost" je zamolio Smit i druge poznavaoce bontona da podele neka uobičajena nepristojna ponašanja koja su primetili u prodavnicama i da daju savete kako ih izbeći.
Korišćenje brze kase s previše artikala
 
"Poštujte ograničenje broja artikala na brzoj kasi i nemojte stati u red ako imate više nego što je dopušteno", savetovala je Dajen Gotsman, savetnica za bonton, autorka knjige "Moderni bonton za bolji život" i osnivačica škole "The Protocol School of Texas".
 
Malo ko voli da čeka u dugom redu za plaćanje, ali bez obzira na to koliko žurite, to nije izgovor za kršenje pravila. 
 
"Nemojte biti osoba koja misli da pravilo '10 artikala ili manje' ne važi za vas. Važi", dodao je Nik Lejton, poznavalac bontona i kovoditelj podkasta "Da li su te odgojili vukovi".
Ignorisanje pravila kretanja po redovima
 
"Ako to ne biste radili na trotoaru ili (auto)putu, verovatno ne bi trebalo ni s kolicima u supermarketu. Nemojte blokirati druge, zaustavljati se ili naglo menjati smer, niti prelaziti više 'traka' bez provere dolazi li neko", objašnjava Lejton.
 
"Većina redova u prodavnicama omogućava dvosmerni promet. Držite se desne strane kako bi promet tekao nesmetano. Ako sretnete nekoga s kim želite da porazgovarate, obavezno se pomerite u stranu kako bi drugi mogli da prolaze", rekla je Gotsman.
 
Dodirivanje i otvaranje stvari bez namere kupovine
 
"Izbegavajte otvaranje proizvoda kako biste ih pomirisali ili probali, a zatim vraćanje ako vam se ne sviđaju", upozorila je Gotsman. 
 
Pokušajte da ne dirate proizvode osim ako ih stavljate u korpu ili koristite zaštitne rukavice. Ne budite ono što se kod nas zove "pipač".
 
Nepoštovanje ličnog prostora
 
"Svi se osećaju drugačije u javnim prostorima. Poštujte tuđi lični prostor i pazite na pravila poput držanja distance u redovima i prolazima. Imajte na umu da se neki ljudi osećaju prijatnije s više prostora oko sebe", kaže Gotsman.
 
A to je i stvar higijene.
 
Uzimanje predmeta iz tuđih kolica
 
"Nemojte uzimati predmete iz tuđih kolica", savetovao je Lejton.
 
Samo zato što kupac nije uz kolica, ne znači da je njihov sadržaj slobodan za uzimanje - čak i ako je reč o poslednjem komadu proizvoda koji želite.
 
Zadržavanje reda na kasi
 
"Nemojte razgovarati telefonom dok plaćate i unapred pripremite karticu za plaćanje", savetuje Gotsman. 
 
Kupovina često traje duže nego što bismo hteli, naročito kada su redovi na kasi dugi. Poštujte vreme drugih i učinite sve kako bi proces bio što brži i jednostavniji. 
 
"Nemojte zadržavati sve u redu dok se vraćate po jaja koja ste zaboravili", dodala je Gotsman.
 
Vraćanje predmeta na pogrešna mesta
 
Ponekad stavite proizvod u kolica, ali kasnije shvatite da vam ne treba. Možda vam se čini lakše da ga samo ostavite bilo gde kada ste daleko od mesta gde ste ga uzeli, ali to nije u redu. 
 
"Kad se predomislite,naročito u vezi sa nečim što je rashlađeno ili smrznuto, molim vas, dajte to radniku ili kasirki", istakla je Smit. 
 
Ne obraćate pažnju na okolinu
 
Obratite pažnju na ljude i stvari oko sebe, naročito ako kupujete s malom decom koja mogu biti radoznala i žele da lutaju po prodavnici. Nemojte im dopustiti da nekontrolisano trče po radnji.
 
Takođe je pristojno pokazati obzir prema ostalim kupcima. Kao što ne bi trebalo zanemarivati ponašanje svoje dece, isto tako nemojte ignorisati kada nekome treba pomoć. 
 
"Ponudite pomoć nekome ko, na primer, ne može da dohvati predmet s viših (ili nižih) polica", rekla je Smit.
 
Nevraćanje kolica/korpi
 
"Vratite svoja kolica na mesto predviđeno za to. Nemojte ih ostavljati bilo gde. Isto važi i za korpe, vratite ih na odgovarajuće mesto", rekla je Gotsman.
Neprimereno ponašanje na parkingu
 
"Parkinzi mogu izazvati puno frustracija jer svi žure. Poštujte pravilo da pešaci imaju prednost kada prelaze put ka radnji", objasnila je Gotsman.
 
Markti često imaju velike parkinge, pa čak i ako morate da kružite nekoliko puta dok tražite mesto, budite strpljivi i ne gubite živce. Poštovanje pravila nije samo stvar bontona već i zakona.
 
"Izbegavajte parkiranje na zabranjenim mestima, mestima za osobe sa invaliditetom ili na parkingu druge zgrade ili prodavnice ako tamo ne idete. Vrlo je verovatno da će vam automobil biti odvučen", rekla je Gotsman.
  • Bolens

    01.10.2024 21:28
    Lidl
    Izmislio prodavnicu. Svi kulturni! Uživanje je kupovati!
  • Saša

    01.10.2024 15:13
    Ovde bih dopisao i konzumiranje hrane i pića u prodavnici. Za mene je nekulturno jesti i piti u hodu. Čak iako se sačuva ambalaža i plati na kraju. Treba ipak imati dovoljno samokontrole i ostaviti degustaciju za kasnije.

    Ovakvo ponašanje dodatno komplikuje kretanje i dodaje rizik da se napravi nered, ako se hrana/piće prospe, ili na pod, ili po nekom drugom kupcu. Ako je neko neko u takvom stanju koje zahteva da se odmah nešto pojede ili popije, uvek može da stane sa strane i to obavi.
  • Toma

    01.10.2024 15:08
    Многи помињу Лидл, а ја се питам зашто купују намирнице код немачке фирме. Војска те државе нас је три пута напала у 20. веку, да не помињем злочине, разбијање СФРЈ и перманентно уништавање које и данас траје.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.